"הנתונים בעידן החדש – סם החיים הארגוני"

"בתוך שנים ספורות דרגי ההנהלה בארגונים יהיו רק עם כאלה שהם ילידים דיגיטליים - זה ישנה את האופן בו ארגונים יפעלו ויגדיל את חשיבות הנתונים בארגון", כך אמר הנרי רישארד, סגן נשיא עולמי למכירות, נט-אפ

הנרי רישארד, סגן נשיא עולמי למכירות, נט-אפ. צילום: ניב קנטור

"הנתונים תמיד היו חשובים לארגונים. אולם כיום, בעידן הדיגיטלי החדש, החשיבות שלה גדלה לאין ערוך בשל היכולת להפוך אותם לרכיב בעל ערך עסקי, כזה המניב מכירות ורווחים לחברה", כך אמר הנרי רישארד, סגן נשיא עולמי למכירות, נט-אפ (NetApp).

רישארד היה דובר המפתח בכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון, NetApp Data Vision Day. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב'), באודיטוריום ע"ש סמולרש, אוניברסיטת תל-אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את המליאה המרכזית הנחה גיא רחמים, מנהל טכני אזורי בנט-אפ.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"אני כבר ארבעה עשורים בתעשייה", אמר רישארד, "ובחלוף השנים, האחסון הפך מטכנולוגיה מהפכנית, למשהו שקרוב ביחס אליו כאל מוצר צריכה. אלא שכעת יש תחייה לחשיבות של הנתונים, וזה משתנה דרמטית. העסקים הופכים להיות מוטי-מידע ומוכווני-לקוחות, וככאלה, הם נדרשים לנתונים על הלקוחות".

"אני הדור האחרון שלא גדל בילדותו עם טלפון חכם ואינטרנט", אמר רישארד, "ובתוך שנים ספורות, דרגי ההנהלה בארגונים יהיו רק עם כאלה שהם ילידים דיגיטליים. זה ישנה את האופן בו ארגונים יפעלו, ויגדיל את חשיבות הנתונים בארגון. בקרוב, כל ארגון ירצה לדעת כל פרט על הלקוחות שלו, מה עשה, מתי ואיפה, ורק על בסיס נתונים אלה הוא יוכל להשיג יתרון תחרותי. זו המשמעות האמיתית והמהותית של אסטרטגיית דיגיטל בארגון".

שינוי תפיסתי בארגונים

רישארד ציטט מאמר בעיתון הכלכלי אקונומיסט (Economist), לפיו "המשאב הארגוני בעל הערך הגבוה ביותר בארגונים הוא המידע והנתונים. המידע החליף את הזהב של המאה ה-19 ואת הנפט והמים של המאה ה-20. זה משנה את האופן בו הנתונים ממוצבים, וזה גם דורש, במקביל, שינוי תפיסתי. כך, הבת שלי עובדת כאחות בחדר ניתוח  בבית חולים. שאלתי אותה איך היא מתעדכנת בחידושים האחרונים בעולמה. היא אמרה לי שאין כל סיכוי שהיא תוכל להתעדכן, כי עליה לקרוא 8,000 עמודים בחודש. זה משהו שווטסון (Watson) עושה בפחות משעה".

רישארד ציטט מחקרים מהם עולה כי בתוך שנים ספורות, החלק הדיגיטלי בארגון יהיה גדול יותר מזה המסורתי. נתון נוסף, ציטט, "הוא לפיו עד סוף העשור יוכפל היקף המוצרים שנולדו בעקבות ניתוח נתונים, לעומת שאר המוצרים".

הוא הציג למשתתפים מחקר שנערך על ידי IDC, לפיו "העולם משתנה, והופך להיות מוכוון-נתונים. 34% מהנתונים הארגוניים נמצאים כיום בענן הציבורי, והנתון צפוי לגדול. ל-47% מהארגונים יש מנהל נתונים ראשי, בתואר, או הלכה למעשה".

חמישה סוגי ארגונים

רישארד הציג מודל של חמישה סוגי ארגונים, ביחס הבשלות שלהם למידע ולמצבם כארגון דיגיטלי. הראשון, המתנגדים, בהם אין אסטרטגיה למידע, ויש נתק בין הגוף העסקי ל-IT. השני, השורדים, המבינים שיש צורך באסטרטגיה מונעת-מידע, אבל אם יש להם כזו, היא נקודתית. ארגונים מסוג שלישי הם המגיבים, שלא רואים בדיגיטל גורם משבש, ולא פועלים מספיק בתחום. הסוג הרביעי הוא הארגונים הסינרגטיים, העושים שינוי דיגיטלי משמעותי, יש להם חזון ויש מימוש. הארגונים המתקדמים ביותר, אמר רישארד, "הם מהסוג החמישי, המשגשגים. הם מבינים את עוצמת השיבוש של הדיגיטל ואת חשיבות הנתונים, והיותם נכס, ופועלים בהתאם".

"ארגונים שמבינים את חשיבות הנתונים", אמר, "נהנים מיתרונות משמעותיים: ה-IT עובד בשיתוף פעולה הדוק עם העסק; הם יוצרים מפות נתונים, לטובת הפקת תובנות מהם; הנתונים משפיעים על תהליכי הפיתוח והתפעול בארגון; נעשה בנתונים שימוש נוסף, בלתי פורמלי. כל זה, מביא לשיפורים: התפעול שלהם יעיל פי שישה יותר מאשר ארגונים מסורתיים; היכולת שלהם לרכוש לקוחות חדשים גדלה פי שלושה; והמכירות שלהם הוכפלו לעומת המתחרים שלהם הפועלים מסורתית".

בדרך זו, סיכם רישארד, "ניתן לעבור את המסע הדיגיטלי בקלות, ולהפוך לארגון מבוסס-נתונים. אנו מסייעים לארגונים להסיר את המחיצות בתוך ה-IT, ולהביא לכך שהארגון ייצור יותר מגע עם לקוחות חדשים, לבנות הזדמנויות עסקיות חדשות עבורו ולמטב את התפעול. משימתנו היא להיות מנהל הנתונים בארגון, ולספק לו ניראות לגביהם, עם נקודת מבט אחת ואחודה".

"אנו לא מביאים רק אחסון, אלא מעטפת מוכללת – טיפול במידע, ניתוח שלו, שימורו, הגנה עליו, הפקת תובנות עסקיות מושכלות. אנו נמצאים בהליך מואץ של צמיחה, ועלינו להיות צנועים ופרנואידים על מנת שלא נאבד את ההובלה בשוק. 25 שנים הטובות ביותר עוד לפנינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים