"עברנו מעולם המישחוק לעולם הבינה המלאכותית"

הטכנולוגיה שהתאימה לעולם המישחוק התבררה כמתאימה גם לעולמות הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה והביאה את נבידיה לחשב מסלול מחדש ● ג'ף הרבסט, סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברה, המבקר בישראל, מספר איך זה קרה

ג'ף הרבסט, סגן נשיא לפיתוח עסקי בנבידיה (Nvidia). צילום: יח"צ

"בינה מלאכותית היא לא 'עוד' טכנולוגיה. היא תהווה שיבוש בקנה מידה עולמי. פיתחנו את טכנולוגיית התלת-מימד לעולם המשחקים במציאות מדומה ואז קרה דבר: לפני שמונה שנים חוקרים גילו כי הטכנולוגיה מתאימה ללמידה עמוקה ויש ביכולתה לסייע לתחום הבינה המלאכותית. לשמחתי, נכנסנו לתחום. הבינה המלאכותית תשנה שדות פעילות רבים בעולם, בוודאי במודלים העסקיים של ארגונים", אמר ג'ף הרבסט, סגן נשיא לפיתוח עסקי בנבידיה (Nvidia).

הרבסט ביקר השבוע בישראל. הוא לא זוכר כמה פעמים הגיע ארצה, אבל הנתון גבוה מ-20. הוא עובד בחברה 17 שנים ואחראי על אסטרטגיית הרכישות שלה, השקעות, בניית האקוסיסקם ופיתוח עסקי. "ישראל קטנה בשטחה ובכמות האוכלוסייה שלה אך המשקל הסגולי שלה במימד הטכנולוגי חשוב ביותר. לכן אני כה מתעניין בה", אמר.

בנובמבר 2016 ענקית המעבדים הגרפיים חנכה מרכזי פיתוח בתל אביב ובדרום שבדיה. המרכז המקומי עוסק בעיקר במו"פ בתחום הבינה המלאכותית בדגש על למידה עמוקה (Deep learning). בשנה שעברה החברה הכירה בחשיבות הסניף המקומי, והחליטה על
הרחבה משמעותית שלו, עם גיוס כוח אדם מסיבי.

לדברי הרבסט, "ערכנו בשנה שעברה כנס והייתה לו בעיה של תפוסת יתר. הבנו שישראל, למרות קוטנה, משחקת תפקיד משמעותי בפיתוח לתחום מחשוב עתיר ביצועים, פיתוחים המגיעים לאחר מכן לכל העולם. לכן מינינו באחרונה את לירון פריינד-סעדון לאחראית על קשרי מפתחים. נעמיק את הקשר עם חברות סטארט-אפ, נתמקד בהידוק היחסים עם האקדמיה וניתן למפתחים כלים ותמיכה". .

 לירון פריינד-סעדון, אחראית על קשרי מפתחים, נבידיה. צילום: יח"צ

לירון פריינד-סעדון, אחראית על קשרי מפתחים, נבידיה. צילום: יח"צ

"יש לנו כבר קהילה בת מיליון מפתחים והנתון הולך וגדל. יש בישראל מו"פ רב לתחום הבינה המלאכותית, והרבה סטארט-אפים לתחום. אנו רוצים לשתף עימם פעולה. אנו מחפשים את הדבר הבא בעולם הבינה המלאכותית, אנחנו פוקחים עין, וסורקים כל העת חברות", אמר.

השקעה בישראל

הרבסט הוסיף כי "השקענו כבר בכמה חברות ישראליות, ביניהן זברה מדיקל (Zebra Medical), המשתמשת ב-AI לניתוח סריקות רפואיות. השקענו גם בדיפ אינסטינקט (Deep Instinct). החברה מאד מעניינת ומשתמשת בטכנולוגיית למידה עמוקה להגנת סייבר. ד"ר אלי דוד, ממייסדי החברה ומנהל הטכנולוגיות הראשי שלה, מלמד באוניברסיטת בר אילן לימוד מעמיק. הסמכנו אותו כ'שגריר' שלנו לתחום".

נבידה היא חברה ותיקה בענף, שהוקמה ב-1993. החברה עוסקת בפיתוח מערכות גרפיות ממוחשבות. בראשית דרכה היא התמקדה בשוק המישחוק (גיימינג), אך עם השנים החלה לבלוט בשוק המובייל, כמו גם בתחומי הבינה המלאכותית והמכוניות האוטונומיות.

"בינה מלאכותית ולימוד מעמיק הם 'יישום קטלני' ל-HPC"

צמיחתה החדשה של החברה באה מעולם הבינה המלאכותית (AI). התברר שהטכנולוגיה שמתאימה לעולם המישחוק, של יכולת הצגה גרפית, תלת-מימדית ובאיכות גבוהה – מתאימה לעולם החם בתחום ה־AI: הלמידה העמוקה.

החברה מונה 12 אלף עובדים, רובם מפתחים ומהנדסים. "יותר ממחצית המהנדסים שלנו הם מהנדסי תוכנה – ולא שבבים. הסיבה שהגעתי לחברה היא שגילינו ששבבים למישחוק טובים מאד לאפליקציות הצורכות ביצועים גבוהים, וכי התחום, HPC, יהיה להיט. לפני 4-5 שנים גילינו שבינה מלאכותית ולימוד מעמיק הם 'יישום קטלני' ל-HPC" אמר הרבסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים