האם נהגי משלוחים של אמזון באמת "משתינים בבקבוקים"?

ציוץ של חבר הקונגרס האמריקני, הדמוקרט מארק פוקן, אשר תיאר את המצב המקומם שקורה עקב לחצי הזמנים במהלך יום העבודה, זכה בתחילה בהכחשה נחרצת מטעם הענקית מסיאטל ● אלא שלמחרת הגיעו התנצלות והסבר מקרטע של הקמעונאית אונליין

לא סתם משלוח. אמזון. צילום: BigStock

חברת אמזון (Amazon) התנצלה באחרונה בפני חבר הקונגרס האמריקני מארק פוקאן, על שהכחישה שחלק מנהגיה נאלצים לעיתים להשתין לבקבוקים עקב לחצי הזמנים שהם חווים בעבודתם.

הפרשה החלה בשבוע שעבר עם ציוץ של פוקאן, הדמוקרט מוויסקונסין, שכתב כי "לשלם לעובדים 15 דולר לשעה לא הופך אותך ל'מקום עבודה מתקדם' כשאתה מחבל באיגוד העובדים וגורם להם להשתין בבקבוקי מים". הציוץ של פוקאן בטוויטר (Twitter) הגיע בהתייחס להתנגדות ואף לחבלה, לכאורה, של הענקית מסיאטל במאמצי כמעט 6,000 עובדי מחסן הענק שלה באלבמה להתאגד כדי לשפר את תנאי העסקתם.

"אני מאמין לעובדים שלכם. אתם לא?"

על הציוץ של פוקאן הגיב החשבון הרשמי של אמזון במהירות: "אתה לא באמת מאמין לעניין של פיפי בקבוקים, נכון? אם זה היה נכון, אף אחד לא היה עובד בשבילנו".

חבר הקונגרס פוקאן ענה לשאלה רטורית זו לעניין, וכתב: "כן, אני מאמין לעובדים שלכם. אתם לא?"

אולם בעידן המדיה החברתית הכחשה גורפת או שקר נחוש לא תמיד עוזרים, משום שבתוך זמן קצר החלו נפוצים ברשתות ציטוטים של עובדי אמזון רבים שהתוודו כי במהלך עבודתם קרה לא אחת שלא נותרה להם ברירה אלא להשתמש בבקבוקים, בשל העומס בעבודה.

לורין קאורי גורליי, הכתבת לענייני עבודה של אתר Motherboard, אף האירה פן נוסף וחמור של המצב כשצייצה כי "מצב ההשתנה באמזון הרבה יותר גרוע עבור הנשים (העובדות – ג"פ) שלה. שוחחתי עם שש נשים שעושות פיפי בשקיות אשפה, וצמות במשך שעות כדי להימנע מפיפי".

יתרה מכך, בהמשך צץ גם דיווח של The Intercept שעדכן ​​כי השיג מסמכים פנימיים המעידים כי בכירים באמזון מודעים לתופעה ולמצב הנכפה על עובדי החברה לעיתים.

עדויות העובדים הדגישו למעשה את מה שמועסקי אמזון רבים – הן במתקני עיבוד ההזמנות שלה, המכונים "מרכזי הגשמה" והן בקרב הנהגים שלה – מלינים עליו: קצב עבודה תזזיתי ואינסופי שגובה מהם הקרבה קשה.

ביום ו' הגיבה לבסוף אמזון על הדברים והודיעה: "אנו חייבים התנצלות בפני המחוקק פוקאן". החברה הודתה כי "הציוץ (שלה – ג"פ) לא היה נכון. הוא לא התבונן באוכלוסיית הנהגים הגדולה שלנו, ובמקום זאת התמקד בטעות רק במרכזי ההגשמה שלנו". אמזון הוסיפה והבהירה בהצהרתה כי במקרה של מרכזים אלו – שעל קצבי ועומסי העבודה בהם כבר הלינו עובדים רבות לאורך שנים – בכל אחד מהם יש עשרות חדרי שירותים שעובדים יכולים להשתמש בהם "בכל עת".

בנוגע למצב הנהגים.ות – החברה אמרה כי מדובר ב"אישיו ותיק בענף", כדי להסביר את העובדה שאכן נהגי המשלוחים שלה נאלצים מדי פעם להטיל את מימיהם אל בקבוק תוך כדי עבודה, כיוון שאין להם זמן או יכולת לעצור להתפנות כראוי בבתי שימוש.

עוד הצדקה לזכות העובדים להתאגד

"זה לא קשור אלי, זה העובדים שלכם – שאינכם מתייחסים אליהם בכבוד או בכבוד מספיק. תתחילו בהכרה בתנאי העבודה הלא מספקים שיצרתם עבור כל העובדים שלכם, ואז תקנו זאת לכולם – ולבסוף, תן להם להתאגד ללא הפרעה", הגיב פוקן להתנצלותה של החברה, כשהוא מחדד את המסר החשוב יותר.


יצוין כי הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס, לוחם נחרץ למען זכויות עובדים ותומך עיקש במאבק העובדים באמזון ובזכותם להתאגד צייץ באחרונה כי "אם עובדי אמזון ישתלטו על הקמת איגוד באלבמה, הם יעשו זאת במיסיסיפי. הם יעשו את זה בטנסי. הם יעשו את זה בג'ורג'יה. הם יעשו את זה בכל אמריקה. ואז, במקום מירוץ לתחתית, נראה את עליית רמת החיים בכל הארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים