אפל: בארה"ב החלו לפעול בשטח יכולות מדידת הא.ק.ג של השעון החכם

עם העדכון החדש השעון יכול בין היתר לזהות אם יש בעיה פתאומית בתפקוד הלב שגורם לפעולה לא סדירה שלו – ובהתאם לכך לשלוח הודעת SOS ● בארה"ב כבר דווח על מקרה של חולה שניצל הודות לשעון שלו

Apple Watch 4. צילום: אפל

אפל הפעילה לראשונה בסוף השבוע שעבר את יכולות מדידת הא.ק.ג של השעון החכם שלה. מדובר ביכולת שעליה דיברה החברה עם השקת הדור החדש של השעון, Apple Watch 4, והיא הפכה לזמינה עם העדכון האחרון ששוחרר עם שדרוג מערכת ההפעלה של השעון ל-watch OS 5.1.2.

עדכון הגרסה אמנם זמין לכל השעונים שהשיקה החברה עד כה, אבל היכולת לבצע מדידת א.ק.ג זמינה רק בדור הרביעי שלו וזאת באמצעות שילוב של אלקטרודות ייעודיות בכפתור הראשי של השעון ובגבו.

יכול לשלוח אוטומטית הודעת SOS במקרה של מצוקה

כדי לבצע את המדידה יש להניח את האצבע על הכפתור הראשי למשך כשלושים שניות, ולהשתדל שהיד תהיה יציבה לחלוטין, עם עדיפות להנחתה על שולחן או כל משטח יציב אחר. לאחר מכן ניתן לבחון את התוצאות באפליקציה המלווה, ואף לשלוח אותן לרופא במקרה שמרגישים שיש צורך.

יתרה מכך, עם העדכון החדש השעון יכול גם "לחוש" אם יש בעיה פתאומית בתפקוד הלב שגורם לפעולה לא סדירה שלו ובעקבות כך לעלייה מהירה וקיצונית בקצב – ובהתאם לכך לשלוח הודעת SOS.

התכונה החדשה זמינה בינתיים רק בארצות הברית לאחר קבלת האישור הרשמי מה-FDA. למעשה היכולות החדשות קיימות בשעוני הדור הרביעי בכל מקום בעולם, אבל בשלב זה הן נעולות לשימוש לאזור ארצות הברית בלבד בשל הצורך של אישור רגולטיבי.

עם זאת, ברשת כבר דיווחו שמי שרוצה לבדוק זאת, לאחר עדכון הגרסה של מערכת ההפעלה, יכול פשוט לשנות את האזור בשעון לארצות הברית.

איבחן שיש בעיה בפעילות הלב באמצעות השעון החכם – ומיהר לבית החולים

אתמול בלילה (שבת) כבר הופיע פוסט ב-Reddit של אדם שסיפר שבדיקת א.ק.ג שביצע עם ה-Apple Watch 4 שלו הצילה ככל הנראה את חייו. הוא איבחן שיש בעיה בפעילות הלב, מיהר לבית החולים שם זיהו שהוא סובל מפרפור פרוזדורים, והוא הובהל לטיפול נמרץ לצורך השגחה לאחר טיפול.

לדבריו הרופא שטיפל בו אמר כי "זה ככל הנראה הציל אותך. בדיוק קראתי על זה אתמול בערב וחשבתי שבטח ידברו על זה יותר במהלך השבוע. לא ציפיתי לזה דבר ראשון על הבוקר".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים