אין ממשלה – אין תקציבים להיי-טק; חשש לעצירת פרויקטים ומכרזים

המשבר הפוליטי משפיע לרעה על פעילות וגופי ההיי-טק של הממשלה - מרשות החדשנות שלא מעבירה כספים לחברות ועד למשרדים, שיש סכנה ממשית שיקפיאו פרויקטי IT שונים, לרבות מכרז הענן הממשלתי הגדול

צילום אילוסטרציה: BigStock

הפלונטר הפוליטי שישראל שרויה בו בחודשים האחרונים מתחיל לתת את אותותיו גם על ההיי-טק: גורמים בממשלה מביעים דאגה מכך שאם עד סוף החודש הבא לא ימצא הסדר לאישור תקציבי, עשרות פרויקטים ותכניות עבודה בכל התחומים, לרבות בענף, ייעצרו.

השבוע פורסם כי 250 חברות סטארט-אפ וחברות היי-טק אחרות שזכאיות למימון מרשות החדשנות לא מקבלות את הכספים שאושרו להן. בסך הכל מדובר ב-100 מיליון שקלים שלא מועברים לאותן חברות, והמשמעות של זה עלולה להיות פגיעה ישירה בהמשך הפעילות שלהן ואולי אף עצירה מוחלטת שלה. ברשות החדשנות אישרו את הידיעה וציינו שהיא התחייבה למתן מענקים אלה על סמך הרשאה מהממשלה, אבל בעקבות המצב, אי אפשר להעביר את הכספים לחברות. ראש הרשות, אהרון אהרון, כתב לחברות שממתינות לכספים ש-"אנחנו בטוחים שטובת ההיי-טק והתעשייה עומדת לנגד הממשלה, ותימצא הדרך להעביר את הכספים". ללא קשר, רשות החדשנות דרשה כבר בשנה שעברה להגדיל את תקציבה מהסכום של 1.7 מיליון שקלים, שכבר אז היה ברור שהוא לא מספיק.

אבל הרשות אינה היחידה: עצירת תקציבים תשפיע ישירות על פעילות התקשוב של כל משרדי הממשלה. כבר כיום, חלק מהמשרדים לא יכולים לממש תכניות עבודה שלהם בתחום, בהעדר אישור תקציבי. החשב הכללי הנחה את המשרדים שעל כל תכנית או פעילות שהם רוצים לעשות מעבר לתקציב, עליהם לבקש אישור מיוחד. אחד הפרויקטים הגדולים שעלול להיפגע הוא מכרז הענן הממשלתי. בחודש הבא אמורה הממשלה להחליט האם לצאת למכרז, אולם בהעדר אישור תקציבי, פרסום המכרז מוטל בספק.

על פי הערכות של חברות מחקר, חלקה של הממשלה בפעילות של חברות ה-IT נאמד ב-30% מכלל הפעילות שלהן בישראל. עצירת תקציבים והקפאת מכרזים בתחום התקשוב, בין אם הם טרם יצאו לדרך או מתנהלים בימים אלה, ישפיעו על כל הענף, במיוחד על חברות המספקות שירותי IT לממשלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים