אמזון תוסיף 55 אלף עובדים – גיוס ראשון תחת המנכ"ל אנדי ג'סי

40 אלף מהמשרות הן בארה"ב והשאר ברחבי העולם ● לדברי הענקית מסיאטל, מספר המשרות הנוספות הגבוה נובע מעסקיה הגדלים, כולל יחידת מחשוב הענן והפרויקט שלה לשלוח לוויינים לחלל, כדי לשדר שירותי אינטרנט לכדור הארץ

מנכ"ל אמזון. אנדי ג'סי.

אמזון יוצאת למסע גיוס עובדים חדש, וראשון תחת המנכ"ל הנכנס אנדי ג'סי.

החברה מסרה אתמול (ד') כי היא מתכננת להעסיק עוד 55,000 אנשים, כשכ-40,000 מהתפקידים אשר להם היא מחפשת עובדים הם בארה"ב (בפריסה על פני 220 מיקומים שונים בהם החברה פועלת ברחבי הארץ) והשאר בארצות שונות העולם. לפי החברה, הפעם לא מדובר בעובדי מחסנים אלא בגיוס לתפקידים ארגוניים שונים.

המנכ"ל החדש ג'סי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אמזון מתכננת להעסיק 55 אלף עובדים לתפקידים עסקיים וטכנולוגיים ברחבי העולם ושהגיוס יערך בחודשים הקרובים.

לסבב זה קדם מסע גיוס נרחב שהתרחש במרץ 2020, עת הכריזה אמזון כי היא תשכור מאה אלף עובדי מחסן ומשלוחים בארה"ב, כדי להתמודד עם הביקוש הגואה במהלך מגיפת הקורונה. ואולם לפי הדיווחים, בשנת 2020 היא למעשה שכרה לבסוף בסך הכל יותר מחצי מיליון מועסקים חדשים, כדי למלא תפקידי מחסן ומשלוחים, ככל הנראה פשוט על מנת לעמוד בלחצי ההזמנות אונליין שהציפו את ענקית המסחר האלקטרוני.

העובדים מועסקים בתנאים חמורים? מחסן של אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

העובדים מועסקים בתנאים חמורים? מחסן של אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

מגייסת – אבל האם העובדים זוכים לתנאי העסקה ראויים?

ג'סי חשף את המשרות החדשות שימוקמו ברחבי העולם, בראיון הראשון שלו מאז יולי, אז החליף את מנכ"ל אמזון המיתולוגי, המייסד שלה ג'ף בזוס, שפרש מהאחיזה בהגה החברה ונותר רק היו"ר שלה כיום.

ג'סי, שהיה מנ"כל עסקי הענן של אמזון, AWS בטרם מונה לתפקיד החדש, אמר לרויטרס כי אמזון זקוקה ליותר כוח אדם, כדי לספק את הביקושים בתחומי הקמעונאות, הענן והפרסום, כמו גם בשאר התחומים שבהם היא עוסקת. לדבריו, התחום החדש שבו פועלת כעת החברה – שהחליטה לשגר לוויינים לחלל לשם הרחבת הגישה לפס רחב במיזם בשם Project Kuiper – ידרוש גם הוא הרבה עובדים חדשים.

כדאי לזכור שבמקביל להיותה מעסיקה כה גדולה ודומיננטית, אמזון ממשיכה לספוג ביקורת ולחצים בגין האופן שבו היא מתייחסת לעובדים שלה. סיפורים שנפוצו בתקשורת, כמו פרשיית ההשתנה בבקבוקים של נהגיה בשל לחצי העבודה, הבהירו לרבים כי להיות עובד של אמזון כנראה פחות זוהר במציאות משהטייטל נשמע או נתפש.

ניסיון לאיגוד עובדים למען יצירת תנאי העסקה טובים יותר, שהתרחש במחסן של החברה בבסאמר שבאלבמה, נכשל בתחילת השנה, ואפשר שמאחורי ה"כישלון" הזה ניצבים מאמצים שהפעילה החברה כדי לסכל את המהלך

ארגוני עובדים שונים מנסים כל העת לסייע לעובדי אמזון לזכות בתנאים משופרים. כך למשל Teamsters Union, אחד האיגודים הגדולים בארה"ב, בישר ביוני כי יגביר את מאמציו לאיגוד עובדי אמזון, ואמר כי החברה מנצלת עובדים על ידי תשלום שכר נמוך, שהיא דוחפת אותם לעבוד במהירות גבוהה, ואינה מציעה להם ביטחון תעסוקתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים