מימון ישיר בונה מחדש את תשתיות הדטה שלה במיליוני שקלים

הפרויקט מבוצע בשיתוף איטרניטי מקבוצת אמן ● רונית פטר, סמנכ"לית הטכנולוגיות של מימון ישיר: "המטרה היא למקסם את יכולות הדטה שלנו, והתוצאות יהוו יתרון תחרותי משמעותי בשוק האשראי החוץ בנקאי"

רונית פטר, סמנכ"לית הטכנולוגיות של מימון ישיר. צילום: יח"צ

חברת האשראי החוץ בנקאי מימון ישיר יוצאת בימים אלה לפרויקט רחב היקף, שמטרתו לבנות מחדש את תשתיות הדטה של הארגון וליצור ארכיטקטורה חדשה, שתשנה את תהליכי העבודה ותיתן ללקוחות הפנימיים עצמאות כמעט מוחלטת בשימוש ומינוף הנתונים למטרות הליבה של החברה. ההיקף הכספי של הפרויקט מוערך בחמישה מיליון שקלים.

מימון ישיר, שהמנכ"ל שלה הוא ערן וולף, היא חלק מקבוצת ביטוח ישיר השקעות פיננסיות. החברה מציעה אשראי חוץ בנקאי וממוקדת בענף הרכב. חלק גדול ממתן ההלוואות שהיא מציעה נעשה באמצעים דיגיטליים. לפני מספר חודשים היא הונפקה ומניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב.

הפרויקט מבוצע יחד עם איטרניטי מקבוצת אמן, שהמנכ"ל שלה הוא אסף בר, ומוביליו ממימון ישיר הם רונית פטר, סמנכ"לית הטכנולוגיות, ועופר גולדברג, המנמ"ר. פטר אמרה כי מדובר ב-"מהלך אסטרטגי, שמטרתו למקסם את יכולות הדטה שלנו, ותוצאותיו יהוו יתרון תחרותי משמעותי בשוק האשראי החוץ בנקאי".

לדבריה, "אחת ממטרות הפרויקט היא לאפשר ל-300 המשתמשים הפנימיים של מימון ישיר כמה שיותר לעבור לתהליכי שירות עצמי, לבצע אנליזות חכמות ולמקסם את הערך של המידע לטובת העבודה שלהם". "כיום", ציינה פטר, "מרבית הפעולות הללו נעשות על ידינו, כי הכלים הקיימים לא מאפשרים זאת, ואילו התשתית החדשה תעביר הרבה יותר כוח למשתמשים".

עופר גולדברג, מנמ"ר מימון ישיר. צילום: קובי קנטור ז"ל

עופר גולדברג, מנמ"ר מימון ישיר. צילום: קובי קנטור ז"ל

הפרויקט כולל תשתיות Data Warehouse, שיאפשרו יצירת שכבת תחקור שתיתן מענה לכל שכבות הארגון – מהנציגים במוקדים ועד להנהלה הבכירה. ככלל, תשתית הדטה של מימון ישיר יושבת כיום על SQLink בסביבת Azure. גם התשתיות החדשות ישבו בסביבת הענן של מיקרוסופט, על מערכת Power BI, שתחליף את מערכות ה-Business Objects הקיימות.

שינוי ארגוני משמעותי

מדובר בפרויקט שייצור שינוי ארגוני משמעותי ויפקיד בידי המשתמשים כלים חדשים שהם לא הכירו עד כה. לכן, יש בו מרכיב משמעותי של הטמעה והדרכה. פטר אמרה כי בחירת הכלים נעשתה בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים בחברה והיא מאמינה שהמשתמשים יגלו מהר מאוד את היתרונות שבהם, כדי למקסם את פעילותם.

הפרויקט החל לפני כחודש ואמור להימשך כשנה, אולם לדברי פטר, העלייה שלו לאוויר תהיה הדרגתית, ותבוצע תחילה במחלקות הקריטיות כמו מחלקת השיווק, שם נושא ניתוח הדטה חשוב ביותר.

גולדברג ציין שתהליכי גזירת ושינוע הנתונים יפותחו במתודולוגיית מיקרו-שירותים, כדי שיהיה אפשר להוסיף רכיבים בעת טעינת מידע בזמן אמת, בשיטת הסטרימינג, עבור עדכון שוטף של תהליכים קריטיים.

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי. צילום. רמי זרנגר

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי. צילום. רמי זרנגר

פיתוח הכלים והתאמתם לחברה נעשה על ידי צוותים משותפים של אינטגריטי ואנשי הדטה באגף מערכות המידע של מימון ישיר, כאשר בהמשך, האחריות עליהם תעבור לידי הצוות של הלקוח. באגף מערכות המידע של מימון ישיר מועסקים כ-70 איש.

לדברי בר, "שדרוג מערך הדטה של מימון ישיר נעשה באמצעות שירות חדש שהושק באחרונה, שכולל הליך של הקמה וניהול שוטף של הנתונים. מימון ישיר מצטרפת לשורה של ארגונים שמשבר הקורונה מוביל אותם לבצע התאמות המכוונות לתכתיבי המציאות החדשה ולהשקיע בטכנולוגיה אפקטיבית, שמאפשרת המשכיות עסקית, שמצידה מייצרת את הצורך בשימוש בדטה ודיגיטל למתן מענה איכותי וטוב יותר ללקוחות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שמכיר מקרוב

    לדעתי רוב הדטה נעשה על ידי חברה קנדית חיצונית בשם B-up!!

אירועים קרובים