ארגון הבריאות העולמי וענקיות ההיי-טק במפגש-על למאבק בידיעות הכזב על הקורונה

ארגון הבריאות העולמי יזם מפגש בן יום שלם בקמפוס של פייסבוק במנלו פארק עם חברות טכנולוגיה מובילות, בהן אמזון וגוגל, כדי לדון בשיתופי פעולה כדי לעצור את זרם הדיווחים הכוזבים הנוגעים להתפרצות נגיף הקורונה ● החברות יקיימו פגישות אחת לכמה חודשים, עד שתושג שליטה על המגיפה

נגיף הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

ארגון הבריאות העולמי יזם מפגש בן יום שלם בקמפוס של פייסבוק במנלו פארק עם חברות טכנולוגיה מובילות, בהן אמזון וגוגל, כדי לדון בשיתופי פעולה כדי לעצור את זרם הדיווחים הכוזבים הנוגעים להתפרצות נגיף הקורונה.

במהלך הפגישה סיפק ארגון הבריאות העולמי למשתתפות מידע על פעילותו בנוגע למגיפה, וגם החברות שהשתתפו שיתפו ברעיונות שונים כיצד להילחם בתופעה. החברות הסכימו לא לחלוק את המידע זו של זו בציבור.

לפי הדיווחים, הנציגים שהשתתפו במפגש היו מפייסבוק, אמזון, טוויליו (Twilio), דרופבוקס, החברה האם של גוגל – אלפאבית, סיילספורס, טוויטר ויו-טיוב. בנוסף השתתפו גם נציגים מחברות פרטיות, בהן Airbnb, Kinsa, ו-Mapbox. הוזמנו למפגש אך לא הגיעו: אפל, ליפט ואובר.

נושא הדיונים העיקרי היה כיצד החברות פועלות למנוע הפצה של מידע שקרי.

נציג ארגון הבריאות העולמי, אנדי פאטיסון, סיפר, כי "האווירה כעת משתנה", כשחברות טכנולוגיה גדולות מתחילות לפעול כדי להילחם בידיעות הכוזבות בנוגע לנגיף הקורונה. הוא הציע לסייע לחברות באמצעות בדיקת אמיתות העובדות שמדווחים המשתמשים שלהן כדי לא להסתמך על חברות צד שלישי.

לדבריו, אנשים בעולם מחפשים מידע על הנגיף והמגיפה, וגורמים מרושעים מנצלים את הסקרנות והפחד כדי לעשות רווחים כספיים. למשל, סיפר פאטיסון, באמזון החלו לצוץ ספרים ש"מתדלקים" את החרדות מהנגיף, וסיפורים שקריים ממשיכים להתפשט בפייסבוק ובפלטפורמות של מדיות חברתיות נוספות. ויטמין C גם הוא צץ בחיפושים אצל קמעונאים גדולים, כולל אמזון – בגלל דיווחים שקריים שהוא יכול לרפא את המחלה.

"טוויטר ויו-טיוב", לדבריו, "גם הן עדיין מוצפות במידע כוזב", וכינה את התופעה כ"מגיפת מידע" (Infodenic).

המפגש כלל גם דיונים בנוגע למוכנות לאסון ולדרכים להפצת מידע מדויק לצרכנים.

בשבועות האחרונים החלו חברות טכנולוגיה לנקוט פעולות שונות, כמו עבודה מול חברות צד שלישי שבודקות את העובדות ומול ארגוני בריאות ציבוריים. פייסבוק הגדילה את צוות הבדיקות הפנימי שלה ומקיימת שיתוף פעולה עם ארגון הבריאות הגלובלי PATH.

עוד ציין פאטיסון, כי כמה מן החברות מתקדמות יותר מאחרות, בעוד חברות מסוימות הודו כי לא עשו די בנושא לבד מדאגה לעובדיהן, אבל רבות מן החברות פועלות כעת כדי לקדם את הנושא. "המטרה של המפגש הייתה כדי לשתול זרעים של רעיונות, וזה עבד טוב", אמר פאטיסון. "עודדתי שיתופי פעולה וחדשנות. בעת משבר, זהו הזמן הנכון לכך".

בסיום המפגש הסכימו החברות לפתח כלים לשיתופי פעולה, לפעול למיטוב התוכן ועל הקמת מוקד טלפוני שאנשים יוכלו לפנות אליו בשאלות. "אחת הסיבות לכך שיש מידע שקרי היא מפני שיש פערי מידע", ציין פאטיסון.

לדבריו, כמה חברות, בהן פייסבוק ואמזון, הציעו לשתף שטח פרסום בפלטפורמות שלהן לצד מתנדבים, כדי לסייע במחיקת ידיעות הכזב.

קבוצת החברות החליטה להיפגש מדי כמה חודשים, עד שתושג שליטה על המגיפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים