צרות ב-Essential: מקצצת 30% מכוח העבודה

החברה הוציאה כ-100 מיליון דולר על פיתוח מוצריה ולמרות זאת הגרסה השנייה של הטלפון מתוצרתה בוטלה ● הקיצוצים אמורים להשפיע על כוח האדם בחטיבת החומרה, השיווק והמכירות

Essential Phone. צילום: יח"צ

Essential הודיעה בימים אלו כי היא מצמצמת בכשליש את מצבת עובדיה, ואישרה את הדיווחים המוקדמים על הפיטורים בהצהרה לבלומברג.

"זו הייתה החלטה קשה. אנו מצטערים מאוד על ההשפעה על הקולגות שלנו שעוזבים את החברה, ועושים כל שביכולתנו כדי לעזור להם עם הקריירות העתידיות שלהם", כתב דובר החברה בדואר האלקטרוני שנשלח לבלומברג. "אנו בטוחים שהתמקדות בליטוש המוצרים שלנו תעזור לנו לספק לצרכן מוצר שהוא באמת משנה-משחק".

רוב העובדים המפוטרים שייכים לחטיבת החומרה והמכירות של החברה, כך על פי בלומברג.

הטלפון המבטיח של החברה, ה-Essential Phone, הוצג לראשונה
ביוני 2017, ויצא לשווקים רק באמצע אוגוסט, אלא שמאז נראה שההצלחה הגדולה והמקווה אינה ממש נחלת המוצר או החברה, שזכתה עם הקמתה לשפע של תמיכה וגיבויים, ואפילו לכך שענקיות כמו אמזון ופוקסקון ישקיעו בה 300 מיליון דולר.

שורה ארוכה של נסיגות וכשלים

אל חוסר ההצלחה התלוותה שערורייה שנקשרה בשמו של אנדי רובין, המוכר כממציא מערכת ההפעלה אנדרואיד. המנכ"ל והמייסד נאלץ לצאת חופשה מהחברה שלו בשל חשד שנקשר בשמו לניהול קשר לא תקין עם אישה שעבדה תחתיו כשהיה בכיר בגוגל.

על פי דיווח שפורסם ב-The Information, רובין עזב את גוגל לפני מספר שנים לאחר תלונות על קשר לא הולם, שהוביל לחקירה פנימית בענקית הטכנולוגיה. נראה שרובין לא ציית למדיניות של גוגל, שאוסרת על בכירים לקיים מערכות יחסים עם עובדיהם. הפרשיה הזו לא עזרה לחברה, ככל הנראה, בדרכה למעלה.

אם כן, הפיטורים הם האחרונים בשורה ארוכה של נסיגות וכשלים שחווה סטארט-אפ טלפוני האנדרואיד החדשניים של רובין. החברה הוציאה כ-100 מיליון דולר על פיתוח מוצריה, ולמרות זאת במאי 2018 נחשף כי ביטלה את עבודתה על מכשיר ה-Essential Phone 2. באותו זמן דווח גם כי רובין בוחן את מכירת החברה.

באוקטובר האחרון, בתגובה לקשיים האחרונים של החברה, Essential חזרה בה מהעבודה על הטלפון החדש מבוסס הבינה המלאכותית שהייתה אמורה לפתח, ושהיה אמור לפעול בעיקר באמצעות פקודות קוליות. מאז לא נשמע דיווח מהחברה מתי בכוונתה לשחרר את המכשיר.

בנוסף, Essential תכננה לשחרר מתאם אודיו חדש בעבור ה-Essential Phone, אבל האביזר עדיין לא יצא לשוק, למרות ההבטחות הראשוניות שיושק עוד לפני סוף הקיץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים