סקר: הצרכנים בעולם הרחיבו את השימוש בטכנולוגיות חדשות בעת תהליך הקניה

על פי הסקר, שנערך על ידי יבמ בקרב 32 אלף צרכנים ברחבי העולם, אימוץ הטכנולוגיות החדשות נעשה בקצב גדול יותר בשווקים המתעוררים ● אי-ביי (eBay) דיווחה, כי מספר הפריטים שנמכרו באתר באמצעות טלפונים סלולריים ומכשירים ניידים אחרים, הוכפל פי שלושה בהשוואה למספרם בעונה המקבילה ב-2008

סקר בינלאומי שנערך על ידי יבמ (IBM) בקרב 32 אלף צרכנים, העלה, כי השימוש בטכנולוגיות כגון טלפונים חכמים ויישומי אינטרנט לצורך תקשורת בין הקונים ובין הספקים – כמו גם בין קונים לעמיתיהם – התרחב בכל העולם. עוד עלה מהסקר, כי הגידול בשימוש בטכנולוגיות אלה הורגש במיוחד בשווקים המתעוררים. על פי הסקר, צרכנים בהודו, סין וברזיל, מגלים נכונות כמעט כפולה להשתמש בטכנולוגיות חדשות לצורך עריכת קניותיהם.

מהסקר עלה, בין השאר, כי 79% מהלקוחות מוכנים להשתמש באתרי אינטרנט על מנת להדפיס שוברי הנחות, וכי 66% מהלקוחות מבקשים לדעת אלו סחורות נמצאות במלאי עוד לפני שהגיעו לחנות. נתון מפתיע נוסף שהתגלה בסקר של יבמ, נוגע לנכונות הגבוהה של לקוחות לספק לקמעונאים  מידע אודות העדפותיהם ודפוסי הצריכה שלהם. לא פחות מ-79% מהמשתתפים בסקר אמרו, כי הם מוכנים לשתף פעולה עם הספקים והקמעונאים, על מנת לתכנן יחד מוצרים ושירותים חדשים שיענו לצרכים האישיים שלהם.

רצוי לציין, כי היקף הקניות באמצעות טלפונים סלולריים זינק במהלך עונת החגים של סוף 2009. כך, למשל, דיווחה אי-ביי (eBay), כי מספר הפריטים שנמכרו באתר באמצעות טלפונים סלולריים ומכשירים ניידים אחרים, הוכפל פי שלושה בהשוואה למספרם בעונה המקבילה ב-2008. בין הרכישות הבולטות שבוצעו בטלפון, ניתן למצוא גם סירה באורך 23 רגל ופסנתר כנף.

עוד נמצא, כי יותר ויותר קמעונאים מנסים למנף את הפוטנציאל הגלום ברשתות חברתיות, דוגמת פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), כאשר הניסיון מלמד, כי פעילות בערוצים אלה תהיה יעילה יותר ככל שהמשתמשים מרגישים שהם זוכים להצעות ייחודיות, הזמינות רק בהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים