ה-IRS תחקור את נהלי המס של אובר משנים קודמות

חברת שיתופי הנסיעות האמריקנית עדכנה רשמית כי נהלי המס שלה נבדקים על ידי ה-IRS - מס ההכנסה האמריקני ● החקירה תעסוק בשנים 2013 ו-2014, ואולי גם בשנים שקדמו להן

אובר. צילום אילוסטרציה: BigStock

ענקית שיתופי הנסיעות אובר בישרה ביום ג' האחרון – במסגרת הגשת מסמכי 10-Q לרשות האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC, בעבור הרבעון שהסתיים ב-31 במרץ – כי ה-IRS יבחן את מס ההכנסה הפדראלי שלה לשנים 2013 ו-2014.

החברה הוסיפה ועדכנה שרשויות המס, המסדירות מיסוי על עסקים במדינה וכן על אלו הבינלאומיים, יבחנו ככל הנראה גם הגשות קודמות של החברה. המסים ששלימה אובר נמצאים תחת חקירה גם על ידי רשויות מס שונות במדינות אחרות בהן היא פועלת. החברה עדכנה כי המסים שלה במספר מדינות זרות, כולל ברזיל, מקסיקו, הולנד, סינגפור והודו, הם עדיין על תקן עניין לא סגור, והתייחסה לשנות מס החל משנת 2010, עת החלה בפועלה.

כספים שמורים בכדי לכסות כל אחריות נוספת

לפי אובר, אפשר שחיובי המס ישתנו, אבל הענקית אמרה שהיא מאמינה שיש לה מספיק כספים שמורים בכדי לכסות כל אחריות נוספת. מאידך, דבר נוסף שאובר ציינה הוא שהעיתוי של ההחלטה לפתיחת החקירה הוא "מאוד לא ברור".

החקירות מתמקדות בבחינת השיטה, מתוך חשד שמדיניות העברת ההכנסות של אובר בין המטות שונים שלה במקומות שונים ברחבי העולם נבעו מתוך רצון שאלו ירוכזו במדינות שבהן שיעורי המסים נמוכים יותר, מתודה המזכירה את שיטת מקלטי המס של ענקיות אחרות כמו אפל וגוגל, שנהגו לרכז את דיווחי המס שלהם בחו"ל במקומות כמו אירלנד או ברמודה, בהתאמה, שם לא גבו מהן מסים כלל.

את הגילוי הנאות על הביקורת של ה-IRS – אשר אותה כינתה אובר "בדיקה" – עשתה הענקית לראשונה במסגרת ההגשות שלה לקראת ההנפקה הראשונית לציבור שביצעה בחודש שעבר.

הן ה-IRS והן אובר לא הגיבו עוד על החדשות.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים