חודשיים לפני הקלפיות: מילכה נשיאל זיו מונתה למנמ"רית ועדת הבחירות

נשיאל זיו תנהל את מערך המחשוב הגדול של הוועדה, כולל בבחירות הקרובות ● היא מגיעה לתפקיד ממשרד האוצר, שם שימשה כיועצת המחשוב של החשב הכללי וכמנמ"רית מינהל התכנון

מילכה נשיאל זיו, המנמ"רית החדשה של ועדת הבחירות המרכזית. צילום: ליאור קרמר

הבחירות לכנסת יתקיימו בעוד כחודשיים ואתמול (ד') בחר הגוף המנהל אותן, ועדת הבחירות המרכזית, במנמ"רית חדשה – מילכה נשיאל זיו, שכיום מכהנת בתפקיד זה במינהל התכנון במשרד האוצר.

נשיאל זיו נבחרה לתפקיד לאחר מכרז שפרסמה הוועדה מיד לאחר הבחירות האחרונות, שהתקיימו באפריל, בעקבות פרישתו לגמלאות של המנמ"ר הקודם, לזר דוידוביץ'. למכרז נגשו עשרות מועמדים, מתוכם נבחרו 23 שענו לתנאי הסף של המכרז, בהם שש נשים. המועמדים הוזמנו למבחן בקיאות ולראיונות אישיים. בתחילת השבוע הביעה מתמודדת אחרת אכזבה מהמבחן וטענה כי המכרז מפלה נשים. ועדת הבחירות דחתה את הטענות הללו על הסף ולראייה, החליטה אתמול למנות לתפקיד אישה.

להשתלט על אופרציה מורכבת בפרק זמן קצר מאוד

נשיאל זיו נכנסת לתפקיד בתקופה לא פשוטה עבור ועדת הבחירות המרכזית, שלאחר שניהלה את מערכת הבחירות שהסתיימה לפני מספר חודשים, היא מנהלת בימים אלה את הבחירות הנוכחיות, שיתקיימו ב-17 בספטמבר. בדיון שנערך לפני כמה שבועות בכנסת הודתה מנכ"לית הוועדה, עו"ד אורלי עדס, ש-"אנחנו נתקלים בקשיים בשטח" בהיערכות לקראת הבחירות הקרובות.

המנמ"רית החדשה תהיה אחראית על ניהול תפעול מערך המחשוב בבחירות הקרובות – אופרציה גדולה, שהיא תצטרך להשתלט עליה ולהבינה על הצד הטוב ביותר בפרק זמן מאוד קצר. כמו כן, תחת אחריותיה יהיו תחומי הטכנולוגיות הדיגיטליות והסייבר בוועדת הבחירות, ותפקידה יהיה להתוות מדיניות וליישם אותה בשנים הבאות.

נשיאל זיו נבחרה לתפקידה האחרון – כאמור, כמנמ"רית מינהל התכנון במשרד האוצר – ביולי 2016. היא הובילה את הקמת אגף מערכות המידע במינהל התכנון, שאחראי על כל תכניות המתאר הארציות והפך להיות יחידת סמך ממשלתית. נשיאל זיו הגיעה לשם ממשרד החשב הכללי, שבו שימשה כמנהלת תחום בכירה למחשוב ומערכות מידע וכעוזרת של החשב לתחומי הטכנולוגיה והמחשוב. היא בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב ובעלת תעודת הוראה.

לדברי נשיאל זיו, "אני רואה בתפקיד אתגר אישי ואזרחי עצום, ומקווה שאוכל לקדם ולהשפיע על תהליכי המחשוב של הבחירות בישראל. בשנים האחרונות הקמנו ושדרגנו – עובדי מינהל התכנון ואני – את כל מערך המחשוב והדיגיטל של המינהל, עם תשתיות חדשות, שדרוג ופיתוח מערכות, הקמת מערכות BI מתקדמות, והשקעה בהצלחת הלקוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים