נותנת פייט לפייסבוק: טיק-טוק חצתה את רף 3 מיליארד ההורדות

לפי נתוני סנסור טאוור, האפליקציה - רשת חברתית צעירה ותוססת, המבוססת על סרטני קצרצרים ומוזיקליים - הנמצאת בבעלות החברה הסינית בייט-דאנס, היא היחידה שאינה בבעלות פייסבוק שהגיעה לאבן הדרך המרשימה וזה לא הכל

מנסה סטוריז. טיקטוק. צילום: BigStock

כנגד כל הסיכויים, אפליקציית טיק-טוק (TikTok) שבבעלות החברה הסינית בייט-דאנס (ByteDance) עשתה היסטוריה בימים אלו כשעברה את ציון הדרך של שלושה מיליארד הורדות, כך לפי נתונים אחרונים שפרסמה סנסור טאוור (Sensor Tower) – קבוצת ניתוח ליישומים לנייד.

זה נכון שפייסבוק היא כבר מזה זמן רב השליטה הבלתי מעורערת של טבלאות ההורדות לאפליקציות, וזאת בקטגוריות שאינן משחקים. אינסטגרם, ווטסאפ, מסנג'ר, וכמובן – יישום הליבה של פייסבוק, כולם כבר עברו את רף שלושה מיליארד ההורדות. אבל מדובר על שירותים שנמצאים כולם תחת אותה מטריה של אותה חברת אם – פייסבוק. טיק-טוק היא האפליקציה הראשונה שאינה מתחום המשחקים, ואינה שייכת לענקית ממאנלו פארק, שמשיגה את ההישג המרשים.

נתוני סנסור טאואר, שנאספו מחנויות אפל וגוגל, ה-App Store וה-Google Play בכל רחבי העולם, מגלים כי האפליקציה – כולל גרסת iOS של המהדורה הסינית שלה, Douyin, ולמעט שוקי אנדרואיד של צד שלישי – עברה ממש בימים אלו את רף שלושה מיליארד התקנות ונכנסה לחמישייה הפותחת, יחד עם ארבע האפליקציות של פייסבוק.

הורדות טיק-טוק העולמיות לפי רבעונים. צילום: סנסור טאוור

הורדות טיק-טוק העולמיות לפי רבעונים. צילום: סנסור טאוור

הודו החרימה, טראמפ איים והיישום בכל זאת שגשג

מהנתונים שאספה וניתחה סנסור טאוור ניתן ללמוד שהיישום של בייט-דאנס שגשג ב-2020 וקבע שיאים חדשים, וזאת למרות שהיו עליו איומים בחרם ממשלתי ביותר ממדינה אחת.

כזכור, הדרמה הגדולה ביותר הייתה איומיו של דונלד טראמפ על בייט-דאנס והאפליקציה המצליחה שלה. באוגוסט 2020 הבטיח שהנשיא לשעבר כי השימוש בטיק-טוק יאסר בארה"ב מיד. טראמפ טען אז כי האפליקציה מסכנת את ביטחון המולדת ואת פרטיותם של המשתמשים האמריקנים בה, כיון שהבעלים שלה היא חברה סינית המקיימת, לפי גרסתו, קשרים רציפים ומסוכנים עם מדינת האם שלה.

למרות שהאפליקציה סולקה מהודו, השוק הגדול ביותר שלה, בערך מאותן סיבות שבגללן רצה טראמפ להשעות אותה, הפופולריות של טיק-טוק בשאר העולם המשיכה לגדול. גם האיום של טראמפ התמוסס לבסוף וגווע עם עזיבתו את הבית הלבן בתחילת השנה.

ככלל, על פי הדיווח של סנסור טאוור, טיק-טוק צמחה באופן אקספוננציאלי מאז 2018. בארבע השנים האחרונות הלכו נתוני ההורדות שלה ועלו באופן מרשים במיוחד, ועכשיו היא הפכה רשמית לאפליקציה הראשונה שאינה של פייסבוק שנמצאת במעמד המכובד.

וזה לא הכל, עם ההורדות והפופולריות הגיעו, מן הסתם, גם הרווחים – טיק-טוק צברה יותר מ-2.5 מיליארד דולר בהוצאות צרכניות ברחבי העולם מאז שהושקה בשנת 2016. יש רק ארבע אפליקציות אחרות שאינן מתחום המשחק שהגיעו לרמה זו של הוצאות צרכניות – טינדר, נטפליקס, יוטיוב וטנסנט וידיאו.

הוצאות צרכניות בטיק-טוק לפי רבעונים. צילום: סנסור טאוור

הוצאות צרכניות בטיק-טוק לפי רבעונים. צילום: סנסור טאוור

והיא ממשיכה לדהור

אפליקציית TikTok הייתה האפליקציה הלא-משחקית שהורדה הכי הרבה, וגם הייתה המרוויחה ביותר ברחבי העולם במחצית הראשונה של 2021. רק בפרק הזמן הזה היא הגיעה לכמעט 383 מיליון התקנות ראשונות ולהוצאות צרכניות המוערכות בכ-919.2 מיליון דולר. הנתון הזה הוא למרות שההורדות החדשות של האפליקציה ירדו ב-38% לעומת השנה המקבילה, אז היו לה כמעט 619 מיליון במחצית הראשונה של השנה – ירידה המיוחסת בחלקה להסרתה מחנויות האפליקציות בהודו.

בנוסף בתקופה זו ההוצאות הצרכניות ב-טיק-טוק עלו ב-73%, בהשוואה לאותה תקופה אשתקד.

מכל אלו נראה כרגע כי השמיים הם הגבול של טיק-טוק. אמנם יש כל העת ניסיונות לשבט ולחקות אותה, אבל אף חברה לא הצליחה בינתיים להנפיק מוצר כה אטרקטיבי, שמושך אליו צעירים מכל העולם ומעסיק אותם מסביב לשעון כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים