"רכשנו בחצי מיליארד בישראל – וטרם נאמרה המילה האחרונה"

"אנחנו רוצים לבחון השקעות, לא בהכרח רכישות, בחברות הגנת סייבר חדשניות - וישראל היא מקום שחשוב להיות בו", כך אמר קן שניידר, מנהל Symantec Ventures

קן שניידר, מנהל קרן ההשקעות של ענקית אבטחת המידע, Symantec Ventures. צילום: יניב פאר

"כבר הוכחנו כי אנו רציניים ביחס שלנו לישראל. שתי הרכישות שעשינו פה ביולי האחרון, של Skycure הישראלית ושל פיירגלאס (FireGlass), הישראלית , עמדו, לפי הפרסומים, על כחצי מיליארד דולרים. הרכישות הללו אינן האחרונות. נמשיך להשקיע ברכישות בישראל, על מנת להרחיב את היצע אבטחת המידע והגנת הסייבר שלנו. לא אמרנו את המילה האחרונה בתחום הרכישות בישראל – ונמשיך לחפש פה", כך אמר קן שניידר, מנהל קרן ההשקעות של ענקית אבטחת המידע, Symantec Ventures.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר שניידר, סגן נשיא לאסטרטגיה טכנולוגית בסימנטק (Symantec), כי "אנחנו רוצים לבחון השקעות, לא בהכרח רכישות, בחברות הגנת סייבר חדשניות. ישראל היא מקום שחשוב להיות בו. בין השאר, אנו מתעניינים באבטחת האינטרנט של הדברים ואבטחת הענן. יש לנו יכולות בפלטפורמות שלנו, ואנו רוצים לעבוד בשיתופי פעולה עם חברות בתחום, לטובת בנייה משותפת של פתרונות".

לפני סימנטק, שניידר שימש CTO בחברת האנטי-ספאם Brightmail. זו נרכשה ב-2004 על ידי סימנטק, תמורת 370 מיליון דולר. בראש ברייטמייל עמד אנריקה סאלם, בעבר מנכ"ל סימנטק. הקרן בראשה עומד שניידר הוקמה לפני כשנה, הוא אומר. "המנכ"ל, גרג קלארק, הנחה אותנו להתמקד החדשנות. זו תגיע מכמה ממקומות: פלטפורמה אסטרטגית לחדשנות, עם ממשקים סביב המוצרים, כדי לחברם במהירות; איתור אזורי חדשנות אצל השותפים שלנו; איתור סטארט-אפים בתחילת דרכם, שיכולים להוות לנו אפליקציות צד ג'. המטרה היא לעבוד בשותפות, ולא בהכרח לרכוש אותן".

לדבריו, "נמשיך בתכניות להשקיע בטכנולוגיות שבצמיחה, באבטחת המידע ובהגנת הסייבר, כדי להגדיל ולהרחיב את ארכיטקטורת ההגנה שלנו, בין השאר, בהגנה על מכשירי הקצה של המשתמשים. המטרה היא להגן על כלל הרכיבים של המשתמשים, ובעיקר אלה שהעובדים מביאים מהבית. סביבת העבודה העתידית תהיה כל-כולה ניידת, וארגונים נדרשים להגנה חזקה על המידע הארגוני המבוזר, בעידן 'נייד תחילה' (mobile-first) העתידי".

מודיעין אבטחה

תחום נוסף בו הקרן מתעניינת, אמר, "הוא מודיעין (בינת) אבטחה. זה משהו שארגונים לא יכולים לעשות בעצמם. אנו משקיעים משאבים רבים בבנייה של 'אגם המידע', בו כל נתוני מודיעין האבטחה ירוכזו במקום אחד – ואז לעשות עליהם ניתוח מעמיק".

עולם אבטחת המידע, אמר שניידר, "מתאפיין בשינויים תכופים. אלה משפיעים על כלל התעשייה, ובמקביל – גם על הלקוחות שלנו. תפקיד מנהל אבטחת המידע הארגוני, ה-CISO, גדל ומשתנה בהתאם. עליו להתמודד מול היקף גדול יותר של מתקפות, חלקן משוכללות יותר ויותר. 'שטח הפנים' של פוטנציאל המתקפה גדל. יש יותר מתקפות בענן, יותר מתקפות על האפליקציות".

"'אוכלוסיית' התוקפים גדלה אף היא: לצד ה-האקטיביסטים, ההאקרים המסורתיים, וההאקרים הפועלים בשליחות ארגוני פשע מאורגן, נוספו ההאקרים הפועלים בחסות מדינות. מנהל האבטחה נדרש ליותר משאבים כדי להגן טוב יותר מפני ריבוי הרעים. מבחינה טכנולוגית, תחום הבינה המלאכותית, ההולך וצובר תאוצה בארגונים, הוא לא רק הזדמנות, אלא גם עוד איום. מדובר בעוד יכולת, חשובה, המספקת הרבה מידע – אבל היא גם מהווה פלטפורמה נוספת להתקפה".

המענה, אמר שניידר, "הוא בכמה רמות. על מנהל האבטחה להבין לעומק מהם נכסי המפתח בארגון שלו. עליו להכיר את כלל מוצרי האבטחה הפועלים בארגון. כיוון שמדובר בעשרות מוצרים שונים, הוא נדרש לצמצם את כמותם. בשל הביזור של מערכות ה-IT, וצמיחת עולמות המובייל והענן, עליו לספק פתרון כולל, עם נראות ונקודת מבט מרוכזת אחת על כלל נכסי המידע. הוא נדרש לבנות גישה עקבית להגנה על כל תחנות הקצה".

מצליחים לחסום מיליוני איומים

בשנים האחרונות, אמר שניידר, "סימנטק שינתה את פניה. ב-2016 רכשנו את Lifelock תמורת יותר משני מיליארד דולר. ביוני אותה שנה רכשנו את בלו קואוט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר. הייתה זו אחת מעסקות הסייבר הגדולות בעולם, שבעקבותיה הפך קלארק, מנכ"ל בלו קואוט, למנכ"ל סימנטק".

"שנה קודם לכן, ב-2015, מכרנו את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלנו, וריטאס (Veritas), תמורת שמונה מיליארד דולר. אנו ממשיכים לפעול באסטרטגיה דו-ראשית: להגן על ארגונים בצורה כוללת, ומנגד – לספק לצרכנים פלטפורמת הגנה דיגיטלית. אנו מספקים למשתמשים משני הסוגים הגנה על תחנות הקצה, הגנה בענן, הגנה על תעבורות המייל, וכן ה-CASB (ר"ת Cloud Access Security Brokers) – זו השכבה שבין הארגון ובין הענן, ושם נקבעת מדיניות אבטחת המידע הארגונית, ושם מפקחים על שירותי הענן".

"כך, אנחנו מציעים את פלטפורמת האבטחה המקיפה והאינטראקטיבית ביותר, הכוללת אינטגרציה עם ה-CASB, הגנה על תחנות הקצה, מניעת דליפת מידע, ניהול תעבורה מוצפן ופתרונות מתקדמים למניעת איומים. באחרונה הכרזנו על שיתוף מידע בענן באמצעות רשת המודיעין הגלובלית שלנו, וכתוצאה מכך אנחנו מצליחים לחסום מיליוני איומים".

לטווח הארוך, סיכם שניידר, "לנו ולמנהלי האבטחה יש אותה מטרה, לקדם את ההיערכות למול האיומים העתידיים: ריבוי רכיבים הנכנסים לארגון, רכיבי IoT שקשה עד בלתי אפשרי לנהל, לבנות אסטרטגיית אבטחה למגוון רכיבים, 'נייד תחילה', ומתן מענה לרגולציות המתקרבות, וה-GDPR  בראשן. מטרת העל היא לשמור על נכסי המידע בארגון. כל זאת, לצד הצורך לצמצם את כמות ספקיות האבטחה בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים