מחקר: המוסדות האקדמיים בישראל מגבירים את נוכחותם ברשתות החברתיות

באופן מפתיע, המחקר, שבדק למעלה מ-70 חשבונות של מוסדות אקדמיים, העלה, כי מרביתם פתחו חשבון בטוויטר לפני שנכנסו לפייסבוק ● עוד גילו החוקרים, כי האוניברסיטאות מנצלות את הרשתות החברתיות בעיקר לעיסוק בנושאים חוץ-ארגוניים, ואילו המכללות מתמקדות בנושאים חברתיים

טוויטר מנצח כמקור החדשות השולט ברשת

המוסדות האקדמיים בישראל גילו את הרשתות החברתיות, ובתקופה האחרונה הגבירו מאוד את פעילותן בהן. כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת תל אביב ובמכללת לוינסקי לחינוך. במסגרת המחקר נבדקה הפעילות בלמעלה מ-70 חשבונות של מוסדות אקדמיים ישראליים ברשתות חברתיות.

"סיקרן אותנו לבדוק האם וכיצד מתחברת האקדמיה, השמרנית באופייה, לתופעה המרתקת של רשתות חברתיות באינטרנט", אמרה אלונה פורקוש-ברוך, שערכה את המחקר ביחד עם ארנון הרשקוביץ. באופן מפתיע, גילו החוקרים, כי גל ההצטרפות של המוסדות האקדמיים לטוויטר (Twitter) הקדים בחצי שנה את גל ההצטרפות שלהם לפייסבוק (Facebook), על אף שהאחרונה ותיקה יותר ופופולרית יותר. "יכול להיות שההסבר נעוץ בפריצתה של טוויטר לתקשורת הישראלית באמצע 2009, בימי הקרב המתוקשר בין אשטון קוצ'ר ל –CNN, וההפגנות באיראן", הסביר הרשקוביץ.

במהלך המחקר, ניתחו החוקרים את כל הציוצים בטוויטר של הגופים האקדמיים – כ-2,000 ציוצים בסך הכל – וחילקו אותם לקטגוריות, על פי הנושא בו עסק הציוץ: פנים-ארגוני – ציוצים הקשורים לעיסוק האקדמי של הגוף המצייץ, הודעות מנהלתיות או יחסי ציבור; חוץ-ארגוני – ציוצים העוסקים בחדשות כלליות או קשורים לתחום האקדמי של הגוף המצייץ, אך לא לעיסוק הישיר שלו בו; וציוצים בעלי העוסקים בנושאים חברתיים. החוקרים גילו, כי מחצית מהציוצים היו בעלי אופי פנים-ארגוני, רבע מהם בעלי אופי חוץ-ארגוני, ורבע בעלי אופי חברתי. "הדבר המדהים באמת הוא השוני הדרמטי בדפוסי התוכן בין החשבונות השונים", ציינה פורקוש-ברוך. "מצאנו שהאוניברסיטאות עוסקות בנושאים חוץ-ארגוניים פי שמונה מהמכללות, וכי המכללות עוסקות בנושאים חברתיים פי שניים ויותר מן האוניברסיטאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים