איירון סורס בדרך להנפקה לפי שווי של 10 מיליארד דולר

בימים אלה מתנהלים מגעים מתקדמים למיזוג בינה לבין חברת ה-SPAC של תומא בראבו - כך לפי דיווח בבלומברג ● איירון סורס היא עוד חברה שעומדת להצטרף לטרנד ההולך וגובר של הנפקות SPAC בנסדא"ק

הנפקת SPAC - "כלי הגיוני עבור חברות שרוצות להיות ציבוריות". אילוסטרציה: BigStock

איירון סורס הישראלית עומדת בפני הנפקת SPAC בנסדא"ק לפי שווי חברה של יותר מ-10 מיליארד דולר – כך על פי דיווח שהתפרסם היום (ב') בבלומברג. החברה נמצאת במגעים מתקדמים לצורך כך עם תומא בראבו, במטרה למזג אותה עם חברת ה-SPAC של התאגיד.

חברת SPAC היא סוג של חברת מדף, שהוקמה במיוחד והונפקה בבורסה כדי לאפשר לחברות שירצו בכך קיצור דרך להנפקה, באמצעות התמזגותן אליה. חברת ה-SPAC של תומא בראבו גייסה לא מכבר מיליארד דולר כדי לממן הנפקת חברות.

איירון סורס נוסדה ב-2010 על ידי כמה אנשי היי-טק: ארנון הירש, המשמש כנשיא החברה; אייל, איתי ורועי מילרד; גיל שוהם; נתנאל שדמי; עומר קפלן; תמיר כרמי; ותומר בר זאב, המנכ"ל. החברה מציעה כלי אנליטיקה לחברות דיגיטליות ולכאלה שנמצאות בתחום המובייל. בדצמבר 2019 היא נכנסה לרשימת חברות החד קרן של קראנצ'בייס יחד עם עוד 141 חברות, בהן מאנדיי, ריסקיפיד ולייטריקס הישראליות. מאז היא הכפילה את שוויה פי 10. פירמת הייעוץ הבולטת בוסטון קונסלטינג גרופ סימנה אותה לפני כמה חודשים כאחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות שהולכות "לכבוש את העולם".

מאחורי איירון סורס כמה רכישות: ב-2013 היא קנתה את אפטר דאונלואד תמורת 28 מיליון דולר, שנה לאחר מכן את חברת הגיימינג אופופיה וב-2015 – את סטרים רייל. הרכישה האחרונה שלה בוצעה בינואר האחרון, אז היא קנתה את סומלה, שיודעת לזהות את האפקטיביות של מודעות שמפורסמות על ידי הלקוח. לאיירון סורס פריסה גלובלית – בתל אביב, סן פרנסיסקו, לונדון ובייג'ינג.

הנפקות ה-SPAC נעשות פופולריות יותר ויותר, וגם חברות ישראליות החלו להיסחר בנסדא"ק באופן זה, או שהן נמצאות בדרך לשם – ביניהן אוטונומו וקוגנייט מבית ורינט. דני ימין, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, וקובי רוזנגרטן, לשעבר שותף ב-JVP, הודיעו בחודש שעבר כי הם הקימו את Byte Acquisition – חברת SPAC להשקעה בטכנולוגיות ישראליות.

בבלומברג מציינים כי תנאי העסקה לא סופיים וייתכן שהיא אף לא תצא לפועל. מאיירון סורס לא נמסרה תגובה לפניית האתר ונציג תומא בראבו סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים