איראן: השלטונות מזהירים תומכי אופוזיציה שלא לארגן הפגנות בעזרת טלפונים סלולריים ודוא"ל

הגנרל איסמעיל אחמדי מוגהדם, מפקד המשטרה במדינה, הזהיר את הפעילים שלא לעשות שימוש באמצעי טכנולוגיים לארגון ההפגנות, משום שמדובר בעבירה ברת עונשין, והרשויות יוסיפו לעקוב אחר התעבורה ברשתות ● "מי ששולחים הודעות SMS או דואר אלקטרוני צריכים לדעת שהמערכות נתונות לשליטתנו המלאה", צוטט מוגהדם על ידי סוכנות הידיעות הרשמית למחצה ISNA

מפקד המשטרה של איראן הזהיר בסוף השבוע את תומכי האופוזיציה במדינה שלא לארגן הפגנות מחאה כנגד השלטונות באמצעות הטלפון הסלולרי או האינטרנט – משום שלדבריו, מי שיעשו כן יועמדו למשפט וייענשו.

לדברי הגנרל איסמעיל אחמדי מוגהדם, העברת המסרים של האופוזיציה באמצעות האינטרנט או בהודעות SMS היא עבירה ברת עונשין, והרשויות יוסיפו לעקוב אחר התעבורה ברשתות אלה.

הדברים של מפקד המשטרה משקפים את התסכול הגובר של הרשויות באיראן מפני הדרכים הפשוטות יחסית שבהן מגייסים אנשי האופוזיציה מפגינים, בעקבות התוצאות השנויות במחלוקת של הבחירות לנשיאות שנערכו בחודש יוני.

התגובה הקשה של השלטונות הותירה את אנשי האופוזיציה ללא אמצעים מקובלים להשמיע את דברם. כמעט כל העיתונים שתמכו ברפורמה נסגרו מאז הבחירות, שנערכו ב-12 ביוני, ובהן הוכרז נצחונו של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. עורכי העיתונים שעדיין מופיעים הוזהרו שלא לפרסם את דברי האופוזיציה. בעיתונים הרשמיים של איראן מתעלמים כליל מהאופוזיציה.

גם הגישה לאתרי אינטרנט שתמכו ברפורמות נחסמה, דבר שמקשה מנהיגי האופוזיציה, דוגמת מיר חוסיין מוסאווי, להעביר מסרים לציבור הרחב. אולם, פעילי אופוזיציה צעירים, שמתמצאים בטכנולוגיה, נעזרים בהודעות SMS בטלפונים סלולריים ובדואר אלקטרוני כדי לארגן פעולות מחאה כנגד השלטונות. כדי להקשות עליהם חוסמים השלטונות את הרשתות הסלולריות במהלך הפגנות של האופוזיציה – אך לעתים קרובות נעשה הדבר רק לאחר שההודעות כבר הופצו.

"מי ששולחים הודעות SMS או דואר אלקטרוני צריכים לדעת שהמערכות נתונות לשליטתנו המלאה", צוטט מוגהדם על ידי סוכנות הידיעות הרשמית למחצה ISNA. "אסור להם לצאת מתוך הנחה שהם יוכלו להסתתר. זו גישה אופטימית מדי".

מוגהדם ציין, כי מי שיוסיפו להשתמש בטלפונים סלולריים ובדואר אלקטרוני בשירות האופוזיציה ייענשו. "המעורבים בארגון ההפגנות מבצעים פשע חמור יותר ממי שיוצאים לרחובות" על פי מוגהדם.

על פי האופוזיציה, למעלה משמונים בני אדם נהרגו במהלך דיכוי המחאות, אם כי על פי השלטונות מדובר בפחות מארבעים בני אדם. לפחות שמונה בני אדם נהרגו בהיתקלויות בין מפגינים לאנשי כוחות הביטחון בסוף חודש דצמבר – אירוע הדמים החמור ביותר מאז שיא המהומות בקיץ האחרון.

בעבר הזהיר מוגהדם את תומכי האופוזיציה להתרחק מהרחובות, אחרת התוצאות יהיו קשות. לדבריו, "עידן הסובלנות חלף. נמגר את כל מי שישתתף בפעולות אלה". נראה כי השימוש ב-SMS ובדואר אלקטרוני נעשה במסגרת החזרה לשיטות הפשוטות ביותר – ובהן עלונים וציור סיסמאות על קירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים