בגלל הצטמקות שוק השבבים: ירידות בדו"חות של סמסונג ו-AMD

הירידה בשוק הביאה לצניחה של 53% ברווח הנקי של סמסונג לרבעון השני ושל 70% בזה שרשמה AMD ● כמו כן, היא הביאה את סמסונג לרווח התפעולי הרבעוני הנמוך ביותר מזה שלוש שנים

חוסר עולמי בהם. שבבי מחשב. אילוסטרציה: NorGal/BigStock

סמסונג ו-AMD רשמו ירידות בדו"חות הרבעון השני שפרסמו אמש (ד'), כאשר בשתי החברות הסיבה המרכזית לכך היא הקיטון בשוק השבבים. עקב המצב הבעייתי בשוק זה, סמסונג רשמה את הרווח התפעולי הרבעוני הנמוך ביותר שלה זה שלוש שנים.

כחברה דרום קוראנית, סמסונג מפרסמת את התוצאות שלה במטבע המקומי – הוון. הן מובאות כאן בדולרים, לפי שער של 1,183 וון לדולר.

במהלך שלושת חודשי הרבעון, ההכנסות של החברה ירדו ב-4% ל-47.45 מיליארד והרווח הנקי שלה צלל ב-53.1% ל-5.31 מיליארד. הרווח הנקי למנייה רשם צלילה של 53.55% ועמד על שישה סנט בלבד. זאת, למרות קיטון חד, של 54%, בחבות המס. יצוין שההכנסות ברבעון המדווח היוו שליש בלבד מהכנסות השיא שנרשמו ברבעון השלישי של השנה שעברה, שעמדו על כ-15 מיליארד דולר.

הסיבה המרכזית לירידות היא הקיטון המתמשך בעסקי השבבים של החברה, שהביאו אותה להוריד את המחירים שלהם. המגמה הזו מהווה סיבה לדאגה עבור סמסונג גם לגבי המשך השנה, ולצידה הגברת הרגולציה ביפן על ייבוא מדרום קוריאה של שלושה סוגי חומרים שהכרחיים לשבבים ולמסכים, שנכנסה לתוקף בתחילת החודש.

הרווח התפעולי שצברה סמסונג ברבעון בעסקי השבבים שלה ירד מתחת לשלושה מיליארד דולר – כאמור, השיעור הנמוך ביותר בשלוש השנים האחרונות. ככלל, הרווח התפעולי שלה צנח ב-55.6% אל מתחת לשישה מיליארד דולר.

רוברט מ. יי, סגן נשיא סמסונג, תלה את הירידה בהכנסות ב-"מציאות עסקית קשה מאוד" ואמר ש-"למרות זאת, אנחנו שומרים על הובלה בתחום הטכנולוגי".

ב-AMD מחכים למיקרוסופט ולסוני

באשר ל-AMD, המצב דומה אבל גם שונה, כי בשוק הגיימינג, שהשבבים שלה מיועדים לו, ממתינים לקונסולות המשחק החדשות של מיקרוסופט וסוני, שצפויות לצאת לשוק בקרוב. המגמה כבר ניכרת: לעומת הרבעון השני אשתקד ההכנסות אמנם ירדו ב-13%, אך בהשוואה לרבעון הראשון של השנה הנוכחית הן עלו ב-20%. כך או כך, הן עמדו על כ-1.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה צנח ב-70% אל מול הרבעון המקביל ב-2018, ועמד על 35 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה ירד בקצת יותר מ-60% ועמד על 59 מיליון דולר. יש לציין שהתוצאות שהשיגה החברה תואמות את הציפיות בשוק.

פטריק מורהד, אחד האנליסטים הטכנולוגיים הנחשבים ביותר בארצות הברית, הסביר שקונסולות המשחק הקיימות מבוססות על אבות טיפוס שפותחו לפני שבע שנים וייתכ שהסקארלט של מיקרוסופט והפלייסטיישן 5 של סוני ישפרו את המצב.

גם מנכ"לית AMD, ד"ר ליסה סו, מביטה קדימה באופטימיות ואומרת ש-"אני מרוצה מהתוצאות ואנחנו ממוקמים טוב כדי להשיג קצב צמיחה משמעותי במחצית השנייה של השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים