דרוש בדחיפות: מנמ"ר לוועדת הבחירות המרכזית

מערכת הבחירות כבר החלה, ובוועדת הבחירות מחפשים מנמ"ר, שיחליף את לזר דוידוביץ', שפרש לגמלאות ● מהן דרישות התפקיד?

אבטחת המידע של פנקס הבוחרים והפרטיות - בין האתגרים המרכזיים של מערכת הבחירות. מקור: BigStock

הבחירות בפתח, אבל עדיין אין מנמ"ר לוועדת הבחירות המרכזית. הוועדה פרסמה אתמול (ד') מכרז דחוף לגיוס מנמ"ר, על מנת להיערך לבחירות, שיתקיימו ב-17 בספטמבר. המנמ"ר שייבחר ישמש בתפקיד במקום לזר דוידוביץ', שפרש לגמלאות מיד לאחר הבחירות שנערכו לפני כמה חודשים.

דוידוביץ' ניהל את מערך המחשוב של הוועדה – תפקיד שבבחירות האחרונות כלל טיפול ב-9,981 קלפיות ב-3,500 ישובים, וכן את עיבוד התוצאות הסופיות. בנוסף, הוא הוביל פרויקט מחשוב בהיקף של מיליוני שקלים, שבוצע על ידי מלם תים ואנשי ה-IT של הוועדה, והסתיים ב-2013. השדרוג אפשר לוועדה לספק מידע על התוצאות בזמן אמת, בטווח של 10 דקות בין דיווח לדיווח. תקציב ועדת הבחירות המרכזית עמד בבחירות האחרונות על 246 מיליוני שקלים, מתוכם עשרות מיליונים לפרויקטי IT.

עקב הקדמת הבחירות, שאיש לא תכנן אותה, הוועדה לא הספיקה לגייס מנמ"ר חדש. לפיכך, היא פרסמה אתמול בדחיפות מודעה על מכרז לתפקיד, כאשר המועד האחרון להגשת הצעות הוא ביום רביעי הבא – ה-12 ביוני. מדובר בפרק זמן שלא מקובל בדרך כלל במכרזים.

מה כולל התפקיד?

מנמ"ר ועדת הבחירות המרכזית מועסק במשרה מלאה, בדירוג 44-46 של המח"ר, כששיא הפעילות הוא, באופן טבעי, בתקופת הבחירות – לפניה, ביום ההליכה לקלפיות ואחריו. המנמ"ר שייבחר יצטרך להיכנס מיד לעבודה, על מנת להכין את מערך המחשוב של הוועדה לקראת הבחירות בספטמבר.

במסמך מפורט תיאור התפקיד של המנמ"ר שייבחר: הוא ינהל את מכלול שירותי טכנולוגיות המידע והמחשוב של הוועדה המרכזית והמשאבים באופן שוטף, לכלל הוועדות האזוריות, בהתאם להוראות החוק. המנמ"ר גם יהיה אחראי לאבטחת מידע וסייבר – נושא שהיה רגיש מאוד בבחירות האחרונות ועורר תשומת לב ציבורית. עוד יהיה תחת סמכותו הפיקוח על פריסת מערכות התשתית הנדרשות להפעלת מערכות המחשוב בוועדה ובכל השלוחות שלה והטמעת נושאי המחשוב ב-19 הוועדות האזוריות הפועלות בכל תקופת הבחירות.

דרישות הסף לתפקיד זהות לדרישות הסף לכל תפקיד מנמ"ר בשירות הציבורי: תואר ראשון במערכות מידע או מקצועות מדעיים, קורס בהיקף של 300 שעות בתחומי ניתוח מערכות מידע או ניהול פרויקטים, וניסיון של שמונה שנים לבעלי תואר ראשון ושבע שנים לבעלי תואר שני, מתוכן ארבע שנים בתפקיד מנמ"ר שדרש ניהול פרויקטים רחבי היקף. המכרז גם קובע כי לא ימונה לתפקיד עובד שיש לו זיקה מפלגתית או לפעילות פוליטית, או קרבה משפחתית לגורמים הקשורים בוועדה.

משרות פנויות נוספות בשירות הממשלתי

בנוסף על תפקיד זה יש עוד שני תפקידי מנמ"רים בממשלה שפתוחים להתמודדות, ולא ברור אם יאוישו עד הבחירות הקרובות. התפקיד האחד הוא מנמ"ר משרד הכלכלה, במקום שמעון ברונר, שעומד לפרוש. לתפקיד זה יש מספר מועמדים מהשירות הממשלתי, ביניהם מנמ"רים מכהנים בתפקידים מקבילים.

התפקיד השני הוא ראש רשות התקשוב הממשלתי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה את שחר ברכה לתפקיד ממלא מקום ראש הרשות, במקום יאיר פראנק. המינוי לראש הקבוע לרשות יוחלט על ידי ועדת איתור בינמשרדית. עקב הקדמת הבחירות, נראה שהוועדה תתכנס רק בחורף הקרוב, לאחר הקמת הממשלה החדשה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דב קיטאי

    הצעה מצוינת! ואפשר להתקדם עוד קצת ולאפשר הצבעה בקלפיות ניידות ובהמשך הצבעה מהבית. החסכון בכל מקרה הוא עצום.

  2. יואב

    הגיע זמן לשנות את שיטת הבחירות ובמקום מעטפות ופתקים להציע שיטה אחרת. אם פוחדים מהתקפות סייבר ולכן לא מציבים עמדות הצבעה אלקטרוניות, אפשר למשל להצביע ע"י סימון על גבי טופס עליו שמות כל המפלגות, אשר יוקרן על מסך מגע במכשיר מקומי כאשר האזרח המצביע יקבל הרשאת הצבעה במקום מעטפה, לאחר שיזדהה כמו היום.

אירועים קרובים