ממשיכה לקנות: ברודקום במגעים לרכישת SAS ב-15-20 מיליארד דולר

המהלך של ברודקום מסמל את המשך תנועתה של ענקית השבבים לעבר עולמות התוכנה, לאחר שב-2018 עצר ממשל טראמפ את הצעתה לרכוש את היריבה שלה, קוואלקום

מתעקשת להיכנס לעולמות התוכנה. ברודקום

ברודקום (Broadcom) נמצאת במגעים לרכישת סאס (SAS Institute), תמורת מחיר שטרם נסגר, העומד על בין 15 ל-20 מיליארד דולר, כך דיווח אמש (ב') וול סטריט ז'ורנל. מקור המקורב לעסקה העריך, כי ניתן יהיה לסיים את הרכישה בשבועות הקרובים.

ענקית ה-BI מצפון קרוליינה היא חברת התוכנה הגדולה בעולם, הנמצאת בבעלות פרטית. היא הוקמה בשנת 1976, הכנסותיה מוערכות בכשלושה מיליארד דולר, והיא מעסיקה יותר מ-13 אלף עובדים בעולם. היא מיוצגת בארץ על ידי מיה אנליטיקס.

סאס מתחרה בעולם ה-BI מול סאפ (SAP), אורקל (Oracle), יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft). יש לה יותר מ-80 אלף לקוחות, מכלל מגזרי התעשייה, כשהמגזרים המובילים הם בנקאות ובריאות.

ענקית השבבים ברודקום מוערכת בכ-200 מיליארד דולר.

ברודקום וסאס לא הגיבו לפרסום.

בינואר 2020, חצי שנה בדיוק לאחר שרכשה את עסקי האבטחה הארגונית של סימנטק תמורת 10.7 מיליארד דולר במזומן, וכחודשיים לאחר השלמת העסקה, ברודקום מכרה את יחידת שירותי האבטחה של סימנטק לאקסנצ'ר תמורת סכום שלא פורסם. ברודקום לא הסבירה מדוע החליטה להיפטר מיחידת שירותי האבטחה של סימנטק לאחר חודשים ספורים בלבד. עם זאת, הרכישה שלה את ענקית האבטחה הרימה לא מעט גבות בענף בשנה שעברה, משתי סיבות: מה ליצרנית שבבים ולאבטחת מידע, ומדוע היא שילמה מחיר כה גבוה? כך, לאחר הרכישה של ברודקום אמר אריק פאריזו, אנליסט בכיר באובום, כי "המורשת של ברודקום היא בתחום החומרה, לא התוכנה, והיא מעולם לא עשתה מאמץ רב לשילוב מוצרי התוכנה שהיא רכשה". הוא העריך שברודקום ראתה בסימנטק פשוט מקור לתזרים הכנסות, ואמר שלא נראה לו שיש לה חזון, או מפת דרכים, לאופן שבו עסקי סימנטק יתאימו לאלה שלה.

פורסטר ציינה אז, כי בחינת ההיסטוריה של ספקי חומרה שרוכשים ספקי תוכנות אבטחה לא התבררה כמוצלחת. האנליסטים של החברה הזכירו שאינטל קנתה את מק'אפי ב-2010 ומכרה אותה ב-2016, לאחר שהנרכשת איבדה שלושה מיליארד דולרים משוויה.

המהלך של ברודקום מסמל את המשך תנועתה של ענקית השבבים לעבר עולמות התוכנה, לאחר שב-2018 עצר ממשל טראמפ את הצעתה לרכוש את היריבה שלה, קוואלקום. העצירה באה לאחר שוועדת הסחר הפדרלית האמריקנית בחנה את הטקטיקה של ברודקום סביב מכירות המעבדים שלה.

הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, ידוע בשוק כמנהל המטפל בצורה טובה בעסקי התפעול של החברה. הוא הרחיב את החברה והפך אותה לאחת מיצרניות השבבים הגדולות בארצות הברית דרך שורת עסקות ענק. כך, למשל, במחצית יולי 2018, הודיעה יצרנית השבבים כי היא קונה את CA Technologies, המתמחה בפיתוח תוכנות ארגוניות, כולל למערכות מיינפריים, בעסקת מזומן של 18.9 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים