דווין ווניג, מנכ"ל אי-ביי, עוזב את החברה

לפי דיווחים, הסיבה לעזיבתו היא חילוקי דעות עם מועצת המנהלים באשר לשאלה האם על החברה למכור חלק מתחומי הפעילות שלה ● סקוט שנקל, סמנכ"ל הכספים, מונה למנכ"ל זמני

הקורונה עשתה טוב לאי-ביי. צילום אילוסטרציה: Pixinoo, BigStock

דווין ווניג, מנכ"ל אי-ביי, מסיים את תפקידו ויוחלף באופן זמני על ידי סקוט שנקל, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל הכספים של ענקית האי-קומרס – כך היא הודיעה היום (ד'). ווניג עוזב אחרי קצת יותר מארבע שנים בתפקיד. כסמנכ"ל הכספים מינתה החברה את סגן הנשיא שלה, האנליסט אנדי קרינג. בעקבות ההודעה, מניית אי-ביי יורדת בשעות אלה בוול-סטריט ביותר מ-2%.

דווין ווניג, המנכ"ל העוזב של אי-ביי. צילום: Cyndilam88, מתוך ויקיפדיה

דווין ווניג, המנכ"ל העוזב של אי-ביי. צילום: Cyndilam88, מתוך ויקיפדיה

עזיבתו של מנכ"ל אי-ביי באה למרות תוצאות טובות מהצפוי שהחברה הציגה בדו"חות האחרונים שלה, שפורסמו לפני כחודשיים. עם זאת, מוקדם יותר השנה הציעו אליוט מנג'מנט וסטארבורד ואליו, מהמשקיעים בחברה, לבצע בה שינויים מבניים, לרבות מכירת חלק מהפעילויות שלה, כדי "להחיות אותה מחדש". באי-ביי מבצעים החל מחודש מרץ האחרון סקירה של פעילויות החברה, בין היתר כאלה המוגדרות סודיות, ובהודעתה היום היא הבטיחה עדכון על תוצאות המהלך "בסתיו הקרוב". לפי אתר CNBC, הסיבה לעזיבתו של ווניג היא חילוקי דעות בינו לבין מועצת המנהלים בנושא זה.

ווניג בן ה-52 מונה לתפקיד ביולי 2015. תומאס טיירני, יו"ר אי-ביי, ציין כי הוא "דחף ללא ליאות לשיפור בעסקים, במיוחד בהובלת החברה לאחר הספין אוף של פייפאל. אי-ביי חזקה יותר כיום מאשר הייתה לפני ארבע שנים". למרות זאת, לדבריו, "בהתחשב במספר שיקולים, הן ווניג והן מועצת המנהלים מאמינים שמנכ"ל חדש הוא הדבר הטוב ביותר לחברה כעת".

שנקל, אותו מנכ"ל חדש, עובד באי-ביי מזה 12 שנים, כאשר בתפקידו הראשון בה הוא היה מנהל תכנון פיננסי עולמי. לפני שמונה לסמנכ"ל הכספים של החברה כולה, הוא שימש במשך שש שנים בתפקיד דומה ב-eBay Marketplace. בטרם הצטרף לאי-ביי היה שנקל חבר הנהלה בג'נרל אלקטריק. מאי-ביי נמסר כי היא תשקול "מועמדים פנימיים וחיצוניים" למינוי כמנכ"ל קבוע של החברה. לדבריה, "בעודנו ממשיכים בחיפושים, נוסיף להתמקד בתכנית האסטרטגית שלנו ובפיתוח מוצרים, ונבטיח העברה חלקה של התפקיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים