גוגל הכריזה על זמינות חופשית של קידוד VP8 עבור HTML5

החברה מסרה שמטרת הפרויקט היא ליצור תקן מדיה פתוח לשימוש ברשת שיהיה חופשי מזכויות יוצרים, ולקדמו כך שיוטמע בנגנים שונים וכמקודדים לטובת נגנים קיימים, בתוכנה ובחומרה ● עד עתה הודיעו רוב יצרניות הדפדפנים על כוונתן לתמוך ב-HTML5 ● מספר יצרניות יספקו את התמיכה הזו באמצעות שימוש ב-Vorbis החופשי, אולם יצרניות רבות אחרות הודיעו שהן ישתמשו ב-H.264, שהוא קידוד קנייני

גוגל (Google) הכריזה ביום הראשון של כנס המפתחים שלה, Google I/O, על פרויקט WebM. בכנס, שנערך בסן פרנסיסקו, הודיעה החברה שמטרת הפרויקט היא ליצור תקן מדיה פתוח לשימוש ברשת שיהיה חופשי מזכויות יוצרים, ולקדמו כך שיוטמע בנגנים שונים וכמקודדים לטובת נגנים קיימים, בתוכנה ובחומרה.

המקודד שייוצר ייתמך באופן מלא ב-HTML5 בדפדפני האינטרנט של הדור הבא. עד עתה הודיעו רוב יצרניות הדפדפנים, למחשבים ולטלפונים סלולריים כאחד, על כוונתן לתמוך ב-HTML5. מספר יצרניות יספקו את התמיכה הזו באמצעות שימוש ב-Vorbis החופשי, אולם יצרניות רבות אחרות, דוגמת מיקרוסופט (Microsoft), הודיעו שהן ישתמשו ב-H.264, שהוא קידוד קנייני. קידוד זה אמנם אמור להיות מסופק בשנים הקרובות בחינם, אולם ייתכן שהחברה תדרוש בעתיד תשלום עבורו.

פרויקט WebM מכיל בתוכו את המקודדים VP8 (וידיאו) ו-Vorbis (אודיו), וכן תבנית קובץ שמבוססת על קוד המדיה Matroska. יצוין, כי VP8 הוא קוד שעד לאחרונה היה קוד קנייני של חברת On2 Technologies, שנרכשה בידי גוגל לפני מספר חודשים. כעת, כחלק מהמאמץ לפתח קידוד שיהיה חופשי ופתוח, מעבירה גוגל את הקידוד הזה, למעשה, לנחלת הכלל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים