מיהם המנמ"רים המצטיינים של השנה?

אותות ההערכה ניתנו בטקס שנערך היום (ד') בבניין רקאנטי באוניברסיטת תל אביב, ל-14 המנמ"רים המצטיינים לשנת 2016

והזוכים הם... אילוסטרציה: BigStock

14 אותות הערכה חולקו היום (ד') למנמ"רים מצטיינים לשנת 2016. האותות ניתנו בטקס שנערך היום בבניין רקאנטי באוניברסיטת תל אביב, במסגרת כנס KickOff. את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. בראש ועדת האיתור של המנמ"רים המצטיינים עמד פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. להלן נימוקי השופטים לבחירה.

פרס על מפעל חיים הוענק ליחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית. "גפנר מחבר את הנקודות בקריירה העסקית העשירה שלו, שכללה מנכ"לות וסמנכ"לות בגופים עסקיים שעסקו בחומרה, תוכנה ושירותים, ששיאה במנמ"רות קופת חולים כללית, ארגון ענק שעבר טרנספורמציה דיגיטלית בתקופתו", נכתב.

"1300 מרפאות ו-200 מחלקות שעוסקים בדיני נפשות באמצעות הכלים הטכנולוגיים שבחזית שימושי המידע בשירותי הרפואה, כמו אופק, מערכת לשיתוף ההיסטוריה הרפואית האישית שהבשילה בהנהגתו, או התיק הרפואי של בית החולים שבמהלך רב-שנתי הושלם, ועד למערכות BI עם 7,000 משתמשים יומיומיים – כביטוי לתרבות מדידה שהיא בליבה של הטרנספורמציה הדיגיטלית. גפנר מימש בהתמדה ונחישות את התובנה לגבי החשיבות והמרכזיות של מידע בניהול מושכל".

ציון לשבח הוענק לאבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל. "זיו מפגין ראייה אסטרטגית כוללת, מוביל יוזמות מהותיות, 'איש צבא'. הוא הוביל שינוי במבנה הארגוני ומיצוב החטיבה בארגון, מנסה לעצב תרבות ארגונית של פתיחות, שיתוף מידע ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות. כך, למשל – קוד פתוח", נכתב בנימוקי השופטים.

"זיו הגדיר מחדש את יעדי המחשוב ושותפות עסקית עם הבנק, הוא מקדם פרויקטים אסטרטגיים לטובת יעדי הבנק. הוא קידם פעולות להשפעה חיצונית ולא רק פנימית, כמו הקמת מאגר אשראי לאומי, יזם הקמה של אגף תשתיות פיננסיות, גילה תעוזה להשיק פרויקטים – למרות התנגדות פנימית".

על ליאור אשכנזי, מנמ"ר משרד הדתות, נכתב כי "הוא מרשים, מפתיע בהובלת חדשנות בתוך השירות הציבורי שבליבת השמרנות. הוא בעל מחויבות לתפקיד, הבנה עמוקה של תפקיד מערכות המידע בממשקים עם הציבור. אשכנזי מוביל מהפכה מחשובית במערך שירותי הדת במדינה ובמחשוב תהליכים במועצות הדתיות ובבתי הקברות".

ליאור אשכנזי, מנמ"ר משרד הדתות. צילום: ניב קנטור

ליאור אשכנזי, מנמ"ר משרד הדתות. צילום: ניב קנטור

על מוטי דוזטו, מנמ"ר מוזיאון ישראל, כתבו חברי הוועדה כי "לאחר 18 שנים במוזיאון הוא חווה השנה כמנמ"ר אתגר ניהולי, כשכל הצמרת הניהולית של המוזיאון התחלפה. הוא הוביל בשנת 2016 את החלפת תשתיות ושדרוג מערכות הבקרה ושיפור מהותי בשירות למבקר. כך, למשל, מיקום 500 נקודות תצוגה מקוונות לאודיו-גייד. הוא מקפיד על עדכניות טכנולוגית בתחומי אבטחת המידע, ענן של אמזון (AWS), Office 365, רישות Wi-Fi, ועוד".

מוטי דוזטו, מנמ''ר מוזיאון ישראל. צילום: ניב קנטור

מוטי דוזטו, מנמ"ר מוזיאון ישראל. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

ישראל רום, מנמ"ר אגד, קיבל אות הצטיינות על "היותו בעל עומק מקצועי מרשים, עתיר ניסיון ובעל יד בטוחה בתחום הטכני ובניהול מערכות המידע. הוא מתמודד בגבורה עם בעיות רגולטוריות, עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו אינטרנט של הדברים, Big Data בעולם התחבורה, Salesforce, הוא מוביל ייעול תהליכים ויוצר דחיפות לשינוי".

ישראל רום, מנמ''ר אגד ופרופ' גדי אריאב, מהפקולטה לניהול ע''ש קולר באוניברסיטת תל אביב. צילום: ניב קנטור

ישראל רום, מנמ"ר אגד ופרופ' גדי אריאב, מהפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב. צילום: ניב קנטור

"רום הוביל הקמה של מערך שירות לציבור, מפגין גישה מערכתית וממלכתית. הוא בעל תפקיד מורכב מבחינה של פוליטיקה ארגונית, הוא הוביל מהלכים אסטרטגיים מהותיים, תוך הכנסת אגד לחזית הטכנולוגית. רום מחולל מהפכה טכנולוגית עם מערכת כירטוס חדשה, ותומך בפעילות הבינלאומית של החברה עם שירות בפולין והולנד".

על צחי מושיוף, מנמ"ר נייקי (Nike) ישראל, נכתב כי "הוא מתפקד היטב בגוף גלובלי, בעל מבט רחב ומושכל, ומשרת מטה של 70 איש. הוא הוביל יישום של שימוש מושכל באנרגיה, יש 'חשמל חכם' במתחמי תצוגה. הוא הביא להקמה של מחלקת שירות לקוחות, הוא מוביל פיתוחים ויישומים עצמאיים ולא רק בכפיפות האירופית".

צחי מושיוף, מנמ''ר נייקי ישראל. צילום: ניב קנטור

צחי מושיוף, מנמ"ר נייקי ישראל. צילום: ניב קנטור

"מושיוף שידרג מערכות, הוא בעל התנהלות עצמאית בתוך מערך המחשוב העולמי של החברה והוא הביא להקמת מרכז שירות לקוחות ו-CRM. הוא מעביר לנייקי אירופה פרויקטים שמפותחים בארץ".

גיא חסון, מנמ"ר הרשות הארצית לכבאות, קיבל את האות על "היותו עובד בתפקיד מאתגר. הוא מוביל ביד בטוחה את הבניה של היכולות הטכנולוגיות בנציבות. חסון מארגן את עולם לוחמי האש בצעדים מדודים ועם קידום מושכל. הוא הביא להקמת תשתיות מאפס, יצר איחוד של 24 יישומים ארגוניים ליחידה מרכזית אחת. הוא משלב מערכות מבצעיות עם שירותי רישוי עסקים ומבנים, והביא להאחדה של שיטות ונהלים".

גיא חסון, מנמ"ר הרשות הארצית לכבאות. צילום: ניב קנטור

גיא חסון, מנמ"ר הרשות הארצית לכבאות. צילום: ניב קנטור

על ד"ר נועם קוריאט, מנמ"ר משרד התיירות, נכתב כי "הוא רהוט, שולט בחומר, יוזם רעיונות ומוביל. הוא שידרג תשתיות פיזיות ויישומיות, השיק פלטפורמה דיגיטלית חדשנית go-israel, והביא למשרד מודלים עסקיים חדשים מבוססי טכנולוגיה.

ד"ר נועם קוריאט, מנמ''ר משרד התיירות. צילום: ניב קנטור

ד"ר נועם קוריאט, מנמ"ר משרד התיירות. צילום: ניב קנטור

ד"ר קוריאט הפך יחידה מנומנמת ליחידה מרכזית במשרד ממשלתי, כחלק מהתהליך העסקי של המשרד. הוא יצר מהפכה ביחס לרמת האמון ביחידת המחשב ושילוב עובדי המשרד במערך המחשוב. הוא מעודכן טכנולוגית, הביא להכנסת המחשוב לכל פעולות המשרד, כולל הדרכה אינטראקטיבית לעובדי המשרד".

צור אהרון, מנמ"ר משרד התחבורה. צילום: ניב קנטור

צור אהרון, מנמ"ר משרד התחבורה. צילום: ניב קנטור

הוועדה קבעה כי צור אהרון, מנמ"ר משרד התחבורה, "מרשים בסולידיות שלו, מחויב לשירות האזרח, בעל הבנה של הרגולציה, הבנה של הלקוחות והצרכים. הוא עובד ציבור מסור, מוביל קו של שירות לקוחות רב-ערוצי כמוטיב מרכזי בתפקידו.

אהרון הביא לשיפור השירות באמצעות אפשרויות לתשלום והפקת רישיונות נהיגה  ורכב בדואר ובחברות הליסינג. הוא מוביל פרויקט מעבר לשמונה ספרות, תוך טיפול בשימור הידע הארגוני בהחלפת כוח אדם ותיק".

ענת שלומוביץ', מנמ''רית עיריית פתח תקווה. צילום: ניב קנטור

ענת שלומוביץ', מנמ"רית עיריית פתח תקווה. צילום: ניב קנטור

על ענת שלומוביץ', מנמ"רית עיריית פתח תקווה, נכתב כי "היא רהוטה, משימתית, שדרגה את מיקום טכנולוגיות המידע בארגון, היא מובילה שינויים ארגוניים, מטמיעה טכנולוגיות רחבות היקף ומפגינה הבנה מערכתית מרשימה. אנחנו מצפים לראות אותה באחת מהשנים המאוד קרובות מוכתרת כמודל לחיקוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים