בצל הקורונה: מטריקס רוכשת את השליטה בגסטטנרטק ב-50 מיליון שקלים

גסטטנרטק פועלת בשוק המיכון המשרדי ומספקת פתרונות בתחום ההדפסה, ניהול והפצה של מסמכים משרדיים לעסקים וכן בתחום ההדפסה בתלת-מימד - באמצעות החברה הבת קליבר הנדסה ● מוטי גוטמן: באמצעות הרכישה נעשיר את סל הפתרונות הטכנולוגיים שאנו מציעים לתחומי המיכון המשרדי, שירותי ההדפסה וההדפסות בתלת ממד"

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: יח"צ

יום של רכישות: לצד רכישת יוביטק על ידי ONEמטריקס רוכשת 51% ממניות גסטטנרטק בתמורה לכ-49.8 מיליון שקלים.

גסטטנרטק פועלת בשוק המיכון המשרדי ומספקת פתרונות בתחום ההדפסה, ניהול והפצה של מסמכים משרדיים לעסקים וכן בתחום ההדפסה בתלת-מימד – באמצעות החברה הבת קליבר הנדסה.

לנרכשת חמישה סניפים בישראל ומרכז לוגיסטי בלוד, והיא מעסיקה 155 עובדים. גסטטנרטק מחזיקה בתקני איכות לשמירה על איכות הסביבה. החברה הבת קליבר, שאותה רכשה גסטטנרטק במחצית 2018, מתקינה ומשווקת מדפסות וסורקי תלת-מימד ומפיקה הדפסות תלת-מימד – על בסיס שמונה טכנולוגיות הדפסה שונות.

לגסטטנרטק כ-7,000 לקוחות בישראל והיא ספק מורשה של משרד הביטחון והחשב הכללי. החברה מעניקה שירות לכ- 35,000 מכונות של יצרניות שונות.  בשנת 2019 רשמה גסטטנרטק הכנסות, על בסיס מאוחד, של 106.9 מיליון שקלים עם רווח נקי של 13.1 מיליון שקלים.

קרן ההשקעות הפרטיות הישראלית סקיי (SKY Israel Private Equity Fund), המנהלת הון של יותר מחצי מיליארד דולרים, מחזיקה ב-50% מהבעלות על גסטטנרטק. שמעון מרקוביץ' ושרגא הפטלר מחזיקים ב-25% כל אחד. מרקוביץ' משמש כיו"ר החברה והפטלר כמנהל הכספים הראשי. מנכ"ל החברה הוא עומר שליט, אשר שימש בעבר כמנכ"ל זירוקס (Xerox) ישראל ולפני כן מנכ"ל חברת מעתק.

על פי הסכם הרכישה, גסטטנרטק תמשיך לפעול כחברת בת עצמאית של מטריקס, תוך שימור הנהלת החברה הקיימת, שהתחייבה להמשך העסקה לתקופה בת 3 שנים לפחות. ההסכם מקנה למטריקס ולמוכרים אופציות הדדיות לרכישה או למכירת יתרת 49% אחזקות החברה.

במטריקס מתכננים ליצור סינרגיה בין פעילותה של החברה בעולם הדפסות התלת-מימד לבין Matrix3D, העוסקת אף היא בתחום זה.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר, כי "מטריקס ממשיכה באסטרטגיית הצמיחה שלה באמצעות גידול אורגני, רכישות ומיזוגים בתחומים המשיקים ומשלימים את הפעילויות השונות של החברה. הפעילות של גסטטנרטק וקליבר הן סינרגטיות ומשלימות את פעילויותינו בכמה תחומים. באמצעות הרכישה נעשיר את סל הפתרונות הטכנולוגיים שאנו מציעים לתחומי המיכון המשרדי, שירותי ההדפסה וההדפסות בתלת ממד. אלה מהווים יעד לצמיחת החברה בישראל ובחו"ל".

מרקוביץ' ציין, כי "החיבור בין שתי החברות יביא להמשך צמיחה של פעילותנו בתחומי המיכון המשרדי וההדפסות בתלת-מימד".

ניר דגן, שותף מנהל בקרן סקיי: "כקרן השקעות, מעבר לתשואה למשקיעי הקרן מהעסקה, הסיפוק שלנו הוא בידיעה כי גסטטנרטק עוברת לבית חדש וחזק והיא צפויה לשמר את מעמדה המוביל ולהשתבח בחיבור עם מטריקס".

בפברואר 2019 מטריקס רכשה את מידעטק טכנולוגיות מידע ב-85 מיליון שקלים. הנרכשת מייצגת ומיישמת את מערכת ה-ERP פריוריטי. מידעטק, אשר הוקמה בשנת 1993 היא החברה הגדולה בישראל ליישום והטמעת פריוריטי.

בנובמבר 2016 מטריקסרכשה שתי חברות בארצות הברית בעשרות מיליוני שקלים. מטריקס רכשה את השליטה (60%) ב-NIT,  Network Infrastructure Technologies תמורת כ-6.8 מיליון דולר. בנוסף, רכשה מטריקס  את השליטה (55%) ב-STONS, שפועלת בתחום שיווק ומכירת מוצרי תוכנה של יבמ ללקוחות עסקיים ופדרליים בארצות הברית.

בדצמבר 2018, אביב ניהול הנדסה ומערכות מידע, שבשליטת מטריקס, רכשה 80% מדנה הנדסה, העוסקת בניהול פרויקטים בתחום התשתיות הלאומיות – תמורת 52 מיליון שקלים.

עוד בספטמבר 2018 מטריקס רכשה את השליטה באינטגריטי תוכנה, תמורת מיליוני שקלים. הפועלת בעולמות של שיווק והטמעת מוצרי תוכנה עם התמחות מיוחדת בתשתיות ובאבטחת מידע.

מראשית הקמתה ולאורך שנות קיומה אסטרטגיית הצמיחה של מטריקס מושתתת הן על צמיחה אורגנית והן על רכישות ומיזוגים. בין החברות אותן רכשה החברה בעבר: ג'ון ברייס הדרכה, טנגרם, סיבם, קבוצת סינטק, קבוצת ניו-אפליקום, אפקט, ספיה, טאקט מערכות, אונואפס, נטווייז, באבקום, 2BSecure, המי"ל, אביב, AMCG, ו-Exzac.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים