תביעה ייצוגית נגד גוגל: עוקבת אחרי מיקום משתמשים באופן לא חוקי

המעקב, נטען בתביעה, נעשה אחר משתמשי אנדרואיד ו-iPhone גם אם הם כיבו את אפשרות המעקב בהגדרות הפרטיות של מכשיריהם

21/08/2018 10:03
מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

תביעה ייצוגית הוגשה בימים אלו בסן פרנסיסקו נגד גוגל בטענה כי היא עוקבת אחר תנועת משתמשי אנדרואיד ו-iPhone באופן לא חוקי גם כאשר הם חוסמים אפשרות זו בהגדרות האבטחה של מכשיריהם.

על פי דיווחים שונים, ביניהם דיווח של רויטרס, בכתב התביעה נטען כי בניגוד להבטחת ענקית הטכנולוגיה לפיה כאשר המשתמשים מסירים את עצמם מאפשרות "היסטוריית המיקום" בהגדרות הסמארטפונים אין כל אפשרות לתעד את מיקומם ולעקוב אחר תנועתם, למעשה הדבר אינו נכון בפועל והחברה למעשה מפרה לכאורה את פרטיות המשתמשים בכך שהיא עוקבת אחר תנועתם  ואף מתעדת את היסטוריית התנועה. כל זאת, נטען, נעשה באופן קבוע וללא ידיעה או הסכמת המשתמשים.

"גוגל הצהירה שמשתמש יכול לכבות את היסטוריית המיקום שלו בכל עת וכשהיא כבויה, המקום אליו המשתמש הולך לא מתועד יותר. זה פשוט לא נכון", נכתב בכתב התביעה. "למרות ניסיונות להגן על המשתמשים ופרטיותם, גוגל אוספת עליהם מידע".

זכותו של כל אדם לפרטיות

התובע, נפוליאון פטקסיל מסן דייגו שבקליפורניה, הגיש את התביעה לאחר שלטענתו בדק וראה כי ענקית הטכנולוגיה עוקבת אחר תנועתו באמצעות מכשיר האנדרואיד שברשותו. כעת, הוא מבקש מבית המשפט להורות לגוגל להפסיק לאלתר את המעקב בשמם של משתמשי האנדרואיד וה-iPhone בארצות הברית אשר כיבו את אפשרות זו בהגדרות מכשירם.

לטענת פטסקיל, במעשה זה גוגל הפרה את הזכות החוקית של כל אדם לפרטיות.

בעמוד העזרה הרשמי של ענקית הטכנולוגיה מצוין כעת כי "כיבוי היסטוריית המיקום לא משפיע על שירותי מיקום אחרים" בסמארטפונים וכי חלק מהמידע על מיקומים עשוי להישמר באמצעות שירותים אחרים כמו שימוש במפות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים