איך בנק מסורתי עושה מסע דיגיטלי לצד שימור הקיים?

אתי בן זאב, מנהלת חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק הפועלים, מספרת על אתגרי החטיבה, כמו גם על התהליכים והצעדים שהביאו להתחדשות הטכנולוגית בבנק הוותיק

בנק הפועלים

"הטרנספורמציה הטכנולוגית, שעליה אנחנו אמונים בימים אלה, כוללת טיפול במערכות הליבה, במסגרת פרויקט מודרניזציה – אך היא חייבת להטמיע את הכלים והיכולות החדשים", כך אמרה אתי בן זאב, מנהלת חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק הפועלים.

בן זאב דיברה בפתח מפגש שערכו היום (ד') חברי C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים, בהנהלת הבנק בתל אביב.

אתי בן זאב, מנהלת חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק הפועלים. צילום: פלי הנמר

אתי בן זאב, מנהלת חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק הפועלים. צילום: פלי הנמר

בפתח דבריה תיארה בן זאב את החטיבה שבראשה היא עומדת זה שלוש שנים. "החטיבה היא אחד מבתי התוכנה הגדולים ביותר בארץ, והיא אחראית על כל הטכנולוגיות של הבנק", אמרה. "המערכות משרתות את עובדי הבנק ולקוחותיו – החל מהקמת תשתיות, דרך יישום טכנולוגיות מתקדמות ועד לרמה האפליקטיבית".

היא ציינה כי "אתגרי החטיבה הם מתן מענה לצרכי הבנק, תוך כדי קידום הטרנספורמציה העתידית שלו. במקביל לטיפול בקיים, אנחנו פועלים בממד השינוי העתידי של הבנק, ובוחנים איך ייראה עולם הבנקאות. האתגרים כוללים עוד מיקוד בלקוחות, שיפור זמן ההגעה לשוק, והגדלת המהירות והאג'יליות".

הרבדים של הטרנספורמציה הדיגיטלית בבנק הפועלים

בן זאב אמרה כי "הטרנספורמציה הטכנולוגית בבנק הפועלים כוללת כמה רבדים, ביניהם מעבר לפלטפורמות הענן ובנקאות פתוחה, שינוי תהליכי עבודה באמצעות כלים אוטומטיים, DevSecOps, עבודה בשיטות אחרות של צוותי אג'ייל ועוד". היא ציינה את הטיפול במערכות הליבה הבנקאיות, תיארה את הפרויקט שהותנע בנושא והתייחסה גם לממד הטיפול באנשים ובתרבות הארגונית.

עוד היא דיברה על האופן שבו נעשו השינויים בחטיבה שבראשותה – החל מצורת הישיבה של העובדים, עבור בתהליכי העבודה, וכן הכלים והטכנולוגיות שבהם משתמשים המפתחים, ועד לפיתוח המוצרים המתקדמים שמייצרת החטיבה.

"חרטנו על דגלנו להיכנס לעולם האג'ייל ברמת הבנק", סיכמה בן זאב. "זו מהפכה, שלבסוף תשנה את המבנה הארגוני".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל איזנבנד

    די משעשע ...המערכת הקיימת בהפועלים ובישראכרט פותחה, בשנות השמונים, מחדש על בסיס קובול והחליפה מערכת שהיתה מבוססת אסמבלר ושנמחקה לחלוטין ...אין דרך אחרת מאשר למחוק את המערכת הקיימת ולפתח מערכת חדשה בשפה שמתאימה לאינטרנט java או שפה מתאימה אחרת....לא פלא שהמנכלים של הפועלים ולאומי ודיסקונט 'ברחו'...?

אירועים קרובים