ממשיכה להיפטר מנכסים: דל תמכור את SecureWorks בשני מיליארד דולר

ענקית ה-IT, ששווה 91 מיליארד דולרים, מחזיקה ב-85% ממניות חברת האבטחה ● הנמכרת חוותה גידול בערכה בחודש החולף והגיעה בשבוע שעבר לשיא של 24.5 דולר למניה

דל טכנולוגיות

דל טכנולוגיות תמכור את SecureWorks, כך לפי העיתונות הכלכלית בארצות הברית בסוף השבוע.

ענקית ה-IT, ששווה 91 מיליארד דולרים, מחזיקה ב-85% ממניות חברת האבטחה, שהיא חלק ממערך קווי המוצרים שלה. הנמכרת חוותה גידול בערכה בחודש החולף והגיעה לשיא של 24.5 דולר למניה בשבוע שעבר.

SecureWorks עובדת עם מורגן סטנלי על תהליך המכירה הפוטנציאלי, אשר מצוי בשלבים המוקדמים שלו, כך לפי רויטרס. SecureWorks , דל ומורגן סטנלי לא הגיבו לפרסום. שווי השוק של הנרכשת הפוטנציאלית נע בין 1.5 ל-2 מיליארד דולרים.

באפריל 2016 דל הנפיקה לציבור את יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks, בשווי של פחות משני מיליארד דולר. דל רכשה אותה בשנת 2011, תמורת 612 מיליון דולר. חברת הגנת הסייבר הוקמה לפני עשרים שנים והניבה לדל הפסדים בשנים האחרונות.

שבה לאחרונה להיסחר מחדש בבורסת ניו-יורק

הפרסום מגיע שישה שבועות לאחר שענקית הטכנולוגיה האמריקנית שבה להיסחר מחדש בבורסת ניו-יורק – באמצעות המניות של החברה הבת, VMware. דל הודיעה עוד כי היא רוכשת את מניות VMware בעסקת המרת מניות (SWAP) ותשלם על כל אחת מהן 120 דולר, באמצעות מניות שלה עצמה. השווי הכולל של העסקה עמד על 23.9 מיליארד דולרים. מבחינת דל, העסקה התאפשרה לאחר מאבקים לא קלים, שבסופם, באסיפה של בעלי המניות, 61% מהם הצביעו בעדה. החזרה של דל לבורסה, כלומר הנפקתה מחדש, מהווה סיכון מסוים, שכן האנליסטים התקשו להעריך כיצד המשקיעים יתייחסו לחוב של 50 מיליארד דולר שדל סוחבת על גבה – תזכורת לא כל כך נעימה מהרכישה בת 67 מיליארד הדולרים של EMC, שבוצעה לפני כשנתיים. יש הסבורים שהחברה החליטה לחזור לבורסה בין היתר כדי להקל על ניהול החוב. דל היא בין החברות הבודדות שהיו רשומות בבורסת ניו-יורק, מחקו את עצמן ממנה וחזרו. דל נרשמה למסחר ב-1988 וב-2013 ביצעה רכישה מחדש של מניותיה תמורת 24.4 מיליארד דולרים ומחקה את עצמה מהמסחר.

בספטמבר 2016, דל מכרה ל-OpenText את חטיבת התוכן הארגוני של EMC, כולל פתרון ניהול המידע הארגוני Documentum, שמהווה תחרות ישירה לפתרונות התוכנה שמציעה OpenText בעצמה לשוק. היקף העסקה עמד על 1.62 מיליארד דולרים.

ביוני 2016, דל מכרה חלק מנכסי התוכנה שלה. היקף המכירה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו כי הסכום עומד על שני מיליארד דולרים. קרנות ההון סיכון הפרטיות Francisco Partners ו-Elliott Management רכשו חלקים מחטיבת התוכנה של דל, הכוללת את קווסט ואת SonicWall. שתי החברות הנרכשות פעלו באותו שוק של דוקומנטום  – מערכת ניהול התוכן של EMC – שנמכרה כמה חודשים לאחר מכן.

במרץ 2016 דל ביצעה את המכירה הראשונה: תאגיד התקשורת היפני NTT רכש את פרו סיסטמס (שירותי ה-IT של דל), תמורת 3.5 מיליארד דולר. הרוכשת הייתה NTT Data, זרוע השירותים של קבוצת NTT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים