סקר פנימי בגוגל: יותר ויותר עובדים לא מרוצים מההנהלה הנוכחית

מנתונים שפורסמו עקב ה-Googlegeist - הסקר הפנימי השנתי של החברה - עולה כי אמון העובדים בצוות הבכיר, בראשות סונדר פיצ'אי, מתערער - רק 74% אמרו שהם מאמינים בהובלה של פיצ'אי את החברה אל העתיד ● הנתון מהווה ירידה של 18% מהמגיבים בחיוב לשאלה זו אשתקד

גוגל. צילום: rvlsoft/BigStock

תוצאות של ה-Googlegeist – הסקר הפנימי השנתי של הענקית גוגל – התפרסמו, ואמורות להטריד את קברניטיה, כיוון שהן מעידות על כך שאמון העובדים במנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, ובצוות המנהיגות שלו, נשחק, כך על פי Wired, שהיה הראשון לפרסם את הדברים.

74% מעובדי גוגל הגיבו במענה חיובי כאשר נשאלו אם הם בטוחים כי המנכ"ל וצוות הבכירים שלצידו יכולים "להוביל ביעילות בעתיד". יתר העובדים הגיבו במענה בבחירה ב'ניטרלי' או ב'שלילי', כך על פי תוצאות הסקר. גורמים יודעי דבר טוענים כי תוצאת הסקר הנוכחי, שמתייחס לשנת 2018 נמוכות משמעותית מ-92% העונים בחיוב לאותה השאלה ב-Googlegeist של השנה שעברה.

על פי הדיווח, בשנת 2018 שביעות רצון העובדים מפיצויים שהחברה מעניקה השתנתה אף היא לרעה. מהסקר עולה כי 54% מהעובדים היו מרוצים מהסכומי הפיצויים שהם עתידים לקבל, לעומת 64% בשנה הקודמת.

מחאות שונות טלטלו את גוגל השנה

אפשר שהסיבה לתסכול העובדים מדמי הפיצויים שהחברה נוהגת לשלם נעוצה, לפחות חלקית, בפרסום סכום העתק שקיבל הבכיר אנדי רובין אחרי שהועזב מהחברה בשקט בשנת 2014. עזיבתו של רובין נבעה, לפי חשיפה מאוחרת יותר, לנוכח חשדות לקשר מיני לא ראוי עם זוטרה, והעניין הושתק בין היתר, לפי סברת התקשורת, באמצעות תשלום של 90 מיליון דולרים כפיצוי, כך גילה הניו יורק טיימס. הפרשה עוררה זעם גדול מטעם עובדים ועובדות בחברה, ואף הוציאה אלפים מהם למחאה קולנית וציבורית נגד גוגל.

יצוין עם זאת כי השכר החציוני של עובדי גוגל עומד על 197 אלף דולר לשנה, והוא השני בגודלו בין המשכורות שמשלמות הענקיות בתעשיית הטכנולוגיה, כשעוקפת אותו כמעסיקה נדיבה יותר רק פייסבוק.

הנתונים הללו ונוספים בסקר – שמעידים על פחות שביעות רצון בקרב הגוגלרים – באים גם על רקע הפצת מצגת פנימית של יחידת משאבי אנוש משנת 2016, שבה הוצגו רעיונות ליוזמות לחיסכון בעלויות, ושעובדי גוגל מעבירים מאחד לשני בשבועות האחרונים.

המצגת כללה בין השאר תכניות שכללו קידום לכמה אנשים, החלפת עובדים בעובדי קבלן – הצעות שלא יושמו – וכן מספר רעיונות, כמו המרת מתנות החג לעובדים בתרומה לצדקה, שכן התקבלו בחלקם. לפי דיווחים, במפגש מהזמן האחרון עם פיצ'אי ופראסאד סטי, סגן נשיא גוגל לתחום peoples analytics, התנצלו השניים על עניין המצגת. פיצ'אי אמר לעובדים שהוא מעולם לא ראה את המסמך, ושהיה דוחה את ההצעה השנויה במחלוקת של חיתוך בקידומי עובדים ב-2% אם זו הייתה מונחת על שולחנו.

שלא בהתאמה לתוצאות הסקר, על פי הדיווחים, עובדי גוגל היו מרוצים מתגובתו זו של פיצ'אי, והמנכ"ל זכה לשבחים במערכות העברת ההודעות הפנימיות לאחר הפגישה.

משנים עניינים מבפנים וממליצים על גוגל כמעסיקה

הירידה באמון ובשביעות הרצון שניכרת מתוצאות מסקר Googlegeist צריכה להדאיג בכל זאת את פיצ'אי וצוותו, בעיקר משום שהיא מגיעה בתום שנה ארוכה של סערות והתקוממות עובדים על התנהלות מעסיקתם.

אחת הסיבות הבולטות לכעסים על גוגל ובכיריה מטעם עובדים הייתה חוזה שהחברה התעתדה לחתום עם הפנטגון, Maven שמו, ושכלל אספקת טכנולוגיית בינה מלאכותית שתשולב בכלי לוחמה. העובדים אמרו שאינם מוכנים שגוגל תספק את הבינה המלאכותית שלה לצרכים אלו, חתמו על עצומה נגד כוונתה זו, ובחודש מאי בשנה שעברה אף בחרו כתריסר מעובדי גוגל להתפטר במחאה על החוזה, מה שהביא לבסוף לנסיגה של הענקית מהמשך קיומו.

והיה עוד עניין, מיזם שזכה לכינוי Dragonfly – פרויקט שסימן את הרצון של גוגל לחזור לשוק מנועי החיפוש הסיני, ושכלל יצירת מנוע שיעמוד בדרישות המחמירות של הממשל, כולל בצנזורה קשה. בדצמבר האחרון גוגל החליטה על ביטול זמני של הפרויקט,לאחר שזכתה למסע לחצים אדיר חיצוני, אבל גם פנימי. לפי הדיווחים שהגיעו לרשת, מאות עובדים חתמו על עצומה במחאה נגד הפרויקט ונגד הכוונה של גוגל להיענות לדרישות הסיניות שפוגעות, בין השאר, בפרטיות המשתמשים ביכולת הגלישה החופשית, וכן באפשרות לגלוש באופן אנונימי.

ניתן לראות כי עובדי גוגל ביטאו עד כה לרוב את מורת הרוח שלהם מהתנהלות לא ראויה של המעסיקה שלהם ומנהליה במחאות, ורבים מהם טענו שהם מאמינים שביכולתם להשפיע על השינוי מבפנים.

לפיכך, ייתכן שגם המענה בסקר השנתי קשור למחאה ולא באמת לרצון בשינוי דרמטי. למעשה, בסופו של עניין 82% מהמשיבים אמרו שהם מתכוונים להישאר בחברה בשנה הבאה – ירידה של אחוז בודד מהעונים כך אשתקד – בעוד ש-86% מהעובדים אמרו שהם ממליצים על גוגל כמקום עבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים