BCI הטמיעה ERP שלה בבר אילן בחמישה מיליון שקלים

המדובר בפרויקט למערכת ניהול אקדמי ● החליפה מערכת ניהול אקדמי ישנה שהייתה פרי פיתוח פנימי של האוניברסיטה

יוחאי בראב, מנכ"ל BCI. צילום: יח"צ

BCI בראב מחשבים הטמיעה באחרונה פרויקט למערכת ניהול אקדמי באוניברסיטת בר אילן. הפרויקט ארך כשנתיים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על כחמישה מיליון שקלים.

בר-אילן היא מהאוניברסיטאות הגדולות בישראל, ולומדים בה כ-17,000 סטודנטים בקמפוסים השונים ו-4,000 סטודנטים במכללות האזוריות הפועלות תחת חסותה. המערכת משרתת כ-450 משתמשים, והיא החליפה מערכת ניהול אקדמי ישנה, שהייתה פרי פיתוח פנימי של האוניברסיטה.

המערכת שהוטמעה היא פתרון ענן, OrbitNet-ERP, הפועלת בטכנולוגיית ווב, פרי פיתוחה של BCI. המערכת מייעלת את התהליכים האוניברסיטאיים מול הסטודנטים, המרצים וגורמי החוץ, ומניבה חיסכון כספי לאורך שנים – בתשתיות ובעמדות הקצה.

"קפיצת דרך משמעותית במתן שירות לסטודנטים ולמועמדים"

הפרויקט בוצע בשיתוף פעולה עם אנשי ה-IT ומומחי היישום מאגף מערכות המידע והתקשוב באוניברסיטה בראשות עשהאל מובשוביץ – סמנכ"ל התקשוב, ועם אריה ארזי, סמנכ"ל הסטודנטים באוניברסיטה, שייצג את משתמשי המפתח במדורי המנהל.

ארזי אמר כי "הטמעת המערכת החדשה אפשרה לאוניברסיטה לבצע קפיצת דרך משמעותית במתן שירות לסטודנטים ולמועמדים. כיום, שירותי מידע רבים מוצעים באופן מקוון, באתר מידע אחד ובאפליקציה הסלולרית. הפרויקט הביא להרחבת סל השירותים, לקיצור זמני המתנה ולהנגשה של שירותים נוספים לסטודנט. הפרויקט פתח בפנינו את האפשרות להטמיע ביתר קלות תהליכים ארגוניים במערכת ה-IT החדשה. נמשיך במגמת שיפור השירות והנגשת כלל השירותים לסטודנטים, לבוגרים ולמועמדים שלנו".

יוחאי בראב, מנכ"ל BCI, אמר כי "המערכת מספקת שירותים מקוונים גם ממחשבים ניידים, טאבלטים, פבלטים וטלפונים חכמים. בכך היא מבטיחה זמינות גבוהה של שירותים ומידע לעשרות אלפי סטודנטים, אלפי אנשי סגל אקדמי ומאות משתמשי קצה ועובדי מנהלה".

הוא הוסיף כי "התשתית הטכנולוגית נועדה לעמוד בעומסים קיצוניים. ארכיטקטורת שלוש השכבות של המערכת מאפשרת גמישות לשינויים. כך, האוניברסיטה תוכל לנווט בזריזות ולהגיב בקלות לתמורות המתחוללות בשוק האקדמי בארץ ובעולם".

עוד אמר בראב כי "הפתרון מיושם ביותר מ-150 ארגונים, ביניהם בית הספר הארצי להנדסאים – קרית הטכניון, האקדמית גורדון, המכללה האקדמית צפת, בצלאל, המכללה האקדמית הדסה".

אמיר שולץ, סמנכ"ל ב-BCI ומנהל הפרויקט, אמר כי "במסגרת הפרויקט בוצעו אינטגרציה והסבה לכמה מערכות לגאסי, שהבולטות שביניהן הן מיינפריים, לוטוס נוטס ואורקל. שמנו דגש על כך שמהלכי ההתחדשות יזרמו במינימום הפרעה לתהליכים האקדמיים, המנהליים והכספיים באוניברסיטה – תוך הקפדה על הגירה בטוחה של הנתונים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים