מג ויטמן עוזבת; אנטוניו נרי – המנכ"ל החדש של HPE

"עכשיו זה הזמן שאנטוניו, ועימו דור חדש של מנהיגים, יהיו אלה האוחזים במושכות החברה", אמרה ויטמן ● "יש לי אמון גדול שהם ימשיכו לבנות חברה גדולה, שתמשיך לשגשג בעתיד"

גם הניסיון שלה לא עזר. מג ויטמן. צילום: drserg/BigStock

מג ויטמן, מנכ"לית HPE, הודיעה אמש (ג') על התפטרותה מהתפקיד.

ויטמן שימשה בתפקיד יותר משש שנים. היא תעזוב את תפקידה בראשית השנה הבאה, ואנטוניו נרי, נשיא החברה, יחליף אותה.

נרי, בכיר בענקית ה-IT, שבתפקידו האחרון הוביל את קבוצת ארגוני האנטרפרייז – סומן כיורשה של ויטמן, אחרי שביוני השנה מונה לנשיא. השניים ישמשו בדירקטוריון החברה החל מה-1 בפברואר.

למרות שוול סטריט ציפתה זה כמה חודשים להודעה, וזו לא הגיעה בהפתעה, המשקיעים הגיבו בשלילה לחדשות. מניות החברה ירדו ביותר מ-7% בשעות שלאחר ההודעה. זאת, למרות שתוצאותיה הרבעוניות של החברה היכו את תחזיות האנליסטים.

"עכשיו זה הזמן שאנטוניו, ועימו דור חדש של מנהיגים, יהיו אלה האוחזים במושכות החברה", אמרה ויטמן, "יש לי אמון גדול שהם ימשיכו לבנות חברה גדולה, שתמשיך לשגשג בעתיד". באחרונה שורבב שמה של ויטמן כמועמדת לתפקיד מנכ"לית אובר (Uber), אולם היא הכחישה זאת. ויטמן הייתה מהמשקיעים המוקדמים באובר.

מצליחה בעסקים, לא בפוליטיקה

ויטמן, אחת הנשים החזקות בעולם העסקי בארצות הברית, ולשעבר מתמודדת (כושלת) על משרת מושלת קליפורניה, שותפה לאחד הפיצולים העסקיים המסעירים – והפיצול העסקי הגדול ביותר אי פעם (במדד הרווח) –  שנעשו בתאגידים בשנים האחרונות.

היא נכנסה לתפקידה כמנכ"לית HP בשנת 2011, בנקודת השפל הגרועה ביותר אי פעם של החברה. ב-2015 היא עמדה בראש פיצול HP לשתי חברות. האחת, HPE, אשר פונה למגזר הארגוני, ומציעה שרתים, רישות, אחסון ותמיכה. השניה, HP Inc., העוסקת בדפוס, מדפסות ומחשבים אישיים, ופונה, ברובה, למגזר הפרטי-צרכני.

במהלך שנות כהונתה היא הייתה מעורבת במכירה, שלא לומר בהיפטרות, של רבים מנכסי החברה, לפני ולאחר הפיצול. בזמנה של ויטמן פוטרו עשרות אלפים מעובדי החברה. "אני המנכ"ל היחיד באמריקה שרצה להוביל חברה קטנה יותר", נהגה ויטמן לצחוק על עצמה.

ויטמן, הרפובליקנית, הייתה מעורבת בפוליטיקה, בלא הצלחה. ב-2009 הודיעה ויטמן על כוונתה להתמודד על משרת מושלת קליפורניה. ביוני 2010 היא זכתה בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית. כאישה הרביעית בעושרה בקליפורניה, עם נכסים שנאמדו בכ-1.3 מיליארד דולרים, היא הוציאה על המירוץ מכספה הפרטי יותר מכל מועמד אחר במערכת בחירות אחת בהיסטוריה של ארצות הברית: 144 מיליון דולר, לצד 34.5 מיליון דולר מתרומות. בנובמבר 2010 הובסה על ידי ג'רי בראון.

"לא אכנס ישירות לפוליטיקה"

ביולי 2016 ויטמן הצטרפה לקמפיין של כריס כריסטי, מושל ניו ג'רזי, במירוץ של מועמדי המפלגה הרפובליקאית לנשיאות ארצות הברית. כמה חודשים לפני הבחירות, ויטמן הפתיעה בתמיכתה בהילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות – שהתמודדה מול מי שניצח, בסופו של דבר, דונלד טרטמפ.

ויטמן, בת 61, היא האשה היחידה שכיהנה כמנכ"לית של יותר מחברה אחת מפורצ'ן 500 (500 Fortune). היא עמדה בראש eBay במשך כעשור, עד 2008, והיא זו האחראית לצמיחתה של החברה בצורה מטאורית.

אנליסטים היו חלוקים לגבי מורשתה העסקית של ויטמן. מחד, היא הצליחה לחלץ חברה כושלת ולהצעידה קדימה. מאידך, המחיר היה כבד, בהיפרדות מכוח אדם ומנכסים עסקיים רבים, לפני ולאחר הפיצול.

ויטמן עזבה את הנהלת HP Inc. ביולי השנה. בספטמבר היא הצטרפה להנהלת דרופבוקס (Dropbox). בעקבות ההודעה על עזיבתה את התפקיד, ויטמן הודיעה כי לא תתמודד על משרה ציבורית נוספת. "אמשיך לתרום מניסיוני למועמדים משני הצדדים, אולם לא אכנס ישירות לפוליטיקה", ציינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים