מוטי דוזטו, מנמ"ר מוזיאון ישראל – פורש

דוזטו עוזב את התפקיד לאחר 21 שנים במוזיאון ישראל, מהן שמונה כמנמ"ר ● בתקופתו הוביל דוזטו את השינוי הטכנולוגי של הארגון ● טרם מונה לו מחליף

מוטי דוזטו, המנמ"ר הפורש של מוזיאון ישראל. צילום: דוברות המוזיאון

מוטי דוזטו, המנמ"ר הוותיק של מוזיאון ישראל, הודיע בסוף השבוע על סיום תפקידו לאחר 21 שנים במוזיאון. טרם נמצא לו מחליף.

דוזטו החל את הקריירה שלו במוזיאון כמנהל סיסטם ותשתיות, ובשמונה השנים האחרונות הוא שימש כמנמ"ר שלו. בפוסט שפרסם בפייסבוק הוא כתב כי "אני מסיים לאחר שנים רבות ומהנות של אינספור פרויקטים מעניינים, עשייה טכנולוגית, ניהולית ועסקית. הסקרנות, הרצון ללמוד ולהכיר, להיחשף לתחומים, אתגרים ועשייה חדשה היוו עבורי הכרעה להתקדם להיקפים גדולים ומשמעותיים יותר בתחום המחשוב ומערכות המידע, שאליו האהבה והחיבור (שלי – י"ק), מהיותי נער ועד היום. מוזיאון ישראל היה ויישאר עבורי בית שבו גדלתי, התפתחתי וצמחתי מיד לאחר הלימודים, עם שחרורי מצה"ל".

ב-2017 זכה דוזטו בפרס המנמ"ר המצטיין של אנשים ומחשבים, לאחר שבחרה בו ועדת איתור בראשותו של פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. בנימוקי הפרס נכתב כי הוא "הוביל בשנת 2016 את החלפת תשתיות ושדרוג מערכות הבקרה ושיפור מהותי בשירות למבקר" במוזיאון ישראל.

היכל הספר במוזיאון ישראל. צילום: אדמונד גל, מתוך ויקיפדיה

היכל הספר במוזיאון ישראל. צילום: אדמונד גל, מתוך ויקיפדיה

מוזיאון ישראל הוא המוזיאון החשוב במדינה, ונחשב לאחד הגדולים בעולם. דוזטו ליווה בתפקידו את המוזיאון ואת השינוי העצום שחל בו, המיצוב מחדש שלו וההצלחה שלו, שמבוססת הרבה מאוד על טכנולוגיות, שלא תמיד חשופות לעיני הקהל הרב שמבקר בו.

דוזטו הגיע למוזיאון מיד לאחר סיום שירותו הצבאי ביחידת 8200, כטכנאי מחשבים ורשתות, ובמשך השנים טיפס בסולם התפקידים. יצוין כי הוא משמש גם כמנהל הפיתוח העסקי בלשכה לטכנולוגיות המידע.

בראיון לאנשים ומחשבים סיפר דוזטו על הפרויקטים הטכנולוגים שהוביל, כולל המעבר של מוזיאון ישראל לענן. "הובלתי במוזיאון פרויקטים גדולים, הן בתחום התשתיות והן בתחום התוכנה, שמסייעים לשפר את חוויית השירות והביקורים של מאות אלפי המבקרים במוזיאון. הייתי שמח שמחליפי ימשיך את תנופת העשייה הרבה".

כאמור, טרם נבחר מחליף לדוזטו, ו-ועדה מטעם המוזיאון בוחנת בימים אלה מועמדים פוטנציאלים.

דוזטו הוא המנמ"ר הבולט השני מאז תחילת 2020 שמסיים תפקיד. המנמ"ר הראשון הוא שלמה שמאי, שפרש מהפניקס לטובת תפקיד דומה בחברת ביטוח אחרת – איילון. כמו כן, יצוין שבימים הקרובים צפויה להתקבל החלטה לגבי מינוי מנמ"ר שיחליף את שמעון ברונר במשרד הכלכלה. על התפקיד מתמודדים מספר מנמ"רים מתוך הממשלה. תפקיד נוסף של מנמ"ר שעדיין פתוח הוא בפז.

.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים