"כולם הולכים לזיהוי פנים – ואנו פועלים בכיוון ההפוך"

גיל פרי, מנכ''ל הסטארט-אפ D-ID, מספר על הטכנולוגיה שפיתחה החברה, שמונעת זיהוי פנים ושימוש לא נאות במידע הביומטרי

מייסדי D-ID. מימין לשמאל: סלע בלונדהיים, גיל פרי ואלירן קוטה. צילום ענבר פרי

"בסין עושים זיהוי פנים ברחובות, לטובת 'דירוג חברתי'. גם ברוסיה פותחה אפליקציה אישית, FindFace, לזיהוי של כל אדם ברחוב. בארצות הברית, רשתות הקמעונות בודקות את שביעות רצון הלקוחות על ידי צילומי פנים, וישנם בתי ספר העוקבים אחרי שקדנות התלמידים. הפנים הפכו להיות מזהה המפתח העיקרי ומכאן מתרבים הסיכונים שנובעים מחציית הקו הדק הקיים – של מעבר לשימוש לא נאות בטכנולוגיית זיהוי פנים. פה אנחנו נכנסים לתמונה", כך אמר גיל פרי, מנכ"ל הסטארט-אפ D-ID.

פרי ואנשיו היו בין נציגי 50 חברות ההזנק הישראליות הפועלות בסייבר שהשתתפו בשבוע שעבר בכנס RSA שהתקיים בסן פרנסיסקו.

לדבריו, "כל העולם הולך לכיוון של טכנולוגיות לזיהוי פנים, וישנן כבר 170 חברות בתחום. הידע שלנו בראיית מחשב היה יכול להוביל גם אותנו לפתח מערכת זיהוי פנים מהטובות בעולם. למרות זאת, החלטנו ללכת לכיוון ההפוך, של מניעת זיהוי פנים, כי אנחנו רואים פוטנציאל עצום בצורך של שמירת הפרטיות, בעיקר כאשר תמונת הפנים הפכה למעשה להיות הסיסמה שלנו. בזמן שחברות עושות כסף מאיסוף מידע אישי על הגולשים, אנו פועלים בכיוון הנגדי. הדרך שבחרנו להוביל מגובה ברגולציה, שמתחזקת במספר הולך וגדל של מדינות. גם חברות כמו אמזון ומיקרוסופט תומכות ביישום מגבלות שימנעו שימוש לא נאות בטכנולוגיית זיהוי פנים".

הסטארט-אפ D-ID. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ D-ID. צילום: יח"צ

"ארגונים רבים מכירים בסיכונים הנובעים מקיומו של מידע רגיש"

פרי הוסיף כי "אנחנו מזהים מגמה שבה ארגונים רבים מכירים בסיכונים הנובעים מקיומו של מידע רגיש, כמו תמונות של עובדים ולקוחות. כיום, הארגונים מצהירים פומבית שהם 'מובילי פרטיות', מה שמייצר להם יתרון ובידול אל מול הלקוחות שלהם".

שם החברה, D-ID, מבוסס על קיצור המילים "אי-זיהוי", או De-identification. החברה הוקמה בתחילת שנת 2017. עד היום היא גייסה 9.5 מיליון דולר מכמה קרנות, ביניהן פיטנגו, שהובילה, ו-Y Combinator. את החברה הקימו פרי, סלע בלונדהיים ואלירן קוטה. פרי וסלע שירתו יחדיו בסיירת מובחרת, שם נולד הרעיון להקמת החברה, ואילו קוטה שירת במשך כעשור בתפקיד פיקודי ביחידה 8200. השלושה הם בוגרי תוכנית היזמות של יוצאי 8200, EISP, והאקסלרטור הנחשב Y Combinator.

החברה מונה כיום 25 עובדים, רובם מומחי Computer vision ולמידה עמוקה, והמטה שלה נמצא בתל אביב. בימים אלה D-ID עוברת משלב הפיתוח הטכנולוגי לשלב המסחרי, ולצורך כך הקימה אגף מכירות, בראשו עומד אמיר שמר, המנוסה בבניית שווקים חדשים למוצרים מתקדמים.

"אנו מגנים על מאגרי מידע ביומטריים שחברות מחזיקות בהם", אמר פרי. "ההגנה מבוצעת על תמונות ובקרוב – גם על סרטוני וידיאו. אנו עושים זאת באמצעות אלגוריתם מתקדם שפיתחנו, ומשתמשים בטכניקות מתקדמות של עיבוד תמונה ובינה מלאכותית".

לדברי פרי, "האלגוריתם אותו פיתחנו פוגע באלגוריתמים לזיהוי פנים ומקשה על היכולת של המערכות לזיהוי פנים לזהות את האדם שבתמונה או בסרטון – אבל שומר על דמיון לתמונה המקורית".

לחברה יש כבר כמה לקוחות, ביניהם גוף פיננסי מוביל בארצות הברית, קונצרן ענק יפני וספק פרטיות בענן, המאפשר ללקוחותיו לשמור על תמונות מוגנות. D-ID פועלת מול שווקי יעד בינלאומיים, במיקוד על מדינות מונחות תקנות להגנת הפרטיות (דוגמת GDPR באירופה, התקנות היפניות ואלה האמריקניות). "לקוחות היעד שלנו", ציין פרי, "הם ארגונים גדולים, המונים יותר מ-10,000 עובדים, ספקיות שירותי אבטחת מידע ואחסון בענן, יצרניות ציוד קצה (טלפונים, מצלמות ומדפסות) וגופי ביטחון".

"הפנים האנושיות הפכו להיות אמצעי הזיהוי העיקרי", סיכם פרי, "אבל בניגוד לסיסמה במחשב, שאותה אפשר להחליף – את הפנים לא ניתן להחליף. האינטרנט והמדיה החברתית גרמו לכך שתמונות פנים מצויות בכל מקום. כמעט כל חברה מחזיקה מאגר עצום של תמונות של הלקוחות והעובדים שלה – והמידע הזה לא מוגן. אנו באים ומציעים טכנולוגיה של אי זיהוי, לטובת שמירה על הפרטיות ועמידה ברגולציות לתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים