רשמית: איטורו מבצעת הנפקת SPAC לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר

החברה של האחים רונן ויוני אסיא מתמזגת עם Fintech V האמריקנית ומגייסת 900 מיליון דולר ● היא תמשיך להעסיק את מרבית העובדים שלה בישראל ● ההישארות בבית בקורונה והפעילות הכבדה בשוק הקריפטו השפיעו לטובה על פעילותה בשנה האחרונה והביאו לצמיחה של 147% בהכנסות השנתיות

יוני אסיא, מנכ"ל איטורו ואחד ממייסדיה. צילום: יח"צ

חברת הפינטק הישראלית איטורו הודיעה היום (ג') על יציאה להנפקת SPAC בניו-יורק באמצעות חברת ה-SPAC הציבורית FinTech Acquisition Corp. V. לאחר סגירת העסקה, הצפויה ברבעון השלישי של השנה, תפעל החברה הממוזגת תחת השם איטורו ותהיה רשומה למסחר בנאסד"ק. העסקה בוצעה לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר. דיווחים אודותיה פורסמו כבר אתמול, אולם ההודעה הרשמית יצאה היום.

איטורו גייסה באחרונה 900 מיליון דולר, מהם רבע מיליארד במזומן ו-650 מיליון מהנפקת PIPE לפי שווי של 10 דולר למניה, ממשקיעים כגון קבוצת ההשקעות ION, הקרן של סופטבנק ו-Third Point. לחברה צפויים להיות בעקבות העסקה כ-800 מיליון דולר נטו במזומן במאזן כדי לתמוך בצמיחה עתידית. מחזיקי המניות הקיימים באיטורו, כולל משקיעים קיימים ועובדי החברה, יישארו המשקיעים הגדולים ביותר, ויחזיקו כ-91% מהחברה הממוזגת.

שנת הקורונה – שנה של צמיחה גדולה לאיטורו

חברת SPAC היא סוג של חברת מדף, שהוקמה במיוחד והונפקה בבורסה כדי לאפשר לחברות שירצו בכך קיצור דרך להנפקה, באמצעות התמזגותן אליה. ההנפקות באופן זה נעשות פופולריות יותר ויותר, וגם חברות ישראליות החלו להיסחר כך בנסדא"ק , או שהן נמצאות בדרך לשם – ביניהן אוטונומו וקוגנייט מבית ורינט. רק אתמול הודיעה איירון סורס כי היא יוצאת להנפקת SPAC לפי שווי של יותר מ-10 מיליארד דולר. דני ימין, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, וקובי רוזנגרטן, לשעבר שותף ב-JVP, הודיעו בחודש שעבר כי הם הקימו את Byte Acquisition – חברת SPAC להשקעה בטכנולוגיות ישראליות.

גם איטורו בדרך להנפקת SPAC. אילוסטרציה: BigStock

גם איטורו בדרך להנפקת SPAC. אילוסטרציה: BigStock

איטורו הוקמה ב-2007 ומציעה רשת השקעות חברתית, שמאפשרת לאנשים להשקיע במגוון נכסים לפי העדפתם – ממניות או שברי מניות ללא עמלה ועד למטבעות דיגיטליים. המשתמשים יכולים לסחור ישירות בעצמם, להשקיע בתיקים חכמים או לשכפל אסטרטגיות השקעה של משקיעים מצליחים ברשת בלחיצת כפתור.

שנת הקורונה היטיבה עם העסקים של איטורו: הכנסות החברה צמחו ב-147% ליותר מ-600 מיליון דולר, מספר הטרנזקציות שבוצעו ברשת שלה צמח ל-27 מיליון בחודש והחברה צירפה לשורותיה חמישה מיליון משתמשים רשומים חדשים – כמו המספר שאותו היא צירפה בתשע השנים הראשונות לאחר שהוקמה, בין 2007 ל-2016. מספר המשתמשים החדשים החודשי יותר מהוכפל – ל-440 אלף ב-2020 לעומת 192 אלף ב-2019, ואת 2021 היא פתחה עם 1.2 מיליון משתמשים חדשים בינואר, שביצעו 75 מיליון טרנזקציות. אולם, בחברה חוזים שנתונים אלה יתמתנו בהמשך השנה וב-2022.

"נמשיך להעסיק את רוב העובדים בישראל"

יוני אסיא, שיסד את איטורו יחד עם אחיו הבכור, רונן, אמר במסיבת עיתונאים עם ההכרזה על ההנפקה כי "אנחנו גאים להיות אחת מחברות הצמיחה הגדולות בישראל ואחת מחברות הפינטק הגדולות בעולם. נמשיך להעסיק את רוב העובדים שלנו בישראל". מספר העובדים הכללי של איטורו עומד כיום על כ-1,200 והיא מגייסת בימים אלה מאות עובדים חדשים, במיוחד למרכז המו"פ שלה.

אסיא דיבר באירוע על ההתפתחויות הבולטות האחרונות בשוק הפיננסי-טכנולוגי. "העולם הולך ועובר להשקעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות, ואנחנו מאוד מאמינים בזה. יש בשוק הזה הזדמנויות בסך כולל של טריליוני דולרים", אמר.

על הביטקוין הוא אמר כי המטבע "מגיע לשיא כל הזמנים עם התעניינות גוברת של אנשים מכל מקום בעולם להשקיע במטבעות דיגיטליים. שוק ההון כיום הוא הכי מעניין בשני העשורים האחרונים". יש לציין שהמטבעות הדיגיטליים היוו כ-16% מסך ההכנסות של איטורו ב-2020. על הבלוקצ'יין ציין אסיא כי "הטכנולוגיה הזו הולכת לייצר מהפכה משמעותית בעולם הפיננסי בעשור הקרוב, מקצה לקצה". כמו כן, אמר, "אנחנו מסתכלים מקרוב על עולם השקעות ה-NFT. ככלל, החיבורים בין העולם הפיננסי המסורתי לבין העולמות האלה, היותר מתקדמים טכנולוגית, זה משהו שאנחנו מאוד מאמינים בו".

באשר להשפעות הקורונה, אסיא אמר כי "העובדה שהרבה אנשים היו בבית שלהם גרמה להאצה של הטרנספורמציה הדיגיטלית בהרבה מאוד שווקים, והשקעות בריטייל הוא אחד מהם. שזאת, יחד עם הדפסות הכסף על ידי ממשלות בכמות בלתי נתפסת, מתן ההלוואות לאנשים, ריביות האפס והשיח סביב כל זה הביאו לעלייה גדולה מאוד בעניין של דור שלם בעולם ההשקעות, המניות והמטבעות הדיגיטליים. זה מביא להתעניינות גדולה יותר באיטורו ובפלטפורמה החברתית שלנו".

לדברי בטסי כהן, יו"ר דירקטוריון FinTech V, "החברה האם שלנו תרה אחר חברות בעלות צמיחה נרחבת, בקרות יעילות וצוותי ניהול מצוינים. איטורו עונה על שלושת הקריטריונים האלה. בשנים האחרונות ביצרה איטורו את מעמדה כרשת החברתית להשקעות המובילה מחוץ לארצות הברית, התוותה את תוכניותיה לשוק האמריקני וגיוונה את ערוצי ההכנסה שלה. כעת היא נמצאת בנקודת צמיחה משמעותית ואנחנו מאמינים שהיא ממוצבת באופן יוצא דופן על מנת לנצל הזדמנות זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים