מסתמן: רון שבילי ימונה למנמ"ר הפניקס

שבילי, עד כה סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום, יחליף את שלמה שמאי ● הוא צפוי להיכנס לתפקיד בחודש אפריל, אולם ההנהלה אישרה עקרונית את מינויו

רון שבילי, המנמ"ר הפורש של הפניקס.

יומיים לאחר שסלקום פרסמה את ההודעה על עזיבתו של רון שבילי את תפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, מסתמן הג'וב הבא שלו: מנמ"ר הפניקס, במקום שלמה שמאי, שעזב לפני חודש. לאנשים ומחשבים נודע כי שבילי אמור להיכנס לתפקידו רק בתחילת אפריל השנה, אולם המינוי אושר עקרונית בהנהלת החברה.

הפניקס חיפשה מנמ"ר כמעט שלושה חודשים, מאז הודיע שמאי על כוונתו לסיים את תפקידו. במהלך תקופה זו החברה פנתה לשורה ארוכה של מנמ"רים בכירים במגזר הפיננסי ובמגזרים אחרים, אולם אלה דחו את ההצעה. אחת הסיבות לדחיות היא השינויים שעברה החברה במבנה הניהולי שלה, מינוי מנכ"ל חדש, אייל בן סימון, ופרישה של ארבעה בכירים בהנהלה, כולל שמאי. סיבה אחרת היא מגבלת השכר שקיימת בחברות פיננסיות – מגבלה שגרמה למנכ"ל הקודם של הפניקס, אייל לפידות, לעבור לסקטור הנדל"ן, כמנכ"ל שיכון ובינוי, שם אין מגבלות שכר.

מינוי שבילי הוא המינוי הראשון של בכיר בידי בן סימון. שבילי לא מגיע מעולם הפיננסים: ב-6.5 השנים האחרונות הוא כיהן, כאמור, כסמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום, אליה הגיע לאחר קריירה של 23 שנים בצה"ל. טרם ידוע מי יחליף אותו בסלקום, וסביר להניח שזה יהיה אחד הדברים שנמצאים על שולחנו של אבי גבאי, המנכ"ל החדש של החברה.

למה מנמ"רים נוטשים את חברות הסלולר?

שבילי הוא המנמ"ר השלישי שעוזב תפקיד בכיר בחברת סלולר ועובר למגזר אחר: רז ברטוב עבר מפרטנר לביטוח ישיר ודורון פלח עבר מ-יס לכלמוביל. בפלאפון, שמהווה חלק מקבוצת בזק, משמש כיום כמנמ"ר רונן הורוביץ, עד לא מכבר מנמ"ר בזק בינלאומי, שבעקבות איחוד תשתיות ה-IT בקבוצה מונה למנמ"ר גם של חברת הסלולר ושל חברה נוספת בקבוצה – יס.

ההערכה היא שאחת הסיבות לעזיבות היא מצבו הקשה של ענף הסלולר, בגלל התחרות הקשה ועקב ההשקעה האדירה שהחברות צריכות להשקיע בדור 5.

תפקידי מנמ"רים פתוחים

עם מינויו המיועד של שבילי נותרו פתוחים מספר תפקידי מנמ"רים בולטים: ב-פז, שבשנתיים ומעלה האחרונות מתפקדת ללא מנמ"ר, ובמוזיאון ישראל, שם הודיע מוטי דוזטו בסוף השבוע האחרון על סיום תפקידו.

בממשלה יש שני תפקידי מנמ"רים שלא מאוישים: בביטוח הלאומי, במקום יהודה סרוסי, שסיים את תפקידו בסתיו האחרון ויצא לחופשה, ובמשרד הכלכלה, במקום שמעון ברונר, שפרש לגמלאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים