ברודקום מוכרת חלק מסימנטק לאקסנצ'ר

חצי שנה בלבד אחרי שרכשה את עסקי האבטחה הארגונית של סימנטק, ברודקום מוכרת את יחידת שירותי האבטחה לאקסנצ'ר ● הרכישה אמורה להפוך את החברה, שמתמחה בייעוץ, למובילה עולמית בתחום שירותי אבטחת סייבר מנוהלים

שוב, חלק ממנה מחליף ידיים. סימנטק. צילום: BigStock

חצי שנה בדיוק לאחר שרכשה את עסקי האבטחה הארגונית של סימנטק תמורת 10.7 מיליארד דולר במזומן, וכחודשיים לאחר השלמת העסקה, ברודקום מוכרת את יחידת שירותי האבטחה של סימנטק לאקסנצ'ר תמורת סכום שלא פורסם. העסקה תושלם בחודש מרץ השנה.

הרכישה שמבצעת אקסנצ'ר כוללת את מערך ניטור וניתוח האיומים הגלובלי של סימנטק, שפועל באמצעות שישה מרכזי תפעול אבטחה (SOCs) – בארצות הברית, בריטניה, הודו, אוסטרליה, סינגפור ויפן. היחידה העסקית של שירותי האבטחה של סימנטק מונה יותר מ-300 עובדים.

באקסנצ'ר אומרים שהעסקה תהפוך את יחידת האבטחה שלה לספקית שירותי אבטחה מנוהלים מובילה, ותגדיל את יכולתה לעזור לארגונים "לחזות במהירות, לאתר ולהגיב לאיומי סייבר". כך, לאקסנצ'ר יהיה היצע אבטחה רחב, הכולל ניטור וניתוח איומים גלובלי באמצעות רשת גלובלית של מרכזי תפעול אבטחה, אספקת מידע מודיעיני אודות איומים ויריבים בזמן אמת, ויכולת תגובה לאיומים ולאירועים. כלל שירותי האבטחה הללו יסופקו דרך פלטפורמת ענן קניינית, עם מודיעין טכנולוגי על איומים ויריבים, שמתקבל בפורטל שמותאם אישית.

ג'ולי סוויט, מנכ"לית אקסנצ'ר, הסבירה את ההחלטה לרכוש את היחידה בכך ש-"אבטחת סייבר הפכה לאחד מההיבטים העסקיים הקריטיים ביותר עבור כל הארגונים, בלי קשר למגזר התעשייתי שבו הם פועלים או למיקום הגאוגרפי שלהם".

לדברי קלי ביסל, מנכ"ל אקסנצ'ר סקיוריטי, "חברות עומדות בפני היקף חסר תקדים של איומי סייבר מתוחכמים ביותר ואשר ממוקדים בפגיעה בעסקים שלהן. ארגונים כבר לא יכולים להסתמך רק על פתרונות גנריים". הוא הוסיף ש-"הרכישה היא משנת משחק. היא נועדה לסייע לנו לספק גמישות ושירותי אבטחה מנוהלים מותאמים לכל ארגון לפי גודלו. עם עסקי שירותי אבטחת הסייבר של סימנטק אנחנו יכולים כעת להביא ללקוחות את המומחיות המשולבת שלנו, בשילוב מודיעין איומים עולמי, והתאמה ביניהם – מבוססת ניתוח מתקדם, אוטומציה ולימוד מכונה".

רכישות קודמות

יחידת האבטחה של אקסנצ'ר ביצעה בעבר כמה רכישות של חברות אבטחה – דה ז'וו סקיוריטי, iDefense, רדקור, אריסמור ו-FusionX. כמו כן, ביוני 2016 היא רכשה את מגלן הישראלית ופתחה בארץ מרכז פיתוח על בסיס הרכישה. במהלך 2019, ענקית הייעוץ קנתה 33 חברות בסכום מצטבר של 1.2 מיליארד דולר.

ברודקום לא הסבירה מדוע החליטה להיפטר מיחידת שירותי האבטחה של סימנטק לאחר חודשים ספורים בלבד. עם זאת, הרכישה שלה את ענקית האבטחה הרימה לא מעט גבות בענף בשנה שעברה, משתי סיבות: מה ליצרנית שבבים ולאבטחת מידע, ומדוע היא שילמה מחיר כה גבוה? כך, לאחר הרכישה של ברודקום אמר אריק פאריזו, אנליסט בכיר באובום, כי "המורשת של ברודקום היא בתחום החומרה, לא התוכנה, והיא מעולם לא עשתה מאמץ רב לשילוב מוצרי התוכנה שהיא רכשה". הוא העריך שברודקום ראתה בסימנטק פשוט מקור לתזרים הכנסות, ואמר שלא נראה לו שיש לה חזון, או מפת דרכים, לאופן שבו עסקי סימנטק יתאימו לאלה שלה.

פורסטר ציינה אז כי בחינת ההיסטוריה של ספקי חומרה שרוכשים ספקי תוכנות אבטחה לא התבררה כמוצלחת. האנליסטים של החברה הזכירו שאינטל קנתה את מק'אפי ב-2010 ומכרה אותה ב-2016, לאחר שהנרכשת איבדה שלושה מיליארד דולר מהשווי שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים