ביהמ"ש העליון הורה לעכב את החלטת המחוזי לפסול את אמן כזוכה בפרויקט הכרטוס ברכבת

זאת, בעקבות ערעור שהגיעו אמן יועצים מקבוצת אמנת והרכבת על החלטת המחוזי לפיה חברת אלסג הספרדית היא הזוכה במכרז ● בדיון שנערך בעליון קיבלו אמן יועצים ורכבת ישראל צו לעיכוב ביצוע החלטת המחוזי, שעתיד להסתיים בסוף השבוע הקרוב ● בעקבות פניה נוספת, הורה השופט חנן מלצר לעכב את ההחלטה בדבר פסילת אמן עד לדיון שייערך בערעור שהגישה, שיתקיים במרץ

פרשת המכרז הענק להקמה ותחזוק מערכת לכרטוס חכם ברכבת ישראל ממשיכה להסתבך. לאחר שבית המשפט לעניינים מנהליים פסל את אמן יועצים מקבוצת אמנת, כזוכה במכרז, וקבע כי החברה הספרדית אלסג דטה-מט (Elsag Datamat Spa) היא הזוכה, הורה בסוף השבוע שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, להקפיא את ביצוע ההחלטה עד שתינתן החלטה אחרת.

בעקבות החלטת המחוזי מסוף דצמבר על הפסילה, ערערו רכבת ישראל ואמן יועצים לבית המשפט עליון, ודרשו להקפיא את צו הפסילה של אמן והעברת הפרויקט לחברה הספרדית, עד לסוף השבוע הקרוב (ה-15 בינואר). העליון נעתר לבקשה. במקביל, הגישו השתיים ערעור גם על פסק הדין, שידון בעליון בתחילת מרץ. בערעור זה ביקשו אמן והרכבת להאריך את תוקף צו ההקפאה עד לדיון בנושא, והשופט אישר את הבקשה.

בדיון שנערך בפני השופט מלצר, הורה השופט גם לעכב את המשך ביצוע הפרויקט על ידי אמן, כדי שלא ייווצר מצב שבעקבות ההחלטה על הערעור, ייווצרו תנאים בלתי הפיכים בשטח. בנמקו את החלטתו, גלל השופט מלצר את ההיסטוריה הארוכה של הפרויקט, שהחל לפני יותר משלוש שנים. "מדובר בפרויקט מורכב ביותר בהיקף של עשרות מיליוני יורו", כתב השופט מלצר. "הרכבת פועלת מזה שנה במימוש ההתקשרות עם אמן, כאשר לדברי נציגי הרכבת, הצדדים מצויים בשלב אפיון המערכת, ולטענת הרכבת עד כה הושקעו בפרויקט למעלה מ-11 מיליון שקלים, מהם חמישה מיליון כמקדמה לאמן יועצים".

השופט מלצר המשיך וציין, כי יש משקל לטענת הרכבת, לפיה אם תחל לעבוד עם החברה הספרדית, אך קבוצת אמן תזכה בדיון שייערך במרץ, ייגרם לרככת נזק רב מאוד. כמו כן, ישנו חשש, כי הצוותים של אמן שכבר עובדים בפרויקט יתפזרו, ויהיה קשה מאוד לגייסם מחדש.

השופט מלצר העיר בהמשך, כי טיעון ספיגת הנזקים תקף גם לגבי חברת אלסג הספרדית, אך הנזק שייגרם לה אם תתחיל את העבודות רק במרץ 2010 ולא כעת, הוא פחות מאשר הנזק שעלול להיגרם לרכבת ולאמן.

בהמשך פסק הדין, קובע השופט מלצר, כי לרכבת ולחברת אמן מותר לבצע עבודות איפיון בשלב זה, אך בשום אופן לא להתחיל בעבודות תשתית בלתי הפיכות, שעלולות לפגוע בהחלטת בית המשפט.

לבסוף, הטיל השופט על הרכבת להפקיד בבית המשפט העליון ערבות בסך 2 מיליון שקלים למקרה שתצטרך לפצות את אלסג.

באמן יועצים הביעו אופטימיות זהירה, ומסרו כי הם מאמינים שהפרויקט אכן יישאר בידיהם. על פי מקורות בחברה, העילה לפסילתה נשענת על בסיס טעיות טכניות בהגשת המכרז, אולם החברה תמלא אחר כל החלטה של בית המשפט.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    מכרז תפור ע:י הרכבת עם חברת שימקוטק השותפה של אמן, צאו וראו איך השיטה עובדת.

אירועים קרובים