דיווח: אפל במגעים לרכישת עסקי המודם הטלפוני של אינטל בגרמניה

דיונים מתקיימים בין אפל לאינטל בנושא הרכישה, שעשויה לסייע לניסיונותיה של אפל לפתח שבב 5G משלה עבור מכשירי ה-iPhone

משקפי מציאות מדומה שיפעלו איתו? ה-iPhone של אפל. צילום: BigStock

אפל נמצאת במגעים לרכישת יחידת המודם הגרמנית של אינטל, כך על פי דיווח שפרסם אתמול (ג') The Information, ושהתבסס על דיווחיהם של ארבע אנשים שמכירים את השיחות.

היחידה הגרמנית של אינטל נחשבת לחלק מרכזי בעסקי המודם לטלפונים החכמים של ענקית השבבים. הרכישה, אם תתממש, יכולה לעזור לאפל להאיץ את המאמצים שלה לפתח מודם מתוצרתה למכשירי ה-iPhone שלה.

על פי הדיווחים, השיחות מגיעות בזמנים שבהם אינטל שוקלת למכור את עסקי המודם שלה בתוך פירוק היחידה לחלקים נפרדים, ואפל מתמקדת באחד מהחלקים החזקים ביותר בעסקי המודם.

מחלקת המודם של אינטל מפוזרת ברחבי העולם, אבל יחידת הליבה שלה שוכנת בגרמניה, שם פועלת יצרנית השבבים אינפיניון טכנולוגיות, שאת חטיבת המודם שלה רכשה אינטל ב-2011 תמורת 1.4 מיליארד דולר.

המו"מ על הרכישה – התחיל לפני פשרת אפל-קוואלקום

לפי הדיווחים, אפל ואינטל נמצאות במגעים סביב הרכישה האמורה כבר מהקיץ שעבר ומשמעות הדברים היא שהשיחות, שנמשכו ככל הנראה כבר חודשים רבים, התחילו עוד לפני ההסכם ההיסטורי שהשיגו ביניהן היריבות המרות אפל וקוואלקום, ושכלל פשרה שתאפשר יחסים עסקיים ואספקת מודמי 5G בין השתיים בשנים הבאות.

כזכור, באמצע אפריל האחרון הודיעו אפל וקוואלקום יחדיו רשמית על שהגיעו להסכם לזנוח את כל המאבקים המשפטיים ביניהן, כולל אלה שקוואלקום מנהלת מול חברות שעובדות למען אפל. מסגרת ההסכם נקבע כי אפל תשלם לקוואלקום סכום שהיקפו לא נמסר, וכן נחתם הסכם רישוי פטנטים בינלאומי בן שש שנים, שנכנס לתוקף כבר ב-1 באפריל. בהסכם נכללת גם אופציה להארכה שלו בשנתיים. החברות אף חתמו על תנאי אספקת שבבים בהסכם רב שנתי.

עקב הפשרה החליטה אינטל לפרוש ממירוץ ייצור המודמים לדור הבא של המכשירים שעתידים לשרת אותנו בעידן הרשתות הסלולריות המהירות.

לא ברור באיזה שלב נמצא המשא ומתן בין אינטל לאפל כעת, אבל על פי The Information אפל צפויה לאסוף לחיקה "מאות מהנדסי מודם" אם העסקה תצא אל הפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים