אקזיט כפול: סאפ רכשה את אמרסיס, שרוכשת את לויאוסיס הישראלית

הקיף העסקה, כך נודע לאנשים ומחשבים, הוא עשרות מיליוני דולרים ● רק לפני שבועיים סאפ רכשה בחצי מיליארד דולר את הרוכשת

חגי הרטמן, ממייסדי אמרסיס. צילום: אמרסיס

אמרסיס (Emarsys) הישראלית במקורה, רוכשת את לויאוסיס (Loyalsys) הישראלית. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על עשרות מיליוני דולרים. לפני שבועיים רכשה סאפ (SAP) את אמרסיס בכחצי מיליארד דולרים.

אמרסיס מספקת פלטפורמת שיווק אשר נמצאת בשימוש בקרב יותר מ-1,500 רשתות שיווק ואתרי מסחר מקוון, בהם סמסונייט, וויז אייר וקארל לגרפלד. החברה מעסיקה 800 עובדים בעולם עם יותר מ-15משרדים, לרבות ישראל. הרכישה צפויה להיסגר ברבעון האחרון של 2020, במקביל לרכישת אמרסיס על ידי ענקית התוכנה הגרמנית. אמרסיס מסייעת למותגים לשפר את התוצאות העסקיות שלהם באמצעות אסטרטגיות שיווק רב-ערוציות. החברה משלבת בין טכנולוגיות מעולמות ה-AI ופלטפורמת נתוני לקוחות (CDP) על מנת לאפשר למשווקים לבנות ערוצי שיווק ומכירה מותאמים אישית לפרופיל הלקוחות של המותג, באופן מדיד ומוטה תוצאות.

אמרסיס, שגייסה עד היום כ-60 מיליון דולר, הוקמה בשנת 2000 בווינה. מייסדיה הם דניאל הררי, ישראלי-אוסטרי, שעזב כבר את החברה; ג'וזף אהרונר האוסטרי, דור רביעי למשפחת מייסד תאגיד הרכב פורשה, שהוא גם בעל המניות המרכזי בחברה והיו"ר; וחגי הרטמן הישראלי, שכיהן כמנכ"ל עד 2016 וכיום משמש כמנהל החדשנות הראשי בחברה.

לויאלסיס נוסדה ב-2018 בהובלת היזמים יניב כספי ומיכאל פיש. החברה מאוגדת באוסטריה, ובעלת משרד בישראל, בו יושבים צוותי תמיכה ופיתוח. לויאלסיס מאפשרת יצירת תכניות תגמולים ומועדוני לקוחות להנעת שיתופי פעולה בין מותגים ללקוחות. זאת, לשם שימור טוב יותר של לקוחות והשגת מקסימום ערך מכל לקוח. הפתרון של לויאלסיס מתאפשר על ידי מינוף יכולות של פלטפורמת השיווק, העלאת יכולות השימור והתגמול לשלב הבא, בהתאמה אישית, אוטומטית, וקלה לתפעול. בעקבות הרכישה, בכוונת החברה לגייס אנשי פיתוח נוספים לסניף הישראלי.

בשנים האחרונות חל גידול באימוץ של טכנולוגיות מעולמות המרקטינג (Martech) שמאפשרות למותגים לייצר ללקוחותיהם חוויה מותאמת אישית באונליין ובאוף-ליין ואשר ממקסמות את הערך ויכולת השימור של כל לקוח. הצורך בשימור לקוחות ושיפור חווית הרכישה התחזק עוד יותר לאור מגיפת הקורונה, וחוסר היציבות הכלכלית, שדורש ממותגים לגלות יצירתיות ולייצר קשר ונאמנות לקוח גם במרחב הדיגיטלי.

"לקחת את פתרונות שימור ותגמול הלקוחות צעד גדול קדימה"

הרטמן אמר כי "הצורך בשימור לקוחות ומיקסום הערך שלהם לחברות, מעולם לא היה חשוב יותר מאשר בימים אלה. הסינרגיה בין הפתרון של לויאלסיס לפלטפורמה של אמרסיס מאפשרת לאנשי שיווק לקחת את פתרונות שימור ותגמול הלקוחות צעד גדול קדימה, עם חווית לקוח טובה יותר ומותאמת אישית בכל אינטראקציה של הלקוח עם בית העסק".

לדברי כספי, ממייסדי לויאלסיס: "אנחנו שמחים על ההזדמנות להפוך לחלק ממשפחת אמרסיס, שאנשיה היו שותפים מהרגע הראשון לחזון שלנו להביא חדשנות לעולמות השיווק ומצפים לעתיד המשותף של כולנו כחלק מענקית התוכנה".

אוהד הכט, מנכ"ל אמרסיס, אמר: "החלטת הרכישה הגיעה לאחר שיתוף פעולה עסקי וטכנולוגי מוצלח בין שתי החברות. נמשיך לספק ללקוחותינו את הפלטפורמה המתקדמת ביותר בשוק".

לא הרכישות הראשונות של סאפ בישראל

כאמור, לפני כשבועיים הודיעה סאפ כי תרכוש את אמרסיס. לאחר השלמת העסקה הגדולה, עובדי לויאליס ואמרסיס בארץ יצטרפו למרכז הפיתוח של סאפ בישראל. הרכישה של אמרסיס נבנית על קנייה קודמת שביצעה סאפ בארץ: זו של הסטארט-אפ גיגיה (Gigya) הישראלית תמורת 350 מיליון דולרים במזומן, בספטמבר 2017. החברה פיתחה פלטפורמות חברתיות עבור אתרי אינטרנט. המוצר המרכזי שלה הוא מערכת לניהול בסיס משתמשים לאתרים, עם יותר ממיליארד משתמשים בסך הכול. מבחינתם, הכניסה לאתרים נעשית כרגיל, אלא שהכניסה מועברת למערכת של גיגיה, שמשלבת בין המידע על המשתמש שמגיע מרשתות חברתיות לזה שנאסף במאגרים של אתר התוכן עצמו, על משתמשיו. טרם נרכשה, היו לגיגיה כ-700 לקוחות – ביניהם נייק, נסטלה, NBC, פורבס, פוקס, ספידו, לוריאל, אסוס ו-KLM, ובסך הכל מנהלת הפלטפורמה של החברה כ-1.3 מיליארד פרופילים של לקוחות באתרים השונים. גיגיה מנהלת את הפרופילים של המשתמשים עם כל האינטראקציות שלהם אונליין. ברגע שיש את אגם הנתונים הזה – סאפ יכולה להנגיש אותו לאמרסיס.

סאפ פועלת בישראל מ-1998 וקנתה בה מספר חברות, בהן Top Tier של שי וראובן אגסי, אותה רכשה ב-2001 תמורת 400 מיליון דולר, ו-Top Manage, אותה רכשה שנה לאחר מכן תמורת פחות מ-10 מיליון. החברה מעסיקה בארץ מאות עובדים, רובם במו"פ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים