הצד האפל של אמזון פריים דיי

על רקע ימי המכירות המיוחדים של אמזון, מקיימים עובדיה ותומכיהם הפגנות ברחבי ארצות הברית במחאה על תנאי העבודה וזיהום האוויר ברשת האדירה של מחסני החברה

אמזון פריים דיי. צילום: אמזון

אמזון פריים דיי – אירוע המכירות המוזלות השנתי של אמזון (Amazon) שמתקיים השבוע, שיכניס לה מיליארדי דולרים, הוא הרקע לתריסר הפגנות לפחות שמקיימים עובדי המחסנים של אמזון ותומכיהם ברחבי ארצות הברית במהלך השבוע.

הרקע למחאות הם תנאי ההעסקה הקשים של העובדים, הידועים מזה שנים, וזיהום האוויר ברשת האדירה של מחסני החברה. הדאגה בנושאים אלה גברה במיוחד בעקבות מגיפת הקורונה העולמית, שנותנת דחיפה אדירה לעסקי המסחר המקוון של החברה, אבל גם מגבירה את סיכוני האבטחה שעובדיה מתמודדים עימם.

העובדים המוחים ינאמו על הפחדים מנגיף הקורונה – שבועיים לאחר שאמזון הודיעה כי כ-20 אלף מעובדי נדבקו בווירוס בתקופה של ששת החודשים האחרונים. לדברי אמזון, דרך אגב, המספר הזה מייצג 1.44% מעובדים שלה, הנמוך מ-2.3% מאוכלוסיית ארצות הברית שנמצאו חיוביים לנגף.

כריס סמולס, אחד מעובדי אמזון שפוטר מעבודתו באותו יום שהשתתף במצעד הפגנה, שאמזון טוענת כי פוטר משום שהפר את כללי הריחוק החברתי, אמר לאתר יאהו!, כי "עבור אמזון זהו יום מיוחד, אבל אנשים לא מודעים שקניות באמזון מזיקות לקהילות שלהם. COVID-19 חשף דברים רבים על החברה הזאת. זה עניין של חיים ומוות, ואם לא נילחם אנו לא יכולים לצפות שאחרים יעשו זאת למעננו".

עובד אחר במחסני החברה במינסוטה, אמר: "אנשים מסכנים את בריאותם ובריאות משפחתם כדי לקבל DVD לביתם תוך יומיים…"

המפגינים והמוחים – גם במחאות וירטואליות מקוונות – טוענים נגד אמצעי בטיחות לא עקביים ולא מספקים שננקטים במהלך חודשי המגיפה. עוד הם מוחים נגד פעולות שנוקטת אמזון, לדבריהם, נגד עובדים שהשמיעו חששות בנושאי בריאות מאז מארס האחרון.

ההפגנות מתקיימות באזורים שיש בהם מחסנים גדולים של אמזון, בהם מינסוטה, קליפורניה וניו ג'רזי.

הביקוש הגבוה לקניות מקוונות במהלך חודשי המגיפה גרם לחברה לשכור 175 אלף עובדים בחודשים מרץ אפריל, בעוד ענפים אחרים פיטרו עובדים. בחודש שעבר הודיעה אמזון כי היא מתכננת לגייס עוד 100 אלף כדי לעמוד בקצב הגידול בביקושים. אבל דו"ח שפורסם בחודש שעבר על ידי שתי חברות ייעוץ אמריקניות ביקר את אמזון על כך שהיא מוסיפה משרות ברמה נמוכה ומעמידה את עובדי המחסנים בסיכון הידבקות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים