מחקר: טיפול בפאניקה ובדיכאון עובד טוב גם כשהוא נעשה ברשת

מחקר שנערך בשבדיה בדק השפעות של טיפולים בפאניקה ובדיכאון שבוצעו בקבוצות - אל מול כאלה שבוצעו ברשת ● התוצאות הראו, כי לא היה הבדל משמעותי בתוצאות הטיפול, גם באופן מיידי וגם במעקב לאחר חצי שנה ● ההבדלים היחידים הם שטיפול בדיכאון באמצעות הרשת טוב יותר בטווח המידי, אם כי עדיף למטופלים בעלי פוטנציאל גבוה לדיכאון לעבור את הטיפול בקבוצות

טיפול התנהגותי-קוגניטיבי (CBT) בפאניקה ובדיכאון יכול להיות טוב באותה המידה, בין אם הוא מבוצע אונליין ובין אם בשיטות המסורתיות – כך מגלה מחקר חדש, שיוצג בשבוע הבא במכון קרולינסקה בשבדיה.

החוקרים דגמו 104 מטופלים, והעבירו אותם טיפולים גם ברשת וגם בקבוצות. התוצאות הראו, כי לא היה הבדל משמעותי בתוצאות הטיפול, גם באופן מיידי וגם במעקב לאחר חצי שנה. ההבדלים היחידים הם שטיפול בדיכאון באמצעות הרשת טוב יותר בטווח המידי. לעומת זאת, עבור מטופלים בעלי פוטנציאל גבוה לדיכאון – טיפול בקבוצות נמצא כטוב יותר.

יאן ברגסטרום, פסיכולוג קליני ביחידה לטיפול בהפרעות חרדה בצפון שטוקהולם, בירת שבדיה, אמר ש-"טיפול ברשת הוא גם יותר כלכלי מאשר טיפול בקבוצות". לדבריו, "התוצאות תומכות בכך שיש לשלב את האינטרנט בטיפולים פסיכיאטריים".

הוא הוסיף, כי "הודות למחקר שלנו, טיפול באמצעות האינטרנט מיושם בשירותי הבריאות של שטוקהולם, מה שככל הנראה הופך אותם לשירותי הבריאות הראשונים בעולם שמציעים טיפול אונליין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים