כיצד בוצע המסע לדיגיטל בכמה מהארגונים המרכזיים במדינה?

המנמ"רים של אמדוקס, עיריית תל אביב-יפו, UPS ו-AIG סיפרו על התהליכים הדיגיטליים שעוברים על הארגונים שלהם ונותנים טיפים לעמיתיהם בארגונים אחרים כיצד כדאי לבצע את המהלכים האלה

טרנספורמציה דיגיטלית. אילוסטרציה: Soshkin, BigStock

הטרנספורמציה הדיגיטלית היא אחת ממילות הבאזזז הבולטות ביותר בשנים האחרונות בעולם המחשוב הארגוני. חברות וגופים ציבוריים מבינים את החשיבות שלה, את תרומתה ובעיקר את העובדה שמי שלא יהיה שם – לא יהיה קיים. אבל מה זה אומר בפועל? איך מבצעים את זה? מנמ"רים בארגונים מהגדולים במשק שיתפו בתובנות שלהם מהתהליכים שהם עצמם חוו, או עדיין חווים, במסגרת פאנל שנערך במסגרת כנס IT Top Stars של BDO, שהתקיים באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים.

המסקנות המרכזיות, שעברו כחוט השני בין הדוברים, הן שארגונים חייבים לבצע את הטרנספורמציה הדיגיטלית ולרתום אליה את העובדים. ירון סברדלוב, מנמ"ר אמדוקס, אמר ש-"חלק מהותי בטרנספורמציה הדיגיטלית הוא המעבר מתקשורת שבין אדם לאדם לתקשורת שבין אדם למכונה".

עוד הוא ציין כי "הטרנספורמציה המשמעותית היא הכנסת הבינה המלאכותית, שמעלה את הדיגיטציה לרמה חדשה: האדם לא מבקש מה הוא צריך אלא מסביר את הבעיה, המחשב מזהה אותה ובמידת הצורך מבצע את הפעולות בצורה אוטומטית".

ירון סברדלוב, מנמ"ר אמדוקס. צילום: תומר פולטין

ירון סברדלוב, מנמ"ר אמדוקס. צילום: תומר פולטין

בדבריו הסביר סברדלוב כיצד אמדוקס מיישמת את הטרנספורמציה הדיגיטלית באמצעות האוטומציה. "לימדנו את המכונות לבצע פעולות אוטומטיות וכיום, כ-30% מהפעולות שמבצעים הלקוחות נסגרים אוטומטית, באמצעות הבינה המלאכותית", אמר. הוא ציין ש-"הגישה שלנו היא דמוקרטיזציה של ה-IT. על פלטפורמות שפיתחנו, אנחנו יכולים לאפשר לצוות לייצר את האוטומציות של עצמו, כולל אנשים בשטח ואנשים מהביזנס. כל עובד אמדוקס יכול להיות איש IT ולעשות זאת. הדבר מוביל לשינוי חיובי באינטראקציה שבין ה-IT לביזנס".

ככלל, הוסיף, "ככל מהפכה, הטרנספורמציה הדיגיטלית משנה את חוקי המשחק וארגון שלא רוצה להשתנות – ייעלם, כי הוא לא יוכל לעמוד בעולם התחרותי והדיגיטלי של ימינו. הפתרון הוא לרתום בצורה נכונה את העובדים ולגרום להם להבין מחד שצורת העבודה שלהם לא תישאר אותו הדבר, אולם מאידך את הערך שלהם ושל הדיגיטל לארגון. על ארגונים להתוות חזון, לעזור לעובדים לראות למה כדאי להם להטמיע חדשנות ודיגיטל, ולסייע להם להגיע לשם".

סברדלוב הוסיף כי "האתגר המרכזי הוא שינוי הפרדיגמות וכדי לעשות את זה, צריכים לבנות ארגונים סובלניים לכישלונות, שלא שופטים אנשים על הכישלונות האלה. לכוון את התקציב לכך שלא כל דולר יניב הצלחה. בנוסף, ארגון שפתוח לחדשנות מקשיב לדעות שונות משלו ומנסה להבין האם הוא עומד לפסול את הדעה מתוך ידע או שמא מתוך קונספציה".

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: ניב קנטור

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: ניב קנטור

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, ציינה את פרויקט דיגיתל ואמרה כי "אחד הרעיונות המרכזיים מאחוריו הוא יצירת קשר אחר בין העירייה לתושב ולגרום לו להבין שהוא שותף בכל מה שקורה בעיר, כולל בקבלת החלטות". לדבריה, מדובר בפרויקט מצליח, ש-"מעלה חיוך על השפתיים של התושבים – בניגוד למה שהיה בעבר, שהיינו מקבלים מהם רק קיתונות של ביקורת".

שכטר ציינה שכחלק מהמסע הדיגיטלי שעיריית תל אביב-יפו עוברת, "אנחנו מעוררים את העובדים ומשקיעים משאבים רבים בהפיכתם לסטארט-אפיסטים, על מנת שיעלו רעיונות ושיישמו אותם. יש לנו תכנית שהופכת את עובדי העירייה למובילי חדשנות". לדבריה, "אנחנו עושים הרבה האקתונים עם סטארט-אפים, אבל ההאקתון הכי מוצלח שעשינו היה עם העובדים, שמכירים את הביזנס שלנו ואת הבעיות מבפנים".

עוד אמרה שכטר כי "החוכמה היא להפוך את התהליכים לקצרים ואפקטיביים הרבה יותר, לעשות את המינון בין מודעות ההנהלה לרצון של העובדים בחדשנות וליצור סינרגיה בין שני הקצוות האלה. כשהולכים רק לקצה אחד, יוצאים מופסדים".

שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS ישראל. צילום: ניב קנטור

שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS ישראל. צילום: ניב קנטור

דובר נוסף בפאנל היה שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS ישראל. הוא אמר כי "יש 'שיבושים' חיצוניים כמו לקוחות, תהליכים וטכנולוגיות, ואנחנו רוצים ליצור 'שיבושים' גם בתוך הארגון. זאת התמה המרכזית שלנו ואין לנו ברירה אלא להביא אותה לידי ביצוע".

"אחד האתגרים הבולטים במסע הדיגיטלי הוא להראות לעובדים את הדרך, והתפקיד של המנהל קריטי בכך", הוסיף גוטמן. "הנהגים שלנו הם המאמצים המוקדמים הכי בולטים בארגון. רוב העיצוב של המוצר מבוסס על החוויות שלהם מהשטח. הבנו שהחוכמה של משתמשי הקצה מביאה משהו אחר עבורנו. אתגר נוסף שנתקלנו בו, כאנשי הטכנולוגיה בארגון, הוא איך לרתום לכך את הדירקטוריון. העובדה שרוב חברי הדירקטוריון שלנו עוסקים ומשקיעים בטכנולוגיה פישטה את התהליך".

ככלל, הוא הביע את דעתו שלפיה "הדיגיטל מייצר ארגון עם DNA של חדשנות, הופך טכנופובים לדיגיטליים".

גיל טמיר, סמנכ"ל מערכות מידע ב-AIG. צילום: יח"צ

גיל טמיר, סמנכ"ל מערכות מידע ב-AIG. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

גיל טמיר, סמנכ"ל מערכות מידע ב-AIG ישראל, ציין כי החברה ביצעה אוטומציה לכל מה שקשור לשירות שלה למבוטחים. לדבריו, "האוטומציה מסייעת לעסק וכדי להביא לכך, אנחנו עושים לה יחסי ציבור פנים ארגוניים. אלה מייצרים בארגון דרישה גדולה ל-IT. אנחנו מייצרים תהליכים דיגיטליים וזה יוצר תיאבון לאנשי הביזנס להגות עוד רעיונות".

הוא סיכם באמרו כי "הדיגיטל וה-IT חוסכים בזמן עבודה של נציגי המכירות ושירות הלקוחות, מביאים להורדה במספר הטעויות, מורידים מהעובדים עבודה סיזיפית ודורשים מהם הרבה יותר חשיבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים