איך ניתוח טקסט יכול לסייע לגופי ביון בעולם?

"זהו תחום שיש עוד הרבה מה לעשות בו במגוון מגזרי תעשייה - מעולם הבריאות הדיגיטלית ועד מניעת טרור", אמר קארל הופמן, מנכ''ל Basis Technology ● אז איך עושים את זה?

קארל הופמן, מנכ''ל Basis Technology. צילום: ג'ני קלינקובשטיין

"ניתוח טקסט הוא תחום שיש עוד הרבה מה לעשות בו במגוון מגזרי תעשייה – מעולם הבריאות הדיגיטלית ועד מניעת טרור. בתוכו, תחום החילוץ של שמות מסייע לגופי אכיפה, מודיעין וביון בעולם לאיתור חשודים", כך אמר קארל הופמן, מנכ"ל Basis Technology.

הופמן הגיע ארצה לכנס שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') באולם האירועים East בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-100 נציגי לקוחות החברה.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

בדבריו תיאר הופמן את התפתחות הפעילות של החברה, שקמה ב-1995, במהלך השנים. "בתחילה", אמר, "הייתה בעיה: איך לטפל במסמך הכתוב בסינית או יפנית ולהכניס אותו למנוע חיפוש ארגוני. פיתחנו יכולת לנתח את המסמך, עם קביעה מהן המילים החשובות בו, איך אנחנו מייצרים את המסמך וכיצד מסווגים אותו. בשלב הבא, עסקנו במציאת מילות מפתח, שנותנות משמעות: שמות של אנשים, מקומות וארגונים – ועבדנו על כך שנים רבות, ב-21 שפות שונות. בשלב השלישי בפעילות החברה טיפלנו בהתאמה ובהאחדה של שמות שכתובים בצורות שונות לכדי ישות אחת. למשל, ג'ון, ג'והן וג'ונתן. השלב האחרון בהתפתחות שלנו היה בקביעת זהויות".

הוא ציין כי "Basis Technology מפתחת מוצרים ופתרונות חדשניים שמכלילים ניתוח טקסט רב לשוני ופורנזיקה דיגיטלית". אחד מהם הוא Rosette – "חבילה של רכיבי ניתוח טקסט גמישים, שמניעה יישומי ניתוח מתקדמים וניתוחים של Big Data ב-40 שפות. היא משתמשת בתובנות בלשניות, מידול סטטיסטי ולמידת מכונה כדי לחשוף באופן מדויק מידע בעל ערך, המאפשר פעולה, שחבוי בטקסט לא מובנה". לדבריו, "זיהוי שפות, ניתוח בלשני, זיהוי ישויות, התאמת שמות ותרגום הם תחומים משתלבים, שיוצרים פתרונות רבי עוצמה במגוון מגזרי תעשיה. הלקוחות שלנו מסתייעים בפלטפורמה שפיתחנו כדי לנתח ולשנות את הטקסטים שופעי המילים שלהם – Big Text. מדובר ביכולת המכוונת למגוון שימושים – ממשל, פיננסים, גילוי אלקטרוני, מדיה חברתית ועוד".

הופמן אמר ש-"הפלטפורמה הבלשנית שלנו מספקת ניתוח מורפולוגי, זיהוי ישויות, התאמת שמות, תרגום שמות ותרגום צ'אטים, ומפיקה מידע שימושי מנתונים לא מובנים, בתחומים כמו אחזור מידע, ביון ממשלתי, גילוי אלקטרוני וציות פיננסי. צוות הפורנזיקה הדיגיטלית שלנו מפתח טכניקות יותר טובות, מהירות וזולות להפקת ראיות פורנזיות, ומאפשר לממשלות ולגופי אכיפה להתמודד עם הגידול העצום בכמויות הנתונים המאוחסנים". הופמן סיים בציינו כי "האתגר הבא הוא קישור ישויות לטקסט בריבוי שפות".

דיוויד ליטוב, מנהל פעילות Basis Technology בישראל. צילום: ג'ני קלינקובשטיין

דיוויד ליטוב, מנהל פעילות Basis Technology בישראל. צילום: ג'ני קלינקובשטיין

דיוויד ליטוב, מנהל פעילות Basis Technology בישראל, אמר כי "הטכנולוגיה שלנו יכולה לסייע לארגונים להבנת טקסטים במגוון רחב של שפות". הוא ציין כי מטה החברה נמצא בקיימברידג', מסצ'וסטס, ולה משרדי מכירות בכמה ערים בעולם, ביניהם בלונדון ובטוקיו.

בין לקוחות החברה הוא ציין את המשרד להגנת המולדת בארצות הברית, גופי ביון וביטחון, מיקרוסופט, אורקל, HPE, דאסו סיסטמס, לוקהיד מרטין, סיסקו, היטאצ'י ואמזון. ליטוב סיים בציינו כי לפני חמש שנים, החברה הקימה מרכז מחקר ופיתוח בישראל – לצד פעילות המכירות שהיא מנהלת כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים