ממשיכה בשופינג: דל תרכוש את סקיורוורקס תמורת כ-612 מיליון דולרים

החברה הנרכשת מספקת שירותי אבטחת מידע, ומגנה על מחשבים, רשתות תקשורת ומידע ארגוני מפני פעילות של נוזקות, פריצות וטרור קיברנטי ● העסקה צפויה להסתיים במהלך הרבעון הנוכחי

דל (Dell) ממשיכה במסע הקניות שלה: ענקית המיחשוב הודיעה שלשום (ג') כי תרכוש את סקיורוורקס (SecureWorks). פרטי העסקה, שצפויה להסתיים ברבעון הראשון השנה, לא נמסרו לפרסום, אולם אנליסטים בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית העריכו את גובהה בכ-612 מיליון דולרים.

סקיורוורקס יושבת באטלנטה, ארצות הברית, ומונה 700 עובדים. היא נוסדה ב-1999 ומספקת אבטחה כשירות, SaaS (ר"ת Security-as-a-Service). החברה מספקת שירותי אבטחת מידע, ומגנה על מחשבים, רשתות תקשורת ומידע ארגוני מפני פעילות של נוזקות, פריצות וטרור קיברנטי.

לחברה הנרכשת יש בסיס של 2,900 לקוחות ארגוניים ב-70 ארצות, מהם יותר מ-1,500 בנקים וחברות אשראי. היא מזהה יותר מ-30 אלף סוגי נוזקות ומנהלת 13 מיליארד אירועי אבטחה מדי יום. מחזור המכירות שלה ב-2010 צפוי לעמוד על יותר מ-120 מיליון דולרים, כאשר 90% מהן – 108 מיליון דולרים – מגיעים מאספקת אבטחה כשירות.

פיטר אלטבף, נשיא אגף השירותים בדל, אמר, כי "אנחנו מספקים תוכנה כשירות, פלטפורמה כשירות ותשתית כשירות. הרכישה תביא להובלה שלנו בתחום". לדבריו, "האבטחה צריכה לעטוף את הארגונים והעובדים שלהם בכל מקום בו הם נמצאים". אלטבף הוסיף, כי "שוק האבטחה נע במהירות קדימה, ולכן – החלטנו לבנות לעצמנו יכולת שכזו על בסיס רכישה. פיתוח עצמי של יכולת שכזו היה אורך זמן רב מדי. כלל הרכישות של דל באחרונה נועדו לספק מענה למיחשוב הענן לסוגיו".

דל מסרה, כי הרכישה תרחיב את היצע המוצרים המוצעים כשירות, ותוסיף ערך ליכולת ההגנה שלה על מידע ארגוני.

"ארגונים רוצים לקבל SaaS"

בדצמבר האחרון רכשה דל את Insite One, ספקית איחסון כשירות הפועלת בעולם המיחשוב הרפואי. בנובמבר רכשה החברה את Boomi, ספקית תוכנה כשירות, המתמקדת באספקת טכנולוגיה במתכונת אירוח לאינטגרציה בין יישומים פנימיים של הארגון לבין כאלה חיצוניים.

לדברי טוני לוק, אנליסט ב-Freeform Dynamics, "דל הכירה בכך שעליה להרחיב את היצע השירותים שלה. היא עושה זאת באמצעות רכישות עקביות, הנמשכות יותר משנתיים. תחום האבטחה המנוהלת היה משהו שארגונים תמיד הכירו בקושי לבצעו". הוא הוסיף, כי "ארגונים תמיד רצו לקבל אבטחה כשירות, במקום לנהל אותה כיישום פנימי, כי האבטחה טומנת בחובה מורכבות רבה וקשיי ניהול. סקיורוורקס מטפלת ועונה לחלק מהבעיות הללו".

סקיורוורקס מצידה רכשה ב-2009 את DNS, המספקת שירותי אבטחה לארגונים רבים באירופה.

ברכישת סקיורוורקס, תוכל דל להעמיק את חדירתה לשווקים המצויים מחוץ לארצות הברית. שוק שירותי האבטחה מצוי בתנופת צמיחה, כאשר ב-2009 הוא גלגל בצפון אמריקה מחזור של 1.8 מיליארד דולרים, וב-2010 הוא צפוי לעמוד על 2.3 מיליארד. בשל רכישתה האחרונה, דל צפויה ליהנות מהגידול בתחום.

לפני חודש רכשה דל את חברת האחסון קומפלנט (Compellent) תמורת 876 מיליון דולרים במזומן. קומפלנט מספקת תוכנה וחומרה הנדרשות ליצירת רשתות איחסון, והטכנולוגיה שלה מסייעת לארגונים בהעברת יישומים שלהם לתצורת מיחשוב ענן. דל רכשה את קומפלנט לאחר שהפסידה במאבק ארוך ומר מול HP על רכישת חברת האיחסון 3Par.

ברכישה הנוכחית, דל מראה את המיקוד האסטרטגי שלה בעולם המיחשוב הארגוני, כמו גם בהצביעה על HP כיריבה לא רק בעולם המיחשוב האישי-צרכני והשרתים. מחשבים אישיים ושרתים עדיין מהווים חלק מרווחיה של דל, כמו גם נוכחותה בעולם מחשבי הלוח והטלפונים החכמים. אולם המיקוד הנוכחי הוא במתן פתרונות מיחשוב כוללים לארגונים, דוגמת אלה שמספקות יבמ (IBM), אורקל (Oracle) ו-HP.

לפני כחודש, עם רכישת קומפלנט, אמר מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל, כי מאמציו לשנות את מהלכיה ואופייה לא קיבלו את שימת הלב הראויה מצד המשקיעים בוול-סטריט. "בעשור האחרון, אנשים חשבו שדל היא חברה של PC", אמר. "ובכן, הפתעה: זה השתנה. רוב רווחינו אינם באים מתחום זה. אנחנו נעים בכיוון הגיוני לעבר מתן היצע כולל למרכזי המיחשוב. אנחנו מרחיבים ומגוונים את ההיצע שלנו בתחום, לטובת מקומות רווחיים יותר מ-PC, כגון שרתים, תוכנות ושירותים. זה לוקח זמן, אבל החברה משתנה". הוא הוסיף, כי בשנים האחרונות ביצעה דל רכישות של שמונה חברות בממוצע מדי שנה, בניגוד לעבר הרחוק יותר, אז לא רכשה כמעט חברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים