מחקר: מכורים לרשתות חברתיות שולחים אליהן עדכונים גם במהלך קיום יחסי מין

על פי המחקר, שנערך בארצות הברית, יותר ויותר גולשים הופכים מכורים לרשתות חברתיות ולשליחת מסרים אלקטרוניים ● כמחצית מהגולשים בני 25 ומטה מעדכנים סטטוס בפייסבוק, מצייצים בטוויטר או שולחים אי-מיילים אפילו בזמני ארוחות ● לעומת זאת, 62% מהגולשים המבוגרים יותר מבקשים שלא יטרידו אותם עם מסרים אלקטרוניים בזמן שהם מבצעים פעילויות שונות

גולשים רבים מעדכנים את הסטטוס שלהם בפייסבוק (Facebook), מצייצים בטוויטר (Twitter) או שולחים אי-מיילים במהלך העבודה, צפייה בטלוויזיה ואפילו בזמן נסיעות. אולם, יש גם כאלה שעושים זאת בזמנים קצת פחות צפויים, כמו, למשל, בעת קיום יחסי מין.

ממחקר שערכה חברת Retrevo Gadgetology עולה, כי זמן פופולרי במיוחד לקבלת ושליחת מסרים אלקטרוניים, בפרט בקרב גולשים מתחת לגיל 25, הוא ארוחות. 49% דיווחו, כי הם עושים זאת בין הביסים. 22% עוסקים בכך בזמן פגישות, ו-11% – כשהם מקיימים יחסי מין. 33% מהגולשים הצעירים בלבד עושים זאת רק בזמנים ה-"קונבנציונליים".

לעומתם, 62% מהגולשים בני ה-25 ומעלה מעדיפים שלא יפריעו להם עם עדכוני סטטוס או הודעות אי-מייל בזמן שהם מבצעים פעילויות שונות. מבין אלה שמוכנים לכך, 27% שולחים ומקבלים מסרים אלקטרוניים כשהם אוכלים, 11% – במהלך פגישות ו-6% – בזמן קיום יחסים.

ככלל, על פי המחקר, שנעשה בארצות הברית, הרשתות החברתיות הולכות וגוזלות זמן רב יותר מזמנם של אנשים. אנדרו אייזנר, מנהל ענייני הקהילה והתוכן בחברה, כתב בבלוג שלו, כי רבים מאלף הנחקרים היו אובססיביים בכל הנוגע להעברת מידע דרך הרשת. 28% השיבו, כי הם מעדכנים את הפייסבוק או הטוויטר שלהם במהלך הלילה, או מיד אחרי שהם מתעוררים. 11% מבני ה-25 ומעלה ו-19% מאלה שטרם עברו את הגיל הזה השיבו, כי הם מעדכנים את הסטטוס שלהם בפייסבוק בכל זמן שבו הם מקיצים משנתם באמצע הלילה. 42% מהגולשים עושים זאת כשהם מתעוררים. 28% ממשתמשי ה-iPhone מעדכנים בבוקר, אפילו עוד לפני שהם יוצאים מהמיטה.

"16% מהמשתמשים דיווחו, כי הם צורכים את החדשות שלהם בבוקר באמצעות הרשתות החברתיות", כתב אייזנר. "האם אנחנו עדים לכך שהן מתחילות להחליף את משדרי הבוקר בטלוויזיה?", תהה.

דן אולד, אנליסט ב-Gabriel Consulting Group, אמר, כי ייתכן שהסיבה לנתונים הללו היא היותן של הרשתות החברתיות חדשות. לדבריו, "התמכרות לרשת עלולה להוביל לבעיות של המכורים בחיים האמיתיים שלהם, בגלל העובדה שהן צורכות יותר ויותר מזמנם ותשומת לבם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים