משואת הפינטק והמגזר הפיננסי: לוי הלוי

לוי הלוי, מנכ"ל Cal. צילום: קובי קנטור

יכולנו לבחור מועמדים רבים ל-"הדלקת" המשואה הזו, כמו גם מועמדים אלטרנטיביים למכביר. המגזר הפיננסי, ובתוכו הפינטק, הוא בין הבולטים בתעשיית ההיי-טק ובין המחדשים בה – למרות התפיסות ודרך הפעולה השמרניות של גופים פיננסיים גדולים. בחרנו בלוי הלוי משום שהוא עשה מהלך שאנחנו, באנשים ומחשבים, מעודדים וסבורים שהוא חשוב – מעבר של מנהלים מתפקידים טכנולוגיים בכירים למנכ"לים. הלוי היה מנמ"ר בנק דיסקונט ובשנה שעברה מונה למנכ"ל Cal.

נראה שמעבר להכרה ביכולותיו, ב-Cal הבינו את היתרונות שבמינויו של מנמ"ר למנכ"ל: המנמ"ר מתעסק בטכנולוגיות החדישות ביותר ומשום שהוא צריך לספק אותן לכל הארגון, הוא מכיר היטב את כל השכבות והחטיבות שלו. כלומר, הוא בקי גם בביזנס. זאת, מעבר לעובדה שניהול טכנולוגי מצריך קריאטיביות, גמישות ומעל לכל חדשנות – דבר שרצוי שכל ארגון יאמץ, כולל, ואולי אף בפרט, במגזר הפיננסי.

אילה חכים, מנהלת חטיבת הטכנולוגיה של בנק מזרחי-טפחות. צילום: יח"צ

אילה חכים, מנהלת חטיבת הטכנולוגיה של בנק מזרחי-טפחות. צילום: יח"צ

מועמדים נוספים: אילה חכים – לחכים ניסיון של 40 שנים בעולם הטכנולוגי. כיום היא מנהלת הטכנולוגיה של בנק מזרחי-טפחות, אבל היא יכולה הייתה בקלות להיבחר גם ל-"הדלקת" משואת צה"ל. היא ניהלה את יחידת המחשבים של אגף המודיעין והייתה מפקדת לוטם – תפקיד שממנו השתחררה בדרגת תת אלוף. משם היא עברה למגזר הפיננסי. חכים מייצגת כאן מגמה מבורכת בשנים האחרונות – מינוין של נשים לתפקידים בכירים במגזר הפיננסי, בין אם אלה מנהלות בנקים כרקפת רוסק-עמינח מלאומי, לילך אשר-גליקסמן מדיסקונט או סמדר ברבר-צדיק מהבינלאומי, ובין אם מנהלות טכנולוגיה בגופים אלה. בהקשר זה ניתן לציין גם כמה וכמה מנהלות אחרות, למשל ליאורה בן אפרים מבנק אגוד (שאמור היה להתאחד עם בנק מזרחי-טפחות – איחוד שבסופו של דבר נפסל), אתי בן זאב מבנק הפועלים, ומיכל קיסוס הרצוג, שמנהלת את Pepper, הבנק הדיגיטלי מבית לאומי. כך שעיניכם הרואות, כמו במשואות אחרות, גם במשואת המגזר הפיננסי יש הרבה מועמדות טובות (ומועמדים טובים) ל-"טקס" בשנה הבאה.

אבי כוכבא, לשעבר משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא, לשעבר משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא – כמו חכים, גם כוכבא התחיל את הקריירה שלו בהיי-טק הצבאי, והשתחרר בדרגת אל"מ, לאחר שהיה מפקד ממר"ם. הוא הצטרף לבנק הפועלים ב-2011, ובמחצית 2016 הקים את חטיבת החדשנות בבנק ומונה למשנה למנכ"ל. כוכבא הוביל את הפיכתו של הפועלים לאחד הבנקים הדיגיטליים ביותר, אם לא הדיגיטלי שבהם. הפועלים היה לבנק הראשון בישראל שהפעיל סניפים דיגיטליים, והוא אף פיתח שירותים כמו אפליקציית העברת התשלומים Bit. כמו כן, קידם כוכבא את תחום החדשנות בבנק על ידי הקמה של מעבדת חדשנות מתקדמת ותשתית למובילות המידע – Smart data. הוא יזם את מהלך הבנקאות הפתוחה מבוססת ה-OPEN-API, שהביאה לשינוי רעיוני, שבמסגרתו פתח הבנק את שעריו בפני קהילת המפתחים וחברות סטארט-אפ. בנוסף, הוא קידם את נושא החדשנות בבנק על ידי העצמת המשאב האנושי ועידוד יזמות בחטיבה הטכנולוגית.

לרשימה המלאה של המשואות ומדליקיהן לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים