ארה"ב: חקירה נגד אפל בחשד שניצלה את מעמדה בשוק הסלולר לפגוע בחברות מתחרות

על פי דיווחים שפורסמו בתקשורת האמריקנית, רשות הסחר הפדרלית תחקור את השינויים שערכה החברה בכללים לפיתוח יישומים שישווקו בחנות App Store ● שינויים אלה מונעים, בין השאר, את האפשרות לפתח יישומים ל-iPhone בכלים של אדובי, כמו גם את האפשרות לפתח בכלי אחד יישומים עבור פלטפורמות סלולריות רבות, ולא רק עבור זו של אפל ● לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל

רשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC) תפתח בחקירה נגד אפל (Apple), שתעסוק בשאלה האם החברה ניצלה לרעה את מעמדה המוביל בשוק המכשירים הסלולריים כדי לפגוע בחברות מתחרות – כך על פי דיווחים שהופיעו בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) ובמקורות נוספים.

החקירה תתמקד בשינויים שערכה אפל בחודש שעבר בכללים לפיתוח יישומים שישווקו בחנות App Store. שינויים אלה מונעים, בין השאר, את האפשרות לפתח יישומים למכשירי iPhone בכלים של אדובי (Adobe), כמו גם את האפשרות לפתח בכלי אחד יישומים עבור פלטפורמות סלולריות רבות, ולא רק עבור זו של אפל.

בנוסף, ביום ב' האחרון חסמה אפל את האפשרות של רשתות פרסום דוגמת AdMob של גוגל (Google) לגשת ליישומים במכשיר. כידוע, גוגל מציעה את מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) ליצרניות מכשירי טלפון חכמים שמתחרים ב-iPhone של אפל. גם חברות ניתוח שמשתפות פעולה עם רשתות פרסום לא יוכלו עוד לגשת לנתונים ביחס למשתמשי iPhone.

על פי הידיעה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל, במשרד המשפטים האמריקני שקלו במשך מספר שבועות על איזו סוכנות יוטל לחקור את אפל. בסופו של דבר, הוטלה החקירה על FTC, בין היתר משום שרשות זו בחנה לא מכבר את רכישת AdMob על ידי גוגל – בדיקה דומה מאוד באופייה לחקירה בנושא אפל.

ביום ו' הודיעה הרשות האמריקנית לסחר בינלאומי, כי תבחן את הטענות של HTC על כך שאפל מפירה את זכויותיה בחמישה פטנטים לטלפונים חכמים (אפל הגישה תלונה דומה נגד HTC). במשרד המשפטים האמריקני החלו גם לבדוק את הפעילות של אפל בשוק המוזיקה הדיגיטלית.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים