קידום לעדו ביגר: מונה לסמנכ"ל ה-IT של אל על

ביגר ינהל את כל תחום ה-IT והמערכות הטכנולוגיות בחברת התעופה ● הוא הצטרף לאל על ב-2018 ושימש מאז כמנהל מידע ואנליטיקה בחברה

עדו ביגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אל על

אל על הודיעה היום (א') כי מינתה את עדו ביגר לסמנכ"ל ה-IT והמערכות הטכנולוגיות של החברה. ביגר הצטרף לחברת התעופה לפני כשנתיים וחצי, והיה מאז מנהל מידע ואנליטיקה בה.

יש לציין שביגר ממונה לתפקיד החדש בתקופה שבה טיסות הנוסעים של אל על, ושל כל חברות התעופה שטסות לישראל וממנה, פחתו משמעותית, בגלל משבר הקורונה וסגירת השמים שהוא הביא אתו. אלא שנראה שבתקופה הקרובה, עם התרחבות השפעתם של החיסונים והירידה בממדי התחלואה, השמים ייפתחו שוב ואל על תחזור לטוס כבעבר.

לביגר יש ניסיון של כמעט שני עשורים בעולמות טכנולוגיות המידע, הביג דטה, ה-BI והאנליטיקה המתקדמת (למידת מכונה). לפני שהצטרף לאל על הוא שימש כמנהל תחום הדטה של יס. במהלך הקריירה שלו התגורר ביגר עם משפחתו בארצות הברית, שם ניהל את תחום האנליטיקה והביג דטה של חברת שירותים גדולה, ולפני כן ניהל עשרות פרויקטים בעולמות ה-IT, ה-BI והאנליטיקה בארץ.

בעולם האקדמי, ביגר הוא בעל תואר שני במנהל עסקים, עם התמחות במערכות מידע. הוא משמש מרצה בינלאומי ושגריר הדטה של ישראל בפורום ה-CDO העולמי של MIT (שנקרא MITCDOIQ). ביגר נמנה על סגל המרצים לתארים מתקדמים באוניברסיטת תל אביב ובטכניון, שם הוא מעביר קורסי מבוא לנתוני עתק, ארכיטקטורת מידע ו-ויזואליזציית נתונים.

בנוסף, ביגר הוא שחקן ומאמן כדורסל, שאף זכה לייצג את ישראל בנבחרת הסטודנטים של Israel at heart בארצות הברית. הוא שירת בצה"ל כלוחם יחידה מובחרת, והוא נשוי ואב לשלושה.

"צריך להתייחס למידע כנכס"

במפגש שערך פורום המנכ"לים והמנמ"רים C3 של אנשים ומחשבים באל על בספטמבר 2019 פירט ביגר על אסטרטגיית המחשוב והמידע של החברה, ואמר כי התוכנית של אל על מבוססת על "מידע כנכס" – שדרוג המידע לאורך כל שדרות הארגון, בניית "מפעל BI" המייצר דשבורדים לכלל הארגון בצורה אג'ילית, ומינוף מדעי הנתונים כדי להשיג תוצאות כלכליות בארגון. ביגר הציג כיצד השימוש במידע הוביל לשיפור בדיוק המבצעי של אל על ובצריכת הדלק של טיסות.

"צריך להתייחס למידע כנכס", הוא אמר אז. "חברת תעופה היא מקור בלתי נדלה של נתונים מרמת לוגים של מטוסי דרימליינר, עד רמת כל המערכות התפעוליות שמאפשרות את התחזוקה והתפעול השוטף של החברה, את השליטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים