עו"ד יורם אורגד, מעו"ף עסקים: "השיווק הוא חזות הכל – בלעדיו, ארגוני SME לא ישרדו"

"כבר ניתן להתחיל לחוש את שינוי המגמה בשוק", אמר אורגד, המשמש כמנכ"ל מעו"ף עסקים תל אביב, למשתתפי כנס SME2010 ● גיל אברהמי, מנכ"ל Point of View: "ארגוני SME זקוקים לפתרונות BI בעלי עלויות רישוי נמוכות, המוצעים במהירות ונותנים תשובה פשוטה למשתמשי הקצה"

"הצלחה עסקית היא עניין של שיווק בלבד, לא משנה כמה טוב הארגון הוא. השיווק הוא חזות הכל, ועל מימוש נקודה זו ארגון יקום או ייפול", כך אמר עו"ד יורם אורגד, מנכ"ל מעו"ף (מוקד עידוד ופיתוח עסקים) תל אביב. עו"ד אורגד היה מדוברי המפתח בכנס SME2010. בכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה, השתתפו מאות מנהלי ארגונים בינוניים-קטנים.

מעו"ף עסקים הוא גוף שהוקם בתוך משרד התמ"ת, ותפקידו לסייע לארגוני SME. בישראל יש 400 אלף עסקים קטנים ובינוניים, ובתל אביב נמצאים 50 אלף מהם. מעו"ף עסקים תל אביב הוא גוף ציבורי הפועל ללא מטרות רווח, מיסודן של עיריית תל אביב-יפו והרשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל. מטרתו העיקרית היא לחזק ולטפח את העסקים קטנים ובינוניים.

על פי אורגד, שהרצה על היסודות העסקיים להצלחה, "לוגו זה לא מיתוג, פרסום זה לא שיווק, ובוודאי שמשלוח 'שנה טובה' זה לא שיווק. שיווק הוא דרך חיים, חשיבה עסקית, המנוע מאחורי העסק, הבנת העסק, השוק והמתחרים, וכן – הבנת הלקוח". רוב העסקים, אמר, לא פועלים על מנת לשווק את עצמם, ולכן מי שיעשה זאת, מייד יבדל עצמו לעומת האחרים. לדבריו, בכל ארגון, על המנהל להקדיש בין שליש למחצית מהזמן לנושא השיווק. "שיווק הוא העבודה – אם לא תעשו את זה, לא תהיה לכם עבודה", אמר אורגד.

הוא המליץ לבעלי עסקים קטנים לנהל את תחזית תזרים המזומנים שלהם, וציין, כי הדבר לא קשור לרווח והפסד. "אחרת, ארגונים חיים על קצה גבול המסגרת, עוסקים במאמצי גבייה במקום בשיווק ומכירה, וכל כתיבת צ'ק הופכת לקריעת ים סוף. תתחילו לנהל והפסיקו להתנהל", סיכם.

ירון גולני, מנהל מכירות פתרונות שיתוף ביבמ (IBM) ישראל, דיבר על הערך העסקי שמספקות הרשתות החברתיות. "תאגידים גדולים, כמו גם ארגוני SME, משתמשים במדיה החברתית להעברת מסרים וליצירת שיתופיות", אמר גולני. הוא ציין, כי ליבמ יש מגוון כלים לארגונים מכל הגדלים, שביכולתם ליישם בצורות שונות את היתרונות שבעבודה ברשתות החברתיות.

גל חלמיש, מנכ"ל Immediate, הציג כלים לשיווק אלקטרוני איכותי ללקוחות, וציין, כי הכלים כבר קיימים, וכעת הם מוצעים במתכונת "תוכנה כשירות", SaaS. כלי אחד הוא מערכת דיוור אלקטרוני למשלוח מסרים שיווקיים, קמפיינים וניוזלטרים; השני הופך את המייל למייל שיווקי ולמותג חזק יותר; השלישי הוא מוצר פקס לעולם העסקי.

גיל אברהמי, מנכ"ל Point of View, הסביר את נחיצות פתרונות ה-BI לארגוני SME. צרכי ארגונים אלה, אמר, הם בקבלת פתרונות BI המוצעים במהירות, בעלי עלות רישוי נמוכה, המציעים פתרון פשוט למשתמשי הקצה. הוא הציג את הפתרון שמציעה החברה שלו, הכולל תצוגה של ניהול מדדים ויעדים, תחקור רב-מימדי, קבלת מידע תפעולי, קבלת התראות והפצת המידע המנותח – לרבות קבלת דו"חות בסלולר.

נאור מן, מנכ"ל משותף בריל קומרס, הציג יישומים עסקיים אותם חברתו מפתחת עבור הסלולר. יישומים אלה, אמר מן, מהווים הזדמנות עבור ארגוני SME. "ניתן להשיג דיאלוג אינטימי עם לקוחות וסוכנים, לשפר את השירות, להקטין עלויות, לייצר נאמנות, ולייצר הכנסות במודלים חדשים". לדבריו, "ניתן להשיג הישגים גדולים עם הטמעת יישומים סלולריים בתקציבים זולים".

אמיר בן אשר
, משדרג עסקים בחברת טוויגה, תיאר מהי הדרך הנכונה לניהול נכון של צמיחה בארגון, וציין, כי "שיפור ביצועים בארגון יכול להיעשות בכמה תחומים". לדבריו, שנת 2010 תהיה טובה לעסקים, "אבל גם לדברים טובים כדאי להגיע מוכנים".

נתן צ'וסנק, מנכ"ל CN Consulting, חתם את האירוע ודיבר על היתרונות בשימוש בתוכנה כשירות, SaaS. הוא אמר, כי על ארגונים לבחון האם שימוש במודל זה מספק להם ערך ומביא להגדלת המכירות, לעומת שימוש בתוכנות ובתשתיות ה-IT במודל המסורתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים