Nvidia מגייסת בישראל 100 אנשי מו"פ לתחום הבינה המלאכותית

"יש בישראל הרבה מו''פ בעולם הבינה המלאכותית, קיימים הרבה סטארט-אפים בתחום; אנחנו רוצים לשתף איתם פעולה ונבצע כאן רכישות", אמר ג'ף הרבסט, סגן נשיא Nvidia

ג'ף הרבסט, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-Nvidia. צילום: יח"צ

Nvidia מרחיבה את פעילות המו"פ שלה בישראל ותגייס בחודשים הקרובים 50 עד 100 אנשי מו"פ, רובם לתחום הבינה המלאכותית, כך אמר ג'ף הרבסט, סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברה.

הרבסט עובד בחברה זה 16 שנים וביקר השבוע בישראל, זו הפעם היותר מ-20 שלו. בנובמבר 2016  פורסם כי ענקית המעבדים הגרפיים פתחה מרכזי פיתוח בתל אביב ובדרום שבדיה. מרכז הפיתוח המקומי מונה 20 עובדים, ועוסק בעיקר במו"פ בתחום הבינה המלאכותית, עם דגש על למידה עמוקה (Deep learning). כעת בכוונת החברה להרחיבו משמעותית, בגיוס כוח אדם לתחום ובמעבר למשרדים חדשים, שטרם נקבע מקומם.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר הרבסט כי "בישראל יש הרבה מו"פ בעולם הבינה המלאכותית, יש הרבה סטארט-אפים לתחום. אנו רוצים לשתף עימם פעולה, ונבצע גם רכישות בישראל בתחום. אנו מחפשים את הדבר הבא בעולם הבינה המלאכותית, אנחנו פוקחים עין, ופועלים בנחישות".

כך, ציין הרבסט, "השקענו בכמה חברות העוסקות בבינה מלאכותית, ביניהן זברה מדיקל (Zebra Medical) הישראלית, המשתמשת בבינה מלאכותית לניתוח סריקות רפואיות. עוד השקענו בדיפ אינסטינקט (Deep Instinct) הישראלית. היא זכתה בתחרות השנתית שלנו בתואר 'סטארט-אפ פורץ דרך'. החברה משתמשת בטכנולוגיית למידה עמוקה לאבטחת סייבר".

"הבינה המלאכותית תשנה את האופן בו עסקים פועלים".

"פיתחנו את טכנולוגיית התלת-מימד לעולם המשחקים במציאות מדומה", אמר הרבסט. "לפני שבע שנים, חוקרים גילו שהטכנולוגיה מתאימה ללמידה עמוקה, ועשויה לסייע לתחום הבינה המלאכותית. נכנסנו לתחום, ולהערכתי – הבינה המלאכותית תשנה דפוסי פעילות רבים בעולם, לרבות האופן בו עסקים פועלים".

Nvidia היא חברה ותיקה בענף, שהוקמה ב-1993. החברה עוסקת בפיתוח מערכות גרפיות ממוחשבות. בראשית דרכה היא התמקדה בשוק המישחוק (גיימינג), אך עם השנים החלה לבלוט בשוק המובייל, כמו גם בתחומי הבינה המלאכותית והמכוניות האוטונומיות.

צמיחתה החדשה של החברה באה מעולם הבינה המלאכותית (AI). זאת לאחר שהתברר שהטכנולוגיה שמתאימה לעולם המישחוק, של יכולת הצגה גרפית, תלת-מימדית ובאיכות גבוהה – מתאימה לעולם החם בתחום ה־AI: הלמידה העמוקה (Deep Learning).

לתקוף את הבעיה בכיוון אחר

החברה מונה 11 אלף עובדים, רובם, 9,000 מהם – מפתחים ומהנדסים. "יותר ממחצית המהנדסים שלנו הם מהנדסי תוכנה – ולא שבבים", אמר. "שווי השוק שלנו עומד על 96.6 מיליארד דולר, כי השוק מאמין בנו ובפוטנציאל שלנו להמשיך ולצמוח".

"יצרנו שינוי בעולם בהיבט ביצועי המחשב ומהירות העיבוד", ציין הרבסט. "יצרניות השבבים נהגו להכפיל את מספר הטרנזיסטורים כל שנה וחצי, אבל עוצמת המחשוב לא גדלה באותו יחס, אלא התקבל שיפור של רק 10%. הבנו שצריך לתקוף את הבעיה בכיוון אחר, דרך מחשוב מקבילי".

"פיתחנו את CUDA (ר"ת של Compute Unified Device Architecture – ארכיטקטורת מחשב מאוחדת-התקנים). סביבת CUDA מאפשרת לפתח ולהריץ תוכניות מחשב בעזרת כרטיסי GPU. סביבת CUDA מיועדת למשימות עיבוד מקבילי מסיבי. הופעת CUDA אפשרה לקהילת המדענים, בראשונה, לייצר תוכניות מחשב שרצות על חומרה מקבילית מסוג GPU בשפת תכנות המתאימה לחישוב מדעי-מתמטי".

לדבריו, "השקענו במו"פ בתחום מיליארדים, במשך כעשור – וכעת אנו מהוונים את ההשקעה הזו".

עוד אמר כי "תמהיל המכירות שלנו נחלק לשניים. הרוב בא עדיין מהתחום בו התחלנו, של מישחוק. תחום הבינה המלאכותית עומד על 20%-10% ונמצא בצמיחה מואצת, כי כל חברה רוצה פתרונות בתחום".

"לתחום יש פוטנציאל רב", אמר הרבסט. "להערכתי, התחום נמצא רק בתחילתו. היתרון שלנו פה הוא שאנו משחקים על המגרש הזה הרבה יותר שנים מהמתחרות. ווטסון (Watson) של יבמ (IBM) הוא סוג של מתחרה, אבל אנו מתקדמים מהם. אנחנו רוצים להיות בכל שדה: בתחבורה חכמה, בהגנת הסייבר, בערים חכמות, בבריאות ובמגזר הפיננסי".

"על המנמ"ר לחשוב איך הארגון שלו מתחרה בעולם משתנה"

"אנחנו רלוונטים למנמ"ר בכל ארגון, בכל מגזר תעשייה", אמר הרבסט. "הבינה המלאכותית תשפיע על כל עסק, קמעונאות, פיננסי, תחבורה, ועוד. על המנמ"ר לחשוב איך הארגון שלו מתחרה בעולם משתנה, בו הבינה המלאכותית משנה מודלים עסקיים. אם הוא לא יעשה זאת, הוא ימצא עצמו מפגר מאחור, או לא קיים – כי סטארט-אפ שהוא לא היה מודע לקיומו, יביס אותו".

לדבריו, "המנמ"ר נדרש לטפל במידע באופן מעמיק יותר, לסווג ולנתח אותו, לראות מה לחפש, מה ניתן להמליץ ללקוח למשל, איך הארגון יכול למטב את קבלת ההחלטות שלו לצורך פעולה מסוימת בשוק". כך, אמר הרבסט, "בעזרת בינה מלאכותית ניתן יהיה להגדיל את המכירות, לשפר את המוצר או השירות עבור הלקוח, או לקבל תובנות על השוק או על המתחרים".

"אנו מספקים יכולות למחשוב-על, למחשוב עתיר ביצועים – מהקופסה. הטכנולוגיה שלנו גורמת לכך שניתן לשלוט על המידע באופן הדוק ומעמיק יותר", סיכם הרבסט.

"כן, נכון, אנו מייצרים שבבים, אבל אנחנו לא רואים עצמנו כחברת שבבים – אנו חברת בינה מלאכותית. בינה מלאכותית ולימוד מעמיק הן הטכנולוגיות המשבשות ביותר כיום, ההשפעה שלהן תהיה מקבילה להופעת החשמל".

להרשמה לכנס GPU Technology Conference שייערך ב-17-18 באוקטובר, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים