האם ספקיות האינטרנט בארה"ב שיקרו למדינה על תפוצת החיבור המהיר?

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC, הודיע כי אחת או יותר מספקיות האלחוט במדינה נחקרות בגין חשדות למתן מידע שקרי על אזורי הכיסוי שלהן, על רקע קבלת מימון מהמדינה לצורך בניית רשתות פס רחב במהירות גבוהה באזורים כפריים ●  משמעות השקר - יותר כסף על פחות תשתית כיסוי הלכה למעשה

מצמצם פערים ומקדם כלכלית. אינטרנט מהיר. צילום אילוסטרציה: BigStock

רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, הודיעה בסוף השבוע (ו') כי החלה בבדיקה האם ספקיות התקשורת האלחוטית מעורבות באספקת מידע כוזב למדינה אודות היקף אזורי הכיסוי שלהן.

לפי דיווח של The Verge, ה-FCC הודיעה כי היא פתחה בחקירה למניפולציה אפשרית בכל הנוגע בנתוני הכיסוי מטעם חברות הסלולר הגדולות בארצות הברית.

החקירה סובבת סביב תכנית מימון ממשלתית בשם פרויקט קרן ניידות 2 (Mobility Fund II) שמטרתה להעניק 4.5 מיליארד דולר לספקיות האינטרנט בפס רחב של ארצות הברית, בכדי לסייע להן בהרחבת הפס הרחב לאזורים כפריים במדינה, שם קשה לבנות תשתיות מתקדמות ולהפיץ את שירותי האינטרנט, והתושבים מוצאים עצמם מוזנחים לעיתים קרובות.

ככל הנראה ה-FCC מתחילה לחשוב שהחברות הפס הרחב לקחו את המיליארדים מפרויקט קרן הניידות, מבלי שיבצעו הלכה למעשה את שירותי הבנייה והפיתוח שהתחייבו להם.

פאי לא נקב בשמות מפורשים של החברות החשודות

יו"ר ה-FCC, אג'יט פאי, אמר כי ייתכן שיהיו "הפרות משמעותיות" של חוקי ה-FCC והחוקים הנוספים הקשורים בפרויקט קרן הניידות השנייה. עם זאת, פאי לא הזכיר ספקיות ספציפיות באופן במיוחד בהצהרתו לתקשורת.

יצוין כי למרות שה-FCC לא נקבה בשם של אף חברה מפורשות בכל הנוגע בחקירה הנוכחית, כדאי לזכור כי וריזון הואשמה כבר בהטעיית ה-FCC בנוגע לכיסוי ה- LTE שלה, מושג שמייצג את ראשי התיבות ל-3GPP Long Term Evolution –  תקן לתקשורת אלחוטית מהירה של מכשירים ניידים כדוגמת טלפון סלולרי המבוסס על טכנולוגיות GSM/EDGE ו-UMTS/HSPA.

רשות התקשורת הצהירה כי היא כבר ביצעה בדיקה מסיבית לבחינת מהירות החיבור לאינטרנט, שכללה למעלה מ-20 מיליון בדיקות, ושהממצאים מעידים שהשירותים הכפריים אינם ברמה שהספקיות טוענות שהן מציעות באזורים אלו.

פאי אמר בנוגע להמשך החקירה כי ה-FCC "חייבים לוודא שהנתונים מדויקים לפני שנוכל להמשיך" ולעת עתה הפרויקט הושעה עד להמשך החקירה של הרשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים